Mitä soseita lapsesi syö?
Mitä merkkiä ostat ja miksi? Huomasin että piltteihin on lisätty sokeria. Olisi kiva kuitenkin ostaa suomalaista.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:48"]En osta valmiita, teen itse
[/quote]
Pitää minunkin alkaa tekemään. Hedelmäsoseet on vaan niin näppäriä ja ihan hyviä.
Syö Bonne soseita. Yli 1 vuotias on. Ei siis vauvojen soseita. On 100 prosenttia hedelmää eikä kutään muuta.
Tiedostavien suorittajaäitien ketju tulossa tästä,mielenkiinnolla odotan
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:55"]Tiedostavien suorittajaäitien ketju tulossa tästä,mielenkiinnolla odotan
[/quote][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:55"]Syö Bonne soseita. Yli 1 vuotias on. Ei siis vauvojen soseita. On 100 prosenttia hedelmää eikä kutään muuta.
[/quote]
Lisään vielä, että tehdään Suomessa noi Bonet.
Eihän ne piltin ainesosat sen kummemmin suomessa kasva kuin muidenkaan firmojen mangot ja maissit. Ne tulee valmiina soseina tai pakasteena maailmalta ja ainoastaan purkitetaan suomessa. Bona on kai toinen suomalainen.
Kannattaa myös vertailla tuotesisältöäjä, esim muksu omenasose on 100% omenaa ja päärynä 90% päärynää, loput päärynämehua. Piltillä on soseita joissa on 40-60% hedelmää ja loput vettä ja tärkkelystä. Samoin piltin lihasoseissa saattaa olla 40% perunaa, 5% porkkanaa ja 10% lihaa. Loput eli melkeen puolet vettä.
Esim Muksun soseissa on sentään paljon monipuolisemmin vihanneksia kuin perunaa.
Meillä on tehty paljon itse soseita, kuopus oli hyvin nirso noiden purkkien suhteen ja suostui syömään vain muutamia tiettyjä muksun purkkiruokia, kotona tehtyjä söi onneksi hyvin. Hedelmäsoseista on käytetty enimmäkseen moita muksuja, mutta myös bonaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:55"]Syö Bonne soseita. Yli 1 vuotias on. Ei siis vauvojen soseita. On 100 prosenttia hedelmää eikä kutään muuta.
[/quote]
Nuo on aika kalliita. Samoin ne pusseissa olevat ym smoothiet, joita voisin ehkä ostaa jos olisi suomalaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:56"]Eihän ne piltin ainesosat sen kummemmin suomessa kasva kuin muidenkaan firmojen mangot ja maissit. Ne tulee valmiina soseina tai pakasteena maailmalta ja ainoastaan purkitetaan suomessa. Bona on kai toinen suomalainen.
Kannattaa myös vertailla tuotesisältöäjä, esim muksu omenasose on 100% omenaa ja päärynä 90% päärynää, loput päärynämehua. Piltillä on soseita joissa on 40-60% hedelmää ja loput vettä ja tärkkelystä. Samoin piltin lihasoseissa saattaa olla 40% perunaa, 5% porkkanaa ja 10% lihaa. Loput eli melkeen puolet vettä.
Esim Muksun soseissa on sentään paljon monipuolisemmin vihanneksia kuin perunaa.
Meillä on tehty paljon itse soseita, kuopus oli hyvin nirso noiden purkkien suhteen ja suostui syömään vain muutamia tiettyjä muksun purkkiruokia, kotona tehtyjä söi onneksi hyvin. Hedelmäsoseista on käytetty enimmäkseen moita muksuja, mutta myös bonaa.
[/quote]
Juu ja piltinkin peruna-porkkanasta osa raaka-aineista tulee muualta. Miksi? Muksuja ostin kun luin sisältöä, mutta ne tehdään kai Tsekeissä.
Joo, mäkin oon suosinut Muksun lihakasvissoseita. Juurikin siksi, että tuotesisältö näyttäisi olevan runsaampi.
Hedelmäsoseita ostan suosiolla noita kalliita Ella's Kitchen ja Hipp-merkkisiä, koska tosi monissa Pilteissäkin on askorbiinhappoa. En kammoa sitä lisättyä sokeria, mutta lisäaineiden tunkeminen vauvojen ruokiin suoraan sanoen v*tuttaa.
Mä en osta Muksulta mitään. Ihan kamalia ravintotahnoja ne soseet. Koostumukseltaan jotenkin ällöjä tahnamaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:04"]Mä en osta Muksulta mitään. Ihan kamalia ravintotahnoja ne soseet. Koostumukseltaan jotenkin ällöjä tahnamaisia.
[/quote]
Mitä ostaisit sitten?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:01"]Joo, mäkin oon suosinut Muksun lihakasvissoseita. Juurikin siksi, että tuotesisältö näyttäisi olevan runsaampi.
Hedelmäsoseita ostan suosiolla noita kalliita Ella's Kitchen ja Hipp-merkkisiä, koska tosi monissa Pilteissäkin on askorbiinhappoa. En kammoa sitä lisättyä sokeria, mutta lisäaineiden tunkeminen vauvojen ruokiin suoraan sanoen v*tuttaa.
[/quote]
O
Tiesitkö että askorbiinihappo = c-vitamiini
Välillä saa pilttiä, välillä miehen sisko tekee itse soseita, kun sillä kasvaa omenia, mansikoita, luumuja, ja kirsikoita. Tais olla kans mustikkaa. Niistä vauva tykkää.
Ella's kitchen/Hipp yms pussisoseita (hedelmä) sen mitä syö soseita. Enimmäkseen syö sormin.
Piltti Taapero 1-3v ja välillä koti ruokaa :)
En osta valmiita, teen itse