Missä iässä ulkonäköpaineet yleensä helpottaa?
Kommentit (39)
Musta tuntuu, että niillä, joilla niitä on paljon, ne ei hellitä ikinä.
Ne muuttuu mutta ei helpota. Huumori ja itseironia auttaa-ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin pahoin pelkään. Oon ihan maassa, kun koronan takia tuli melkein kuukauden lepo kaikesta liikunnasta ja kroppa ei näytä enää hyvältä.
Ap
Mitkä ulkonäköpaineet? Miksi jollakin on sellaisia? Itsetunto on mukava asia, josta on hyvin paljon hyötyä vauvasta vanhuuteen asti, hankkikaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin pahoin pelkään. Oon ihan maassa, kun koronan takia tuli melkein kuukauden lepo kaikesta liikunnasta ja kroppa ei näytä enää hyvältä.
Ap
Enää? Tuskinpa olet ollut itseesi koskaan tyytyväinen ja se on sellainen asia, joka ei muutu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Itellä kävi sillee, että oli paineita joka lisäänty tasasesti koko ajan. Sitten kun se meni tietyn pisteen yli, päätin että aivan sama. Kaikki ei kadonnu kuin seinään, mutta huomattava ero tapahtu välittömästi
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ulkonäköpaineet? Miksi jollakin on sellaisia? Itsetunto on mukava asia, josta on hyvin paljon hyötyä vauvasta vanhuuteen asti, hankkikaa sellainen.
Samaa mietin.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllinen vastaus. Ihminen jolla on aidosti hyvä itsetunto ei koe tarvetta lytätä muita sen puutteesta.
Unohdit myös kertoa, mistä sellaisen saa… Aivan,
eipä ainakaan sinun kaltaistesi ihmisten läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvittelet vaan, kuukaudessa ei voi tulla kuin ehkä pari lisäkiloa. Jokatapauksessa saat ne myös halutessasi nopsaan pois.
Itse täytin juuri 29 ja olen aivan maassa kun mietin että tästä se alamäki alkaa.
Itseäni on haukuttu pienestä pitäen rumaksi. Sen vuoksi opin olemaan välittämättä ulkonäöstäni ja keskittyä elämään. Pidän itseni muuten siistinä ja puhtaana.
Se riippuu ihmisestä. Jotkut ovat tarpeeksi fiksuja tajutakseen, ettei ulkonäkö ole kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuvittelet vaan, kuukaudessa ei voi tulla kuin ehkä pari lisäkiloa. Jokatapauksessa saat ne myös halutessasi nopsaan pois.
Ei mulle mitään lisäkiloja ole tullut vaan lihakset on surkastuneet.
Ap
Ei oo mitään ulkonäköpaineita. Ne on omassa päässäsi. Kaikki voi olla sellaisia kuin on
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihmisestä. Jotkut ovat tarpeeksi fiksuja tajutakseen, ettei ulkonäkö ole kaikki kaikessa.
En ymmärrä miten joku jaksaa vähätellä ulkonäön merkitystä. Se meinaan ei ole mikään mitätön asia vaan vaikuttaa suuresti ihmisten suhtautumiseen ja jopa työnsaantiin.
Kannattaa omaksua liikkuva elämäntapa. Paljon hyöty/työliikuntaa. Itsellä auttaa keski-iässä se, kun tiedän olevani ihan ok kunnossa ja teen siihen päälle lihaskuntoa kotona. Tiettyjä asioitaan kropassaan ei toki voi muuttaa mutta kannattaa mielessään miettiä kaikki se, mistä pitää.
Kaikenlainen itsetuntemus auttaa ulkoisen olemuksen unohtamisessa. Siis siinä ettei mieti jatkuvasti sitä miltä näyttää. Ja vaatetuskin vaikuttaa, suosittelen itselle sopivia omannäköisiä juttuja. Ettei koeta matkia suoraan ketään. Toki nuorilla on ihan hauska nähdä vähän friikimpiäkin juttuja, hyvä vaan. Niin se on aina ollut, että nuorilla on omat juttunsa ulkonäössä.
Useimmilla varmaan sen jälkeen kun on saanut lapset. Muutakin ajateltavaa ja huomaa, ettei se ollutkaan se itse elämän tarkoitus se ulkonäkö.
Ehkä ne vaihtelevat läpi elämän ja itsetuntemuksen kautta saa työkaluja vaikuttaa asiaan.
Parisuhde, ihmissuhteet, somesisältö, harrastukset… ne kaikki voi vaikuttaa yllättävän paljonkin ulkonäköpaineisiin.
Moni nainen tuntuu tämänkin palstan perusteella pitävän ihan normaalina, että kumppani arvostelee muiden naisten ulkonäköä ymmärtämättä ollenkaan, että toisia ulkoisesti arvosteleva asenne heijastuu aina myös ympäristöön ja lisää epävarmuutta.
Ole ihmisten kanssa joille sä riität. Keskity elämässä asioihin, joiden arvot löytyy pintaa syvemmältä. Mieti mikä on oikeasti merkityksellistä ja tärkeää. Keskity siihen mitä sulla on ja mistä olet kiitollinen. Terveys, toimiva keho ja hiukset päässä ei ole itsestäänselvyys. Jos sulla on lapsia, mieti minkä mallin heille annat. Mitä sanoisit itsellesi elämänohjeeksi jos olisit 90 v. vanhus?
Hae ammattiapua jos oma kehosuhde on vaikea. Me kannetaan mukanamme kaikenlaisia kokemuksia, jotka voi heijastua tyytymättömyytenä omaa kehoa kohtaan.
25v