Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSTOIVEET viikkoon 39**

25.09.2006 |

Tänne siis pinoutuman kaikki, joiden vauvayritys alkaa tämän syksyn-alkutalven aikana.

Palaan itse myöhemmin paremmalla ajalla..nyt poju istuu sylissä ja tavoittelee näppäimistöä..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaista tuntuu olevan täällä syyskuisten pinossa. Eipä tullu tässä kierrossa niitä valeoireita mutta eipä sitten taideta olla oikeesti raskaanakaan, ei minkäänmoisia oireita mihinkään suuntaan, ihan " normaaliolo" . päiviäkään en oo kauheen tarkkaan laskenu mut oisko jotain 22/28-29, saahan tässä viikon vielä jänskätä :)

Vierailija
2/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Täällä Syystoiveiden pinossa..Ja minä tunnustan, että olen itse kirjoitellut aktiivisemmin tuolla kesäkuisten pinossa. Meillä menossa 3. yrityskierto ja ovis oli juri viikonloppuna. Ahkerasti on laitettu siimahäntiä matkaan ja nyt vaan odotellaan ja jännätään pari viikkoa..!

Piipikkä kp15/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyisemmälle näyttää kuin aikoihin! Koiran kanssa lenkillä käydessäni tunsin ihan syksyistä tuoksua, etenkin kun oli satanut tuossa aamusella.

Kohta iskä tulee hakemaan mua ja lähdetään käymään kaupungilla katsomassa pianoja. Mulla on hirvee hinku saada tänne omaan kotiin piano, äiskän ja iskän luona on, mut en raaskis ottaa sitä kun tiedän että iskä tykkää soitella kovasti kanssa. Vaikkei se kovin säännöllisesti pimputtele, mut kuitenkin.

Toisaalta, eipä tässä hurjasti ole varaa ostella mitään pianoja, mut jos löytyis joku priima, halpa käytetty.

PIIPIKKÄ Miltei samoilla kp:lla mennään, mulla tänään 14. Mutta en ole ihan varma tuosta oviksesta, kuten sä olet. Viime kiertokin kun oli mitä oli. Mut eilen juili alamasua silleen että vois olla ainakin lähellä ovis. Ja onhan sitä varmisteltu täälläkin ERITTÄIN ahkerasti.. ; )

PLUSSATUULIA ja jaksamista piinailuun ja MENESTYKSEKKÄITÄ TÄRPPIPÄIVIÄ!!!

Jushka yk2, kp14/?-43

Vierailija
4/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan... eikä mitään kummallista ole kerrottavana... ehkä muutun sitten aktiivisemmaksi pinoutujaksi, kun yritystouhut todellakin alkaa... sitten kun onkin jotain jännättävää ja mielenkiintoista... näillä näkymin siis yritys alkaa marraskuussa.

Mulla on nyt kp 16. Lauantaina tais olla Oili Ovis kylässä, kun juili ihan hirveesti alavatsaa. Kipua kesti vaan muutaman tunnin ja sit *tsädää* se oli poissa. Ihan ihmeelistä... vatsaa juili niin, et oli pakko olla kaksinkerroin ja mies jo huolestuneena kyseli, et pitäiskö mennä sairaalaan.

Tytön syntymän jälkeen oon huomannu, et kierron noin puolivälissä, mul on just tällaista " muutaman tunnin mahakipua" ja oon aatellu, et oisko ovis. Mietinkin, et pitäiskö ihan MIELENKIINNOSTA ens kierrossa kokeilla niitä ovistikkuja...

Onko kellään muulla alavatsa näin kipee ovisaikana? Tai onko tietoa, et voiko ovis todella olla kivulias?

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Näine mietteineni ja uusia plussausuutisia odotellen, Sanjuska

Vierailija
5/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kysymäni, et mitä toi " yk2" sun nimimerkin perässä tarkoittaa?

Vierailija
6/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti toivottiin plussauutisia tähän pinoon, mut enpä voi minäkään niitä ilouutisia tuoda. Nyt menossa kp 28/27-29 ja menin sitten malttamattomana tänään päivällä testaamaan ja yllätys yllätys negahan sieltä tuli. Nyt sitten vaan menkkoja odotellaan.

Tyhmä olin kun edes testasin kun menkkajomotusta ollut aamupäivän, mut sitä vaan ajattelee et jospa kuitenkin. Enkä oikeastaan hirmu pettynyt ole kun pupuilut oletettuna ovisaikana jäi vaivaiseen kahteen kertaan..Ei muuta kun todenteolla seuraavassa kierrossa peitot pöllyämään, lokakuussa meidän vasta piti aloitellakin. Ja eipähän tarvi raskaana mennä töihin, se hetki kun koittaa ensi viikolla. No niin,,selityksiä selityksiä, tietty olisin toivonu sitä plussaa jo nyt.

Aikas syksyinen ja kylmä ilma tänään. Nyt se syksy vissiin sitten alkaa, onhan tässä jo auringonpaisteesta ja lämmöstä nautittu.

Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä vauvapuuhiin!!

Vierailija
7/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut jondeliinille *hali*

ja nyt jo unohin kuka kysy niistä oviskivuista..voivat olla ilmeisen kipeitä koska ite olen ollut aikoinaan apriinkin otteeseen sairaalassa umpisuoliepäilynä, ja nykysinkin kivut ovat stä luokkaa että jos en teitäs niin sairaalaan menisin, sitä kestää sen muutaman tunnin ja silloin kävelykin sattuu hammasta purren vaan etten valita ja sit ykxkax se loppuu..

Vierailija
8/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, menkat alkoi sitten torstaina. Ja olinkin ihan huojentunut. Tällä kierrolla olisi tarkoitus aloittaa se yritys ihan tosi tarkoituksella. Hommasin niitä tikkujakin.

Tepa taisi kirjoittaa niistä oviskivuista, mulla oli aikaisemmin ihan samanlaisia ja olinkin ihan puolikuollut. Lämpötyyny niihin auttoi, samoin kuin menkkakipuihin. Menkkakivut mulla on nykyään tosi pahat, mutta ne oviskivut ovat kaikonneet ja siksi niitä tikkuja nyt hommasinkin. Ja jos mitään ei näy taikka kuulu, niin kipaisen varmaan gynellä. Kun on nuo menkatkin muuttuneet ihan omituisiksi siitä mitä ne joskus oli...

Jep, jep. Hartiat on niin jumissa, etten kykene enää naputtelemaan. Mieskin tuli kipeäksi, joten hänestä tuskin on hierojaksi... Ja muuttokin lähestyy.

-kärttyli-

Vierailija
9/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yk = yrityskierto =)

Vierailija
10/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin muka tarkasti katsomassa, ettei ole uutta aloitusta kukaan vielä tehnyt. Ja taas kerran silmäni valehtelivat. Olihan täällä toinenkin pino.

Pahoittelut negasta Jondeliinille. Jos täti ei ole vielä kyläillyt, niin toivoa on.

Niistä ovulaatiokivuista. Minulla on joskus sellaisia ollut ihan tosi kipeinä. Luulin jopa, että menkat alkavat kesken kierron. Tällä hetkellä en tunne yhtä kovia kipuja (johtuen ehkä 5kilon painonnoususta/ovuaalito-ongelmista tms?), mutta nyt on lieviä kipuja ja selviä limamerkkejä ym. Nyt taitaa olla kp 17 ja luulin, että pe oli ovis, koska oli lievää kipua, mutta tänään oli aika selvät limamerkit. Eli tämä kierto on luultavasti 28-31/32 pv. Saas nähdä, minkä

pituinenkierto nyt on tulossa.

Syksyistä viikkoa!!

Vierailija
11/24 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUSHKA: Itse asiassa tajusin sen yk-jutun aika pian sen jälkeen, kun olin tuon kysymyksen palstalle viskannut. Mutta kiitos selvennöksestä! :>

t. Sanjuska, jolla siis yk 0 (ja pää myös, heh heh!!)

Vierailija
12/24 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jolla on ennestänkin lapsia, niin monta yrityskiertoa on vaadittu raskautumiseen?

Ainoa raskauteni alkoi heti ekasta yrityskierrosta, vaikka olinkin varautunut pidempään odottellun. Ja tiedän, että toisen saaminen niin nopeasti ei ole mikään itsestään selvyys. Koska eka tärppäsi heti, niin en uskalla aloittaa yrittämistä vielä. Vasta siis marraskuussa alkaa yritys. Ja voi ollakin kova paikka, jos heti ei toinen tärppääkään..

Vierailija
13/24 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Pirkanmaalla sää on melkoisen synkkä ja ilma tuntuu jo oikeasti tosi syksyiseltä..

Jushka, kiva kun on joku, jolla menossa suunnilleen samat kp:t! Mihinkäs ajankohtaan sulla ajoittuu piinaavimmat ajat? Mulla kierto ollut melko täsmällisesti sen 28 päivää, piinaviikko alkaa siis ensi viikon maanantaina.

Västäräkki pisti ilmoille Galluppia; meillä esikoinen tärppäsi ekasta oikeasta yrityskierrosta (edellinen kierto mentiin tjot-tyylillä). Olin tosi yllättynyt, kun silloin tärppäsi niin nopeasti ja vannotinkin itselleni, että tällä kertaa meneekin varmaan kauemmin ennen kuin tulee tärppi..No, vaikka sitä kuinka itsellensä järkeistää, niin pettymys on ollut suuri nyt molemmissa kierroissa, kun vuoto on alkunut.. :o( Toivotaan, että tämä kolmas kierto tuottaa toivotun tuloksen!!! :o)

ON: menossa kp16/28 (noinkin pitkällä jo, JES!!) eipä tässä auta muuta kuin odotella pari viikkoa, ovis oli viikonloppuna (ovistesti plussaa perjaitai- ja lauantaiaamuina) ja kovasti ahkeroitiin miehen kanssa! ;o) Nyt vaan pidetään sormet ja varpaat ristissä, että olisi onnistanut!

Piipikkä kp16/28

Vierailija
14/24 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelässä taas on kovinkin aurinkoinen iltapäivä ollut, syksyisen viileää tosin.

Galluppiin: Meillä kanssa esikoinen tärppäs ekasta mahdollisesta kierrosta, tjot meiningillä vielä mentiin eikä kierrosta tai oviksesta ollut hajuakaan pillereiden lopettamisen jälkeen. Olikin siis varsinainen yllätys kun plussa paukahti elämäni ensimmäiseen raskaustestiin.

Nyt sitten salaa toivoi, että ehkäpä sitä raskautuu yhtä helposti. Menkat ei oo tosin vielä alkanut, mutta uskon että tänään tai huomenna alkaa, eilenhän testasin ja koinpa sitten sen elämäni ensimmäisen negatestinkin;( Varsinainen yritys aloitetaan sitten tulevassa kierrossa.

Kohta pääsen jumppaan kunhan mies tulee kotiin.

Vierailija
15/24 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään muillakin on vähän samoja fiiliksiä, jos esikoinen on alkanut helposti. Monilla kavereilla on on käynyt niin, että jos esikoinen sai heti alkunsa, toinen antoi odottaa. Ja jos esikoista oli hankala saada alulle, niin toinen tulikin yllättävän nopeasti. Sen mukaan meillä kestää tämän toisen yrittäminen kauan, jos sinne asti nyt päästään.

Vierailija
16/24 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yhtään tunnu siltä, et viikko alkaa olla lopuillaan. Johtunee ehkä siitä, että olin just pari päivää vapailla ja tänään menin töihin ja viikonloppukin kuluu töissä, et sillee...

Galluppiin vastaisin, et kaikki mun raskaudet (, joita siis 6) on alkaneet heti ekasta yrityskierrosta. Ongelmahan olikin sitten, ettei ne kestäneet kuin max. rv 13 saakka. Kolme vuotta oli tosi tuskaa ainaisten keskenmenojen kans ja sit jätettiin koko vauva-ajatukset. Päätettiin yhdessä miehen kans, et elellään sit kahdelleen. Ja näin oltiinkin reilu vuosi, kunnes syksyllä 2004 sit alkoi mun kuudes raskaus, joka sitten johti ihanaan lopputulokseen, eli tytön syntymään. Alkuraskaus sujui epäuskon ja pelon vallassa ja aloin todella iloita raskaudesta vasta sitten, kun aloin tuntemaan liikkeitä päivittäin.

Tokaa kuumeilen ja välillä mietin, et mitä jos taas tulee keskenmenoja, kuinka ne kestää. En niinkään pohdi sitä, kuinka monta kiertoa menee, ennenkuin tärppää... jotenkin nyt vaan ootan sitä hetkeä, kun yritys todella alkaa. :) Ja mullahan on nyt ollu aika selkeitä oviskipuja + säännöllinen kierto, et luulisin sen tärpin tulevan aikas helposti ja jos ei tuu, niin sit mietitään mitä tehdään.

Minkäslaisia viikonloppusuunnitelmia teillä on? Mullahan tuo siis sujuu töiden merkeissä ja sit kotona ollessa.

No, mutta nyt toivottelen hyvät yöt!!

T. Sanjuska

Vierailija
17/24 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä määrä keskenmenoja sinulla, Sanjuska, on ollut. Vaikka itse en ole kokenut yhtään keskenmenoa, niin silti sitä pelkäsin esikoista odottaessa. Uskon kyllä, että sinun kokemustesi jälkeen keskenmenoja pelkäisi kuka vain. Nyt tietenkin täytyy toivoa, että raskaus menisi hyvin alusta loppuun saakka.

Viikonloppuna lähdetään ristiäisiin, saan vihdoin nähdä tulevan kummilapseni. Matka on sen verran pitkä, että ei voi usein käydä.

ON: Kp21/26-35 Ei ole mitään pientäkään toivetta edes pienestä vahingosta. Ovulaatioaika meni hiivatulehdusta hoitaessa.. Vielä pari tätiä ja sitten alkaa yritys.

Vierailija
18/24 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vitsi tuota Sanjuskan raskaushistoriaa. Huh! Kovia olette saaneet kestää!! Mutta onneksi teillä sentään pikku prinsessakin sitten suotiin.

Viikonloppuna ois lauantaina opiskelupäivä, eli Pori kutsuu jälleen kulkijaa päiväksi. Sunnuntain ajattelin vaan reporankana olla. Ehkä korkeintaan vähän käydä kävelylenkillä jos kelit on sellaiset sopivat.

Täällä on ihan selvästi tullut syksy. Vaikka ilma on vielä kohtalaisen lämmin, jotain +10 oli tänä aamuna ja eilen illallakin +14, niin nyt on pari päivää ollut tosi sateista ja harmaata. Ja yhtäkkiä on puut kellastuneet ja on tullut " ruska" . Katselin just koiran kanssa lenkillä yhtä vaahteraa, miten se on alkanut kauniisti punertaa. Ajattelin napata muutamia lehtiä maljakkoon vähäksi aikaa tuomaan syksyn väriä kotiinkin. Pitää iltalenkillä käydä, ei sitä kehtaa päiväsaikaan käydä puusta riipimässä lehtiä. =)

Tänne ei mitään ihmeellistä. Valkovuotoa tulee reippaasti, musta tuntuu että mulle ei tulekaan mitään oviksen jälkeisiä kuivia päiviä. Sikäli jos mulla nyt ovis on ollut. Kuitenkin veikkaisin sitä kamalaa mahakipua tuossa tiistaina. Eli nyt ois sit sen mukaan dpo 3. Odotellaan ja katsellaan.

Mites Levinia muru?! Älä sano ettei tätöstä vieläkään. =/

Jushka, yk2 kp17/?-43 (dpo3 ??)

Vierailija
19/24 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iha tuli tippalinssiin ku luin noista sanjuskan epäonnisista raskauksista :(( eikä ihme jos uudessa raskaudessa pelottaa ku taitaa pelottaa montaa muutakin vaikkei ois edes noin rankkaa taustaa...

viikonloppu menee töitä tehden alotan tänään klo 14 ja lopetan sunnuntai-iltana klo 21.30 käyn vaan välissä kotona nukkumassa. rankkaa tämä on mutta eipä tartte viedä lapsukaista hoitoon ku tehdään miehen kanssa töitä vuorotellen, eikä onneksi loputtomiin kestä. erityisen väsynyt jo olen koska toi pieni ihminen on nyt sairastanut koko viikon enemmän tai vähemmän huonsoti nukuttuja öitä, korvatulehdus viimein löytyi ja siihen on antibioottikuuri aloitettu mutta ei vielä helpotusta kipuihin ole tullut. viime yönäkin herättiin ainakin 10kertaa ja valvottiin pari tuntia, onneksi aamusta nukuttiin 8.30 asti.

omaan napaan kaikenlaista,menkkamaista jomotusta on ollut jo pari päivää ja tunne että lorahtaa, pientä pahoinvoinnintunnettakin on ajoittain ollut havaittavissa mutta nämä nyt saattavat olla oireita saapuvasta pahanilmanlinnusta, kp nyt 26/28-29

Vierailija
20/24 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille sympatioista! Rankkaa aikaahan tuo oli. Raastavinta ehkä se, et tutkimuksissa ei löytynyt mitään syytä toistuville keskenmenoille. " Teillä on vaan huono tuuri" sanoi lääkäri. " Juu, kiitos helpottaapa paljon" ajattelin. En tiennyt onnistummeko KOSKAAN saamaan omaa lasta. Surutyötä tein paljon ja käsittelin jo mielessäni senkin asian, ettemme koskaan saa omaa lasta. Adoptiostakin puhuttiin ja ihan alulle sekin prosessi laitettiin. Sanat eivät riitä kertomaan niitä ilon ja onnen tunteita, kun tytön odotus sujui aina vaan isommille ja isommille raskausviikoille, kun tuntui ekat potkut ja liikkeet, ja kuinka lopulta sain oman käärön syliini. Pitkä, raskas, monen vuoden odotus palkittiin!

Tepa: Kiva, et joku muukin on töissä viikonloppuna! Voimia ja työn iloa sulle! :) Ootkos mahdollisesti hoitoalalla?

Leviniasta ei tosiaan oo kuulunut nyt mitään vähään aikaan. HUHUU, tulepas kertomaan kuulumiset!!

Jaahas, työmaa kutsuu... joten kai se on mentävä laittautumaan " työkuntoiseksi" ...

Hyvää viikonloppua, Syystoiveet!!

T. Sanjuska