Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kasi ja ysiluokkalaisen jättää pariksi yöksi kahdestaan.

Vierailija
13.02.2022 |

Mies on työmatkalla ja minun pitäisi olla paripäivää Helsingissä (asumme Tampereella). Se on varma että yöksi yö pitää pakosti olla poissa, mutta helpottaisi niin paljon jos kaksi yötä onnistuisi.

No ongelma syntyy kun meillä on myös 2 lasta. Ysiluokkalainen tyttö ja kasiluokkalainen poika. Onko ok jos heidät jättää kahdestaan kahdeksi yöksi. Jätän heille jääkaapin täydeltä ruokaa, sekä rahaa jos se sattuu loppumaan. Molemmat lapset sanoivat että käy heille. Mietiskelyäni ei auta se että minun pitäisi olla ke-pe poissa. Eli siis lapsilla olisi koulua. Molemmat sanoivat ettei tämä haittaa ja kyllä osaavat pari päivää olla ilman vanhempia, mutta silti mietityttää.

antaisitteko?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaaleja, luotettavia nuoria, voi jättää aivan hyvin.

Vierailija
22/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lähellä aikuista joka valvoisi lapsia. Soittaisi, tekis yllättäen käynnin, lapsille tietenkin pitää kertoa että tulee poikkeamaan.

Isosiskoni 15v pani hulinaksi kun KÄTY.

Muutenkin jos sattuu jokin vahinko, vaikka sairaus, niin kyllä aikuinen turva on ehdoton. Saisit itsekin olla rauhassa kun ei ajatukset jatkuvasti ole kotona lapsissa.

Niinpä. Ei tuollaiset yläasteikäiset osaa olla vielä yksin tai keskenään vaikka monet vanhemmat kuvittelevat niin. Alaikäissten jättäminen pitkäksi aikaa keskenään on luonnollisesti lasun paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlaisia kokouksia ja olen tyynesti ilmoittanut, että juna kohti kotia lähtee klo 19:43(tms.) ja olen ollut yötä kotona, aamun ekalla junalla takaisin Helsinkiin. Jos ilta ja yö ei ole erikseen palkallista aikaa, niin läsnäolo on vapaaehtoista, vaikka miten saisi päivärahaa. Eri asia, jos on kokonaistyöaika, minulla ei ole kuin kuukausipalkka.

Vierailija
24/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on kesä ja kasiluokkalaiset saavat mopot ja niillä rallataan vielä aamukuudelta pitkin kyliä. Muutama niistä vaan kuolee tyhmyyteensä vuodessa.

Vierailija
25/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä perkeleen käty?

Vierailija
26/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä perkeleen käty?

Kämppä tyhjänä. Missä pullossa olet kasvanut, kun tätä et tiedä?

Vierailija
27/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pinnasänky niille vinkiksi.

Vierailija
28/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä perkeleen käty?

Kämppä tyhjänä. Missä pullossa olet kasvanut, kun tätä et tiedä?

Harva tietää mitä tuo tarkoittaa. Sinä vain satut tietämään ja pidät itseäsi muita parempana. Kun kirjoitat ja puhut niin tee sillä tavalla, että muutkin ymmärtävät. Ei pitäisi olla vaikeaa sinullekaan.

Vierailija
29/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Yhdeksän kuukauden kuluttua sille on takuulla käyttöä.

Ap

Vierailija
30/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Yhdeksän kuukauden kuluttua sille on takuulla käyttöä.

Ap

Ei ole oikea ap

Ap

Vierailija
31/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni. Kerro lapsille, että joku  tarkistaa että ovat kotona yötä

Vierailija
32/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro että peppuun pannessa voi syntyä skenggeri.

Ne on sisaruksia. Vai eikö se teille hiekkakyrville ole niin justiinsa?

Vierailija
33/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lähellä aikuista joka valvoisi lapsia. Soittaisi, tekis yllättäen käynnin, lapsille tietenkin pitää kertoa että tulee poikkeamaan.

Muutenkin jos sattuu jokin vahinko, vaikka sairaus, niin kyllä aikuinen turva on ehdoton. Saisit itsekin olla rauhassa kun ei ajatukset jatkuvasti ole kotona lapsissa.

Niinpä. Ei tuollaiset yläasteikäiset osaa olla vielä yksin tai keskenään vaikka monet vanhemmat kuvittelevat niin. Alaikäissten jättäminen pitkäksi aikaa keskenään on luonnollisesti lasun paikka.

Tämän täytyy olla vitsi. Monet 16 vuotiaat muuttavat kotoa peruskoulun jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja asuvat yksin.

Vierailija
34/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus ne on pakko jättää keskenään yksin, miksi siis ei nyt.

Itse olin 15v usein kesäviikonloput yksin, kun vanhemmat lähtivät mökille töiden jälkeen ja itse en todellakaan halunnut. Eivätkä antaneet rahaa tai tehneet ruokaa valmiiksi.

Vierailija
35/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
36/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hiukan mietityttää sen takia, että parisen viikkoa sitten eräänä iltana tytön huoneesta kuului välillä sängyn nitinää. En heti reagoinut siihen mitenkään mutta huomasin kun tyttö tuli huoneestaan pois ja lähes juoksujalkaa meni vessaan. Poika tuli myös tytön huoneesta ulos. Hän vain katsoi minua hölmistyneenä ja tokaisi "ai säkin olet vielä hereillä" jonka jälkeen hän meni vaivihkaa omaan huoneeseensa. Se oli jotenkin epäilyttävä tilanne.

Ap

Vierailija
37/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Ei sitä tarvitse kellekään kertoa.

Vierailija
38/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla vitsi. Monet 16 vuotiaat muuttavat kotoa peruskoulun jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja asuvat yksin.

Ei ole vitsi vaan täyttä totta. Luepa mitä kirjoitin heti ensimmäisessä lauseessa. "Boldaan" sen sinulle niin löydät sen helposti.

Vierailija
39/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juurihan sinä tunnustit.

Vierailija
40/42 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juurihan sinä tunnustit.

Kuka minä sitten mielestäsi olen? Kerro nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme