Miten selviytyä ahmimishäiriöstä?
Kärsin ahmimishäiriöstä. Hankaloittaa elämää huomattavasti. Ajattelen ruokaa koko ajan. Pari kolme vuotta pystyin hallitsemaan tätä, mutta sitten taas romahdin. Paino on noussut lyhyessä ajassa 15 kiloa. Olen yrittänyt taas kontrolloida syömisiäni, mutta aina vaan epäonnistun siinä. Eilen vedin 8 jäätelötuuttia, vaikka eihän niistäkään kuin se pari ensimmäistä maistunut hyvältä. Loput vedän vaan, koska "on pakko".
Miten te muut olette selvinneet ahmimishäiriöstä? Vinkkejä?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:35"]
Kokemusta ahmimishäiriöstä ei ole, mutta anoreksiasta ja bulimiasta kylläkin. Itse koin ensiarvoisen tärkeäksi ammattiavun eli terapian ja ravintoterapian. Niiden avulla sain suhteeni ruokaan ja syömiseen taas muutettua terveemmäksi. Hakeudu vaikka tk:n kautta psykologin juttusille, tai jos on rahaa, niin yksityiselle. Tiedätkö itse syyn pakkomielteesi taustalla? Mitä oloa haet ahmimisella? Tsemppiä!
[/quote]
Olen vain aina nauttinut ruoasta. Etenkin suuri karkkihimo minulla on ollut aina. Tykkään syödä paljon, usein ja isoja annoksia. Koen syömisen vaan niin nautinnolliseksi. En tiedä mitään syytä, miksi näin on. Ehkä toiset vain saavat syömisestä sellaisen hyvän olon tunteen? Kun en keksi mitään varsinaista syytä tälle. Olin jo lapsena ylipainoinen ja kova syömään. - AP
Mullekin tulee kankkusessa aina järjetön ahmimishimo. Tuleeko muille? siis sellainen, ettei mikään riitä - suolasta kebabbia ja vaikka vielä pizza, jäätelöö, suklaata, karkkia... ja oon lihonut, koska eron jälkeen näitä krapuloita on ollut usein.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:35"]
Kokemusta ahmimishäiriöstä ei ole, mutta anoreksiasta ja bulimiasta kylläkin. Itse koin ensiarvoisen tärkeäksi ammattiavun eli terapian ja ravintoterapian. Niiden avulla sain suhteeni ruokaan ja syömiseen taas muutettua terveemmäksi. Hakeudu vaikka tk:n kautta psykologin juttusille, tai jos on rahaa, niin yksityiselle. Tiedätkö itse syyn pakkomielteesi taustalla? Mitä oloa haet ahmimisella? Tsemppiä!
[/quote]
Olen vain aina nauttinut ruoasta. Etenkin suuri karkkihimo minulla on ollut aina. Tykkään syödä paljon, usein ja isoja annoksia. Koen syömisen vaan niin nautinnolliseksi. En tiedä mitään syytä, miksi näin on. Ehkä toiset vain saavat syömisestä sellaisen hyvän olon tunteen? Kun en keksi mitään varsinaista syytä tälle. Olin jo lapsena ylipainoinen ja kova syömään. - AP
[/quote]
Kysele tk:stasi, josko tuota voitaisiin sitten hoitaa riippuvuutena. Jos olisi vaikka jokin vertaistukiryhmä tms. Mutta kannattaa joka tapauksessa ottaa yhteyttä sinne mahdollisimman pian. -2
Itse varasin ajan psykiatrilta, siitä se lähti. Lääkitys jonkin aikaa, rav.t ja psykoterapia. Nyt olen toipunut.
Ja BED oli dg.
Yksityiseltä psykiatrilta aikaa varaamaan.
Tsrmppiä