Nimi Eemelin VELJELLE?
Jep, otsikossahan se jo tulikin. Olen täällä aiemminkin kysellyt nimiehdotuksia Eemelin sisarukselle, mutta nyt on varmistunut, että velipoikahan sieltä on tulossa! :x
Ja sitten ei puutu enää kuin nimi!
Pitkään oli mielessä Akseli, mutta mies heitti äsken kun kutsuin vielä toistaiseksi mahassa asustelevaa ukkoa Akseliksi, että "ei kai me siitä mitään auton osaa tehdä kuitenkaan..?"
En tiedä kuinka tosissaan se oli ja voihan olla, että Akseliin taivutaan jos ei muuta keksitä. Mutta nyt olis kyllä aihetta muitakin nimiä miettiä!!
Eli, tykkään Eemelin tyylisistä nimistä. Toisaalta olis kiva, jos nimi olis kanssa tuollainen pidempi niinkuin veljellä, mutta olen miettinyt myös nimiä joissa on tupla-e, esim. Veeti, Leevi.. Natsais sillä tavalla sitten veljen nimeen. Muita mitä olen miettinyt:
Samuli
Taneli
(näissä yhdistävänä tuo -li loppu)
Viljami
Kauheen vaikeeta! Jotenkin musta olis kiva, että nimet olis jollakin tavalla toisiinsa sopivia..
KIITOS jo etukäteen! :D
Ja jos en käy aikoihin kommentoimassa, niin syyttäkää vauvaa! Nyt menossa rv 39+3..
Kommentit (13)
Itse olisin jo otsikon perusteella ehdottanut AKSELIa! :) Toisaalta mielipiteeni saattaa olla vähän puolueellinen, sillä olen itse Akselin äiti ;)
Muita vaihtoehtoja:
Ilmari
Ilari
Oskari
Santeri
Sakari
Paavali
Severi
Verneri
Kasperi
Jesperi
Valtteri
Jalmari
Alvari
Aukusti
Akusti
Petteri
Tai sitten Iisakki, Aukusti tai Peetu.
aika hauska sattuma. Toivottavasti miehesi innostuu siitä, olisi kyllä nappinimi.
Muuten moni noista lumittähti77:n ehdottamista nimistä sopisi myös. Minusta juuri joku tuollainen kolmitavuinen vanhanaikainen nimi olisi kiva Eemelin kanssa, esim. Ilmari, Ilari tai Sakari.
Toinen kiva nimiryhmä ovat muut vanhat nimet, esim Aarni tai Vilho olisivat ihania.
Akseli on mun mielestä kans tosi kiva.. Jospa miestä ei haittaisi, että nimi on "auton osa" (mä en tajua tuota miehen logiikkaa!).
Aapeli olis aivan ihana, mutta se on tosiaan jo tyrmätty täysin :( Miehen puolelta siis. Kuulemma mielummin sitten Akseli kuin Aapeli. Höh!
Hermannihan olis aivan ylisuloinen! <3 Täytyykin ehdottaa sitä miehelle :)
Tässä sitten mielipiteitä Lumitähden ehdotuksiin:
Ilmari - ihan kiva
Ilari - ei
Oskari - lähisuvussa
Santeri - jotenkin ei
Sakari - tuon lähisuvun Oskarin veli ;)
Paavali - ei
Severi - aika hauska! :)
Verneri - serkku
Kasperi - kaverin poika
Jesperi- ei
Valtteri - toinen serkku, Vernerin veli ;)
Jalmari - ei
Alvari - ei
Aukusti - aika hauska tämäkin! :)
Akusti - ei
Petteri - ei
Noissa oli aika paljon tuota R-kirjainta, josta en kauheesti innostu nimissä.. Kun meiltä löytyy sitten sukunimestäkin se R. Joka ei tietysti välttämättä haittaa mitään! :)
Pitääpäs lähteä tästä ehdottelemaan miehelle Hermannia :) Ja kysyä mitä mieltä olis Aukustista tai Severistä.
Verneri, JAlmari, Anselmi, Artturi, Valtteri, Julius, Topias, Aukusti, Elmeri, Eevertti
Eetu.
Rimmais tosi hyvin yhteen. : :)
Aleksis
Anselmi
Vilhelmi
Oliver
Aleksi
Aapo
Aaron(i)
Ant(t)on(i)
Jeremias
Kaapo
Lenni
Leo
Jamiel
Re(e)mus
Nemo
Teemu
Helmeri
Veikka
Ensimmäisenä tuli minullekin mieleen:
Viljami, Leevi, Aukusti.
Muita:
Joonatan
Kasperi
Samuli
Teemu
Verneri
Poika on nyt maailmassa ja kovasti on söpönen tapaus hänkin :)
Ollaan mietitty, että jos kuitenkin laitettais etunimeksi se Akseli kun molemmat siitä niin tykätään. Alunperin meinattiin toisiksi nimiksi Eetu Joonatan. Eli Akseli Eetu Joonatan (isoveli on Eemeli Otto Johannes). Nyt kuitenkin haluaisin jotenkin tuohon nimeen sisällyttää nimen Erkki/Eki/Eerikki..
Keksikääs joku nimi, joka sopisi Akselin ja Eerikin väliin.. Eli jos nimi olisikin Akseli ______ Eerikki. Tai jotenkin noin..? Ideoita otetaan vastaan! :)
Akseli Joona Eerikki
Akseli Jooa Eerikki
Akseli Joose Eerikki
Kivaan etunimeen päädyitte ;)
"Välinimiä":
Akseli Oiva Eerikki
Akseli Aatu Eerikki
Akseli Atte Eerikki
Akseli Eino Eerikki
Akseli Juho Eerikki
Akseli Sampo Eerikki
Akseli Vili Eerikki
Akseli Vilho Eerikki
Akseli Niilo Eerikki
Akseli Urho Eerikki
Akseli Samu Eerikki
Akseli Into Eerikki
Akseli Jooa Eerikki
Akseli Lauri Eerikki
Akseli Lassi Eerikki
Akseli Miika Eerikki
Velipoika ei siis suinkaan ole mikään pettymys! Sellaisen vaikutelman mä sain kun tuolla oli tollainen :x -hymiö perässä! Mistä lie sinne lensi.. Ihanaa saada toinen poika!
Niin ja olen itse tykästynyt AAPELI-nimeen, mutta sille mies ei lämpene YHTÄÄN! :( Joten se on laskuista poissa myös.