Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapsi piinaa koiraamme

Vierailija
26.06.2015 |

Menee hermot miehen lapsen kanssa siihen liittyen, miten kohtelee koiraamme. Mukava lapsi muuten, mutta ei osaa olla eläinten kanssa...Vetää koiraa, nostaa jaloista, yrittää vääntää viereensä...Ja vaikka kuinka opetetaan, ei meinaa mennä perille meidän opetukset :(.

Satatuhatta kertaa oon jo (ja isänsä) sanonut, että anna koiran olla rauhassa. Mikä ihme tässä auttaisi? Enkö anna enää koskea koiraan vai mitä? Keskustelut ym. eivät tunnu auttavan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä diagnoosia, mutta uskon, että kyllä lapsi pian koulun toimesta laitetaan jonkunlaisiin tutkimuksiin. Aivan varmasti kiinnitetään koulussa huomiota käytökseen. On hieman ylivilkasta käytöstä.

Ap

Vierailija
22/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä diagnoosia, mutta uskon, että kyllä lapsi pian koulun toimesta laitetaan jonkunlaisiin tutkimuksiin. Aivan varmasti kiinnitetään koulussa huomiota käytökseen. On hieman ylivilkasta käytöstä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia sanoa koiralle esim. että "annan sulle turpaan jos..."

Ainakaan omat lapseni eivät koskaan käytä tuollaista kieltä.

Tosin lapsen äiti on mun kuullen käyttänyt tuollaista karkeaa kieltä. Lieneekö sitten ihme, että lapsi oppinut tuollaisen kielenkäytön :(. Isä ei koskaan noin kyllä puhu.

Ap

Vierailija
24/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mä ymmärrän sua. Meidän uusperheeseen otettiin koiranpentu ja omat lapset siis tottuneet koiriin. Miehen lapset taas eivät kuuntele ollenkaan ohjeitani, juoksevat ja kiljuvat ja sitten valittavat kun pentu juoksee ja myös näykkii perässä. Toinen myös huonolla tuulella ollessaan saattaa huvikseen lyödä tai potkaista koiraa kun tulee lähelle. Mieheni on pääasiassa aina lasten puolella... Onneksi ainakaan vielä ei mitään vakavampaa ole sattunut

Vierailija
25/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi sanoa lapselle ettei koske koiraan ollenkaan, jos ei osaa käsitellä oikein. Käy sääliksi koiraasi.

Vierailija
26/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, just noin miehen lapsikin käyttäytyy:

"Toinen myös huonolla tuulella ollessaan saattaa huvikseen lyödä tai potkaista koiraa kun tulee lähelle."

Mä oon ottanut nyt tiukemman asenteen, sanoin just tänään, että ei saa koskea koiraan ollenkaan, jos vaan kiusaa sitä.

Kai se joskus oppii. Oli miehellä koira pari pv hoidossa ja sinä aikana koira on alkanut murisemaan tälle lapselle kun kiusaa koiraa (esim. nostaa etutassuja ilmaan tai pitää takatassuista/muuten kiinni, ettei koira pääsisi lähtemään).

Koiran puolesta säälittää, on niin ihana ja kiltti koira. Omat lapseni ovat aivan vihaisia miehen lapselle, kun tämä kiusaa koiraa.

Ap

Vierailija
27/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira voi myös puraista jos häntä kohdellaan väärin. Se kannattaa myös muistaa.

Vierailija
28/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika tykkää koirastamme todella paljon, koira on 8 ja poika on 4. Hän kyllä retuuttaa koiraa kovasti, mutta ihan vaan rakkaudesta. mm. Halaa todella kovasti. Aina pitää olla vahtimassa että tekisi kaiken nätisti, mutta koira on siis lapselle todella tärkeä ja kerkeää sorkkimaan sitä jatkuvasti. Jos poika haluaa koiran leikkeihinsä niin se vain ottaa kaulapannasta kiinni ja vie sen leikkeihinsä. Ennen päiväkotiin lähtöä pitää saada halata koiraa, jos itkettää niin pitää saada halata koiraa jne. Ehkä miehesi poika hakee koirasta turvaa? Minusta oma lapseni ei ymmärrä sitä täysin ettei koira ole lelu vaikka se ei mitään sano vastaan. Jatkuvasti hänelle pitää opettaa että joku asia voi sattua vaikka koira ei reagoi siihen. Jos koiramme olisi ärsytysherkempi uskoisin että meidänkin poikamme oppisi paremmin, koska hän oppii parhaiten kokemuksen kautta (kantapään kautta) kuin meidän kielloistamme. Kannattaa muuten antaa koirallekin positiivisia kokemuksia pojasta. Meidän koira tekee nykyään temppuja jos poika käskee ja antaa keksiä palkinnoksi, ennen ei kuunnellut poikaa, vain minua ja miestäni. Koira on myös viimeisen vuoden aikana alkanut etsimään poikaamme jos tämä ei ole kotona. Mielestäni se jo osoittaa että on alkanut ymmärtämään että poika kuuluu laumaan. Vauva-aikana koiramme oli siskoni luona koska koiramme stressaantuu itkemisestä todella paljon, joten poika ja koira on viettänyt yhdessä aikaa 24/7 vasta pari vuotta. Toivottavasti saatte asiat järjestymään, älä missään nimessä luovu koirasta. Se voisi olla pojalle iso menetys ja hän voisi syyttää siitä itseään.

Vierailija
29/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuota just vähän pelkäänkin, että koska puraisee ekan kerran.

Vaikka onkin kiltti koira, niin kuka nyt retuuttamisesta ja estämisestä pitäisi, rajat ne on eläimelläkin, ja mitä muuta keinoa on enää kuin purra, jos ei mikään muu auta...Oon sanonutkin siitä lapselle.

Ap

Vierailija
30/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:15"]Joo, tuota just vähän pelkäänkin, että koska puraisee ekan kerran.

Vaikka onkin kiltti koira, niin kuka nyt retuuttamisesta ja estämisestä pitäisi, rajat ne on eläimelläkin, ja mitä muuta keinoa on enää kuin purra, jos ei mikään muu auta...Oon sanonutkin siitä lapselle.

Ap

[/quote]
Minä suhtaudun jotenkin niin että lapsi on silloin vastuussa. Meidän koira murisi lapselle ensin joten se sai muutamat kunnon arestit siitä, mutta nyt kun on hyväksynyt lapsen on liiankin kiltti. Olen lapselleni sanonut että jos mutistelet koiraa liian kovaa se puree ja jos se puree niin se on oma vika. Tottakai napauttaisin koirallekin jonkun pienen rangaistuksen, mutta lapselle sanoisin vain "mitä minä sanoin..." Joillain ihmisillä on harhaluulo että kiltti koira ei tee ikinä mitään tai että kerran lasta puraissut koira ei olisi muuten kiltti. Ne on kuitenkin eläimiä ja niitä tulee kohdella tietyllä tavalla, jos lapsi ei ymmärrä niin pitää toivoa vaan ettei mitään kovin pahaa välikohtausta tule.

Vierailija
31/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vaan sanoo uhmakkaasti, että joo, pure vaan, mä haluan, että se puree, kun olen huomauttanut, että voi purrakin.

Jos kerran nappaisi oikeasti, olisi varmasti vähän toinen ääni kellossa. Toisaalta jos vähän nappaisi, niin jospa siitä oppisi, miten eläimiä käsitellään.

Ap

Vierailija
32/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja te olette oikeasti idiootteja.
Lapsen ei anneta kiusata koiraa - ei koskaan. Jos te ette saa lasta opetettua olemaan koiran kanssa tai puututtua tilanteeseen nuin, että koira saa olla rauhassa, lapsi ja koira eivät ole keskenään tekemisissä. Lapsen ei anneta koskea koiraan. Koiralle järjestetään oma tila. Koiralle etsitään uusi koti. Vaihtoehtoja on.
Mutta koska olet selvästi kyvytön tilanteessa, anna koira hyvään kotiin. Nyt sillä ei selkeästi sellaista ole.
Tottakai voitte odottaa ja ihmetellä ja voivotella kunnes se koira saa (aiheellisesti) tarpeekseen ja puree - sen jälkeen teillä on se peiliinkatsomisen paikka. Syy olisi täysin teidän. Se riski tottakai kannattaa ottaa, että lapselta tai koiralta lähtee henki.

Vierailija
33/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:26"]Lapsi vaan sanoo uhmakkaasti, että joo, pure vaan, mä haluan, että se puree, kun olen huomauttanut, että voi purrakin.

Jos kerran nappaisi oikeasti, olisi varmasti vähän toinen ääni kellossa. Toisaalta jos vähän nappaisi, niin jospa siitä oppisi, miten eläimiä käsitellään.

Ap
[/quote]

"Vähän nappaisi" ? Kai sinä ymmärrät, että koira voi "vähän napata" silmäkulmasta/naamasta/poskesta jättäen elinikäiset arvet? Keskikokoisesta koiraata jo puhuessa sen "vähän nappaamisen" jäljet onkin jo ihan toista luokkaa, sellaisia tikattavia.
Mä kyllä toivon, että jos se koira jotakuta puree niin sinua. Sinä olet koiran hyvinvoinnista ja koiran tekemisistä vastuussa - viisivuotias ei nimittäin voi ymmärtää millaiset kivut ja jäljet koiran puremasta voi tulla.

Vierailija
34/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie piikille! Se pentu nimittäin.

Vierailija
35/35 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aihe mikä saa minut kiehumaan, lapset pitää opettaa niin että varmasti osaavat käsitellä eläimiä ja jos ei mene perille nii sillon pidetään erillään. Sanotaan myös että et koske kun et osaa käyttäytyä eläimen lähellä, ilmoita kun osaat nii katsotaan asia uudestaan ehkä. Kysytään myös että miltä sinusta tuntuisi jos minä potkin tai nipistän sinua?! Haluatko kokeilla miltä tuntuu eläimestä vai oliko viimeinen kerta ku ikinä eläimelle tai ihmiselle teet noin?! Niin kauan kun jatkat sitä että satutat eläimiä niin satutat samalla myös minua ja minä olen niin vihainen etten halua enää myöskään halata sinua ja joku päivä voi asia olla niin että en tykkää sinusta eikä kukaan muukaan tykkää sen jälkeen olet yksinäinen haluatko olla yksinäinen?! Eli jämäkästi ja rehellisesti pitäs lapsille puhua asiat niinku ne oikeesti on ei ne totuudesta rikki mene!