Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****ELOKUISTEN uusi viikko****

25.09.2006 |

Hei vaan kaikki elokuiset!

Mitäpäs kaikille kuuluu? Pitkään aikaan ei ole tainnut olla meillä pinoa, ei kai syysväsymys vain ole iskenyt äiteihin?

Meidän neiti sairasti viime viikon, su-ma yön oli MIkkelissä sairaalassakin. Mutta nyt on jo ihan terve, ja juuri kävin viemässä hoitoon :0). Iloisena jäi tyttö sinne taas, kuulemma menevät tänään poimimaan omenia.

Itse olen juuri lähdössä naapuripaikkakunnalle 40km päähän, josta sain uuden työpaikan!! Saan onneksi jatkaa radiojuontajan hommia vieläkin!!!

Ilmat alkavat viilentyä koko ajan, joten millaisia vaatteita pikkuisenne käyttävät tällä hetkellä?

Entäpä pottailu, onko jo aloitettu?

Pinoutuukaahan naiset!

heather ja neiti-nessukka 1v1kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti köhii täällä syysflunssassa, toivottavasti ei jälkikasvuun tartu! Muuten meillä on mennyt kivasti, mitä nyt poika sai pari viikkoa sitten palovamman kämmeneensä. En ole varma tuliko se jostain hellan kuumasta osasta vai kattilasta pirskoutuneesta kiehuvasta vedestä. Luultiin eka, että poika oli saanut kuumaa vettä silmiinsä. Käytiin näytillä päivystyksessäkin ja kun kotiin päästiin niin huomattiin, että voihan pee palovamma olikin tullut kämmeneen (eikä siis onneksi silmiin).

Meillä tuo pikku poitsu on nyt oppinut kävelemään kunnolla eli konttaus on jäänyt kokonaan pois. Pojan kävely on tosi söpön näköistä, kun pikku ukko kävellä tepsuttaa kädet sivulla ylhäällä. Ei varmaan vielä tasapaino riitä käsien alas laskemiseen.

Meillä ei vielä pottailla eikä olla harjoiteltu itse lusikalla syömistä. Sormiruoan syönti on usein aika vaikeaa, kun poika tykkää murentaa ruoan sormillaan ja heittää sen sitten pois. Ja nokkamukinkin haluaa tietty aina kääntää nokka alaspäin... Sotkua siis piisaa!! Välillä ihan kauhistuttaa ja vähän ahdistaakin tää likaisuus ja sekasorto, joka täällä meidän kämpässä vallitsee. Pitäis varmaan opettaa poika imuroimaan ja pesemään lattioita... ;-)

Maidon juonnista kyseltiin: sitä menee varmaan se 5 dl päivässä, vaihtelevalla juomahalulla.

Myös mulle tuottaa vaatetus päänvaivaa: mikä olis sopivasti vaatetta, ettei kylmä tuuli pääsis vilustuttamaan eikä toisaalta ois liian kuuma. Ootteko muuten ostaneet jo 1-vuotiaillenne talvihaalarit yms. talvivaatteita? Meillä ois haalarin osto vielä edessä, jotain sellaista vedenpitävää ja kosteussuojattua oon aatellut. Onko kellään suositella mitään?

Vierailija
2/4 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja onnea Heatherille uuden työpaikan johdosta!! Mä oon vielä kotosalla seuraavan vuoden ajan..ja juuri mietin, etten kyllä jaksaisi töitä ja sitä rumbaa vielä. Nyt saa viettää välillä ihanan leppoisia päiviä :) Vaikka tyttö jo tohinaa järjestääkin..

Meille ei mitään kauhean ihmeellistä kuulu. Sitten viime kirjoittelun ( öhöm, noin kuukausi sitten ) on synttärit vietetty, flunssa sairastettu, vaihdettu ryömintä peppukiitämiseen, konttausta treenataan samoin ylös nousemista...sanoista tulee lisää mummi. Imetystä ollaan myös vähennetty reilusti, nyt imetän aamulla ja illalla enää. Mutta maitoa ei hirveästi mene, velliä paremmin. Miten muilla tavallinen maito uppoaa?

Muskari aloitettiin viime viikolla, ihan mieleistä tuntui olevan. Samoin käydään perhekerhossa jossa riittääkin vilskettä, on niin paljon väkeä nyt syksyllä.

Tyttö nukkuu unet vielä ulkona, joten saa tosiaan olla pukeutumisen kanssa jo tarkkana. Etenkin ettei tule taas flunssaa kun edellisestä päästiin eroon. On vaan vaikea pukea, kun aamulla on viileää ja sitten päivällä onkin yhtäkkiä lähelle 20 astetta..mutta nyt ulkona 10 astetta ja tuulee joten päällä on body ja sukkikset, villapuku, töppöset, käsineet, pipo ja coretex-haalari.

Pottailua ei olla vielä aloitettu..eikä taida vielä olla siihen niin kiirettä. Itse syömistä pitäisi harjoitella, äiti on vaan turhan sotkuherkkä :)

Hieman vauvakuumettakin on ilmassa...järki vaan sanoo että odota vielä :) pelottaa, miten kahden kanssa pärjäilisi?!

Mutta nyt syömäpuuhiin minä, tyttö nukkuu päikkäreitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkuherra heräsi tänään aamulla klo 4. Onneksi nukahti vielä uudelleen, tosin aikamoisen rumban jälkeen. Oli oikea " autuus" taas laahautua aamulla silmät ristissä töihin.. :O

Onneksi pikkuisella alkaa tarhassa jo sujumaan, tänään jo tepasteli hymy huulilla topakkana sisään leikkimään. Pikku parku tuli vasta siinä vaiheessa, kun kävin pusuttamassa ja heippaamassa.

Vaatetus vähän aiheuttaa meilläkin päänvaivaa. Poika on kauhea " kuuma-kalle" muutenkin, joten hirveästi ei haluaisi toista topata, ettei ole ihan hiki päässä, mutta pakko jotain on laittaa, jottei kylmety. Olen yleensä laittanut paksumman syystakin ja sen alle sään mukaan t-paidan tai pitkähihaisen. Housujen alle olen parina viileänä aamuna kiskaissut sukkahousut, mutta aika kuumissaan on tuntunut niiden kanssa olevan. Melkein kulkee vielä lippiksessä, pari kertaa on ollut myssy päässä (ja taas ihan hiki päässä, vaikka ulkona onkin ollut aika viileää..).

Pottailu meillä aloitettiin jo muistaakseni 8 tai 9kk iässä, kun poika oppi kunnolla istumaan. Nyt kun meni tarhaan, on pottailu hiukan jäänyt, sillä siellä ei vielä pottaile, koska ei osaa itse ilmaista, milloin on hätä. Kotona laitetaan aina ruuan jälkeen " istunnolle" ja aika hyvin saalista saadaan. :) Nyt treenaillaan itse syömistä meilläkin ja se onkin aikamoista touhua! Lusikka kiepsahtaa yleensä väärinpäin ja sapuskaa löytyy ties mistä. Ruokaa on myös kiva kaapia käsin ja lautasta paukuttaa lusikalla. Mutta poika on niin-niin-niin pätevän näköistä, että on aivan syötävän söpö!

Ja Heatherkos se oli uuden työpaikan saanut? Kovasti onnea!

Vierailija
4/4 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutta miksi se sitten on niinvaikeaa kirjoittaa...? Vähän ehkä sellainen olo, että kun ei ole kamalampia kriisejä vaan tälläistä leppoisaa elämää, niin mitäs tästä nyt kirjoittelis.

Meidän poika ei vielä ole hoidossa, mutta me vuorotellaan miehen kanssa että kumpi tekee milloinkin töitä ja...välistä rassaa kun omat kaikki puuhat on sitten toiselta pois työajasta ja päinvastoin. Jopa on käynyt mielessä oliskos sittenkin kannattanut se hoitopaikka hakea...Mutta tammikuulle mennään näin, ja sitten katsotaan vähän sen mukaan millainen hoitopaikka saadaan. Tää kyllä välillä koittelee parisuhdetta.

Nykyään ton valloittavan yksivuotiaan kanssa on niin helppoa, että musta tuntuuu että mulla on TYLSÄÄ: Eläähän sitä hetkessä enemmän kuin koskaan. Kaikki on niin konkreettista ja siinä mennään pojan kanssa, mutta kun tartteis jotain joka ....suuuntaa jonnekin...joka askarruttais mieltä ja...Ymmärrättekö? Ja tuntuu että tää osittainen töihin paluu vaan pahentaa sitä, kun töissä sitä ajattelee kaikkea aikuisten asioita ja sitten-hups tipahtaa taas siihen rattoisaan arkeen.

En tarkoita että en viihtyis pojan kanssa, mutta kyllä mua välillä tylsistyttää katsella niitä ambulansseja ja nostokurkia ja kaivinkoneita ja keinua keinussa ja kiivetä liukumäkeen ja...ja...

Oho...tälläinen vuodatus tällä kertaa.

Aurinkoista syksyä kuitenkin kaikille!