Nousuhumala on niin hyvä tunne
Olen normaali opiskelija, jolla on aika hyvin elämänhallinta hanskassa. Huomaan kuitenkin, että pieni nousuhumala on erittäin hyväntuntuinen tila. Tissuttelen mielelläni myös kotona ja fiilistelen samalla. Joskus homma jää vähän päälle, eli saatan muutamana päivänä peräkkäin ottaa kaljaa tai tehdä drinkkiä, kuitenkin niin etten välttämättä tule känniin. Onko tämä jonkinlaista riskiä alkoholisoitumiselle? Joskus mietin, että jos vain voisin ja olisi varaa, viettäisin paljon aikaa baareissa ja lähikuppiloissa. On myös vaikea jättää juoma yhteen, vaan sitten tekee mieli vähän lisää.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:14"]
Normaalia on pitää nousuhumalaa hyvänä tunteena (itselle maailman parhain), mutta tuo että juominen venyy eikä koe helpoksi juoda vain yhtä on hälyyttävää.
[/quote]
Voi harmi... Oon aina ollut niin "kunnollinen", etten ole koskaan ajatellut juomistani ongelmana. Nyt kuitenkin aloin miettimään.
ap
Itsekin vietin tuollaista elämää opiskelijana :) pilveä ja alkoholia useana kertana viikossa, baareilua ja rentoa elämää. Nauti siitä nyt. Myöhemmin vielä muistelet sitä haikeana
Joskus join niin överikännejä, että kaveri sai raahata minut kotiin tai rikoin jotain, mutta opin tietoisesti varomaan ylijuomista. Siihen tosin vaikuttaa sekin, etten kestä krapuloita, joten juodessa muistelen miltä krapula tuntuu ja se jarruttelee juomasta liikaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:15"]
Normaalia on pitää nousuhumalaa hyvänä tunteena (itselle maailman parhain), mutta tuo että juominen venyy eikä koe helpoksi juoda vain yhtä on hälyyttävää.
[/quote]
Voi harmi... Oon aina ollut niin "kunnollinen", etten ole koskaan ajatellut juomistani ongelmana. Nyt kuitenkin aloin miettimään.
ap
[/quote]
Ei tuo minusta ongelmalta vielä vaikuta, siltä vaan että kannattaa olla varovainen ettei siitä missään vaiheessa tulekaan.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:15"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ei tuo minusta ongelmalta vielä vaikuta, siltä vaan että kannattaa olla varovainen ettei siitä missään vaiheessa tulekaan.
[/quote]
Totta. Onneksi jo pelkkä rahatilanteeni ei salli harrastusta liioin, mutta ilmeisesti on myös tärkeää pitää muu elämänrytmi kunnossa, etten ala täyttää päiviäni ryypiskelyllä. Tuntuu että hyvänolontunne juomisista on koukuttavaa. Toisaalta koukutun helposti liikuntaan, kun tulee hyvä kausi, joten ehkä pitäis sitä hyvää oloa hakea muualtakin.
ap