sanokaa nyt että kyseessä on hyttynen eikä lude
Oltiin mökillä ja siellä oli varsinkin ekana yönä sisällä oikein hyttysten bileet, ennen kuin sain tukittua ikkunanraot. Meissä oli aamulla tyypistä riippuen 30-40 puremaa! Nyt friikkasin, kun toin lakanoita kotiin pestäväksi ja niissä oli pieniä veripisteitä (ihan vaan pari kappaletta). Tiedän että luteet jättävät sellaisia lakanoihin, mutta voivatko hyttysetkin? Puremia oli niin helkkaristi, että niistä ei pysty erottamaan mikä on minkäkin elukan syömä. Eli voiko hyttysen rutata huomaamattaan lakanoihin niin että siitä tulee veriläntti? Muistelen kyllä yhden kuolleen hyttysen siivonneeni sängystä yön jäljiltä, että kai se periaatteessa on mahdollista...
Kommentit (5)
mistä sinne mökille olisi yhtäkkiä luteita tullut? Oliko vuokramökki? Tai muuten laajemmassa käytössä, silloin luteet ihan mahdollisia
tehkää sinne reissu nro 2 erityistä varovaisuutta noudatellen ja katsokaa mitä tapahtuu.
Mökki ostettiin meille vasta viime syksynä, ja ollaan nyt vasta päästy yöpymään siellä ekat kerrat. Se on kyllä ollut aika vähällä käytöllä viime kesänäkin, mutta luteethan selviää vuodenkin ilman ruokaa. Talvella pidettiin peruslämpö päällä, siellähän niillä on ollut hiiriä ja lepakoita joista hörppiä ruokaa. Mulla on muutama purema selvästi rivissä ihan pienellä alueella... tosin niiden takana voi olla lintukirppukin, niitä koira roudaa sisään aina kesäisin.
Yök, toivon että ei ole lutikka, olen vähän hysteerinen niiden suhteen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:47"]Oltiin mökillä ja siellä oli varsinkin ekana yönä sisällä oikein hyttysten bileet, ennen kuin sain tukittua ikkunanraot. Meissä oli aamulla tyypistä riippuen 30-40 puremaa! Nyt friikkasin, kun toin lakanoita kotiin pestäväksi ja niissä oli pieniä veripisteitä (ihan vaan pari kappaletta). Tiedän että luteet jättävät sellaisia lakanoihin, mutta voivatko hyttysetkin? Puremia oli niin helkkaristi, että niistä ei pysty erottamaan mikä on minkäkin elukan syömä. Eli voiko hyttysen rutata huomaamattaan lakanoihin niin että siitä tulee veriläntti? Muistelen kyllä yhden kuolleen hyttysen siivonneeni sängystä yön jäljiltä, että kai se periaatteessa on mahdollista...
[/quote]
Lude jättää ulostejälkiä, joten selkeät verijäljet liittynevät hyttysiin.
Voihan ne veripisteet olla tulleet suoraan selästä siihen lakanaan. Itse olin juuri mökillä ja alaselkä oli yön jälkeen täynnä hyttysten pistoja. Muuta ötökkää en edes epäillyt.