Mitä tekisit vankilassa?
Ylen Linna-sarjan perusteella vankilassa voi tehdä vaikka ja mitä. Jos itse siellä muutaman vuoden lusisin, voisin kuvitella opiskelevani jotain korkeakoulututkintoa, mikä nyt sitten olisikaan käytännössä mahdollista. Mielelläni myös treenaisin paljon. Lisäksi lukeminen ja käsityöt olisi mun listalla.
Kommentit (56)
Väittelisin tohtoriksi ja säästäisin ja sijoittaisin osakkeisiin.
Opiskelisin uuden ammatin, koska nykyistä koulutusta vastaavaa työtä ei varmaan linnareissun jälkeen enää tarttis tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Väittelisin tohtoriksi ja säästäisin ja sijoittaisin osakkeisiin.
Mistäs Hermanniina ajattelit säästää?
Enpä tiedä. Siellähän ei saa olla nettiä, joten aika ankeaa elämä olisi. Ei myöskään mitään terävää ja vaarallista, joten useimmat käsityöt olisi kiellettyjä.
Alkaisin katsoa telkkaria, nyt en sitä tee. Neuloisin sukkia ja muuta sellaista mitä vaan saisi tehdä. Alkaisin treenata salilla. Mulla on jo yliopistotutkinto, että en varmaan opiskelisi mitään, kun ei sitä nettiäkään ole.
Opettelisin uudestaan kirjojenlukutaidon, lukeminen on vähentynyt kovin viime vuosina.
Auttaisin mielelläni muita läksyissä ja opiskelussa, jos se vain on sallittua. Mulla on opettajan pedagogiset suoritettuna.
Viihdyn myös paljon yksin, mutta ei pää hajoaisi sellissä.
Eikö siellä pidä prässätä rekisterikilpiä ja liikennemerkkejä? Nohevimmat tekevät kukkapöytiä ja kustavilaisia kalustoja. Saavat tallettaa saamansa palkan tilille, ja ostaa kanttiinista kerran viikossa keksejä ja appelsiinimehua. Appelsiinimehupurkit pakastetaan ja sulatetaan... tiedätte-kai-miksi?
Minä pyrkisin vankilanjohtajaksi.
Jos pää pysyisi jotenkin kasassa, lukisin, kirjoittaisin ja yrittäisin soittaa jotain soitinta. Vankeus ehkä olisi liikaa jos se kestäisi enemmän kuin vuoden.
Pistäisin kylmäksi kaikki hyväksikäyttäjät ja lapsiinsekaantujat
Yli 20v työuran pakertamisen jälkeen lähinnä nukkuisin ja söisin jonkun puolen vuoden tuomion. Jaksais sitten nauttiakin elämästä taas.
Varmasti päätyisin harrastamaan seksiä ja muutoin olisin tylsistynyt. Lukisin ynnä muuta.
Opiskelisin, lukisin, maalaisin, soittaisin kitaraa, puntien kolistelu ja muu liikunta olisi osa elämää.
Vankila tuntuu olevan introvertille loistopaikka.
Menisin töihin, koska ilmeisesti jopa vangit saavat helpommin töitä mitä pitkäaikaistyöttömät
Kannattaa muistaa että tässä sarjassa on pieni osa vangeista ja tuolla hämeenlinassa on paljon paremmat puitteet suorittaa tuomio kun monessa muussa vankilassa.
Ei vankejen kohtelu tässä maassa ole yhdenvertaista, varsinkaan miesten osalta.
Varmaan joutuisin jonkun karvaisen äijän raiskaamaksi ja seksileluksi.
Ite vetäisin kyl kamaa. Mulla on jo tutkinto mut kyllä mä siellä varmaan aikani kuluksi myös jotain opiskelisin.
Mut jos ois pitkä tuomio niin saletisti vetäisin, eihän sitä muuten jaksais.
En ole tappanut, myynyt huumeita, sekaantunut lapsiin, tehnyt petoksia, autoa en omista...
???
En minä siellä mitään tee.