**EnSkAt Maanantaihin**
Viikonloppuiset pulinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8415712&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Ihan varovasti kurkistelen jo tänne tuolta vauvakuumepuolelta. Tein viime viikolla plussatestin ja eilen sain varmistukseksi jo tosi vahvan plussan. Selviä raskausoireitakin on jo ollut, niin että kai siellä kyydissä joku on. :) Viikkoja on kuitenkin kasassa vasta reilu viisi, joten aika epävarmaa aikaa vielä mennään. Olen kuitenkin käynyt tässä muutamana päivänä lueskelemassa ahkerasti teidän juttujanne ja ajattelin nyt ¿tulla julki¿, että tiedätte että tällainen on teidän joukkoonne kovasti kampeamassa! ;) Muutama tuttukin nimi täällä onneksi on, kovasti vilkutuksia kaikille jotka muistaa minut!
Vähän lisätietoa minusta: Asutaan Etelä-Suomessa, aika lähellä Turkua, ja ikää on mulla 27 v, miehellä viisi vuotta enemmän. Mentiin naimisiin tänä vuonna ja ollaan vähän aikaa sitten muutettu omakotitaloon, ja nyt lapsi on kyllä enemmän kuin tervetullut! Vauvantekoa ehdittiin harjoitella neljän kierron ajan, kunnes sitten viidennellä tärppäsi.
Soittelin tänään neuvolaan ja kuulin, että meidän paikkakunnalla ei tehdä kuin yksi ultra ja se on vasta n. viikolla 20! Täytyy varmaan sitten miettiä yksityiselle menoa, kun tuohon on kyllä ihan tuskaisen pitkä aika. Muuten tuli kyllä aika hyvä mieli, kun nyt on vähän niin kuin virallisemmin raskaana, kun on oikein neuvolaan ilmoittauduttu ja kaikkea :) Eilen kerrottiin myös molempien vanhemmille ja olivat kyllä hurjan onnellisia, kun kaikille on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä! Eli siinäkin mielessä nyt ollaan sitten ihan julkisesti raskaana. Jännää.
Kiitokset muuten vielä Ykkösopelle, kun kävit muutama päivä sitten v-puolella meitä valistamassa tuossa raskausviikkolaskennassa. Nyt menee päivät toivottavasti sitten oikein!
T: Meriheppa rv 5+2
kaikille! Tänne ei mitään uutta tai ihmeellistä, käsien puutuminen jatkuu ja itsediagnosoitu rannekanava-ahtaumaksi tän palstan vastaavien kokemusten perusteella. Sohvalla nukkuminen tuntuu jostain syystä helpottavan käsien tilannetta, vissiin siinä saa itsensä tuetumpaan asentoon. Saas nähdä siirrynkö öisinkin siihen nukkumaan, tähän asti oon kyllä viihtynyt miehen vieressä.
Ykkösopen Ahaan tavoin myös Santeri viettää lepohetkeä tänään, tuntuu tosi paljon vaihtelevan liikkeiden määrä. Ja vaikka olin niin tohkeissani, että enää ei vaihda paikkaakaan, niin kyllä sitä vaan viikonloppuna oltiin välillä pää ylös, sivulle ja alaspäin. Että eipä ainakaan kiinnittymään ole päässyt.
Vähän vieläkin huolestuttaa viime viikon neuvolassa mitattu alhainen syke (110/120-150), mutta onneksi jo ylihuomenna on uus käynti.
Multa on kadonnut myös ruokahalu, siis nälkä ei, mutta mikään ei tunnu maistuvan hyvälle. Kokeilin tänään sipsejäkin, mutta ei nekään. Syön kyllä ihan normaalisti, mutta olis kiva, jos joku maistuiskin joltain... no, perinteinen muro-banaani-jugurtti-yhdistelmä menee aina.
Eipä tänne muuta, koettakaas nyt viimeisillään olevat päästä sinne synnärille ähertään! Ja uudelle plussanneelle (nimi unohtui jo...) onnea ja tervetuloa!
-Osse ja Santeri rv 33+5
Ompas ollut sitten melkoinen päivä..menin aamupäivästä neuvolaan ja siellä kuunneltiin sitten sydänääniä, oli tippunut melko alhaisiksi, terkka käski kääntyä kyljelleen ei muutosta. Sit käskiki jo nouseen ylös ja juomaan vettä, 10min päästä kuunneltiin uudestaan edelleen sama homma 116-120 syke ja vielä alhaisempikin välillä, ennen huidellut 135-145. No tämä nuorehko sijainen sitten tuntu olevan itekki jo jokseenkin hätääntynyt ja anto sitten äippäpolille lähetteen. Itkuhan siinä tuli kun ulos sieltä pääsin, ja kauhee paniikki että nyt jotain todella hätänä. Ei muutako äkkiä äippäpolille. Siellä 10min sydänkäyrillä, Lääkäri teki vielä sisätutkimuksen ja ultraskin. Kaikki oli hyvin ja sydänäänetkin meni täydellistä käyrää. Saatiin painoarvio 3100g,oli kuitenki mukava päästä käymään ultrassa kun täällähän ei tehdä kuin yksi ultra ja sekin sillon 20 viikolla. Tämä hemmetin uus terkka sijainen tuntuu olevan muutenki aika epävarma hommassansa ja välillä puhuu ihan mitä sattuu. Harmittaa että se vakkari kätilö/terkka tulee vasta joulukuussa ja tämä sijainen vaihtu nyt loppuajaksi raskautta. ARGH!!! Piti jo valmistautua siihenkin että jos olisivat käynnistäneet mut ei vielä. Tulee sitten kun tulee..
Sori omanapanen viesti mut mieli ollu melko maassa, lähen tästä päikkäreille jospa siitä sit mieliki piristys..
Jaahas Karssuli ja Miamik vielä yhessä koossa myös...Toivon paaaljon suppareita meille!!! bd
Annika rv 40+4
Huh, kun on ollutkin tapahtumarikas päivä. Aamulla oli taas vähän vaikeeta nousta ylös, mutta kun sai koneen (=itsensä) käyntiin, niin johan on saatu aikaiseks vaikka mitä. Ensiks käytiin äiteen kanssa sopimassa aika talokaupoille ja siitä salaattilounaalla. Sen jälkeen ajettiin pikaisesti mökille maalaamaan grillikatoksesta muutamat laudanpäät, ettei mahdolliset syyssateet tee kosteustuhoja uuteen hienoon rakennelmaan. Sen jälkeen kävin äitin luona vielä ompelemassa muutaman pyyhkeen EkaVekaralle (sellaisen huppumallin) ja nyt just äsken sain varattua lymfahoidon ens keskiviikolle. Sinne saakka siis pitäis näitä turvotuksia jaksaa, mutta jo tieto mahdollisesta helpotuksesta on aika ihana. Juu, ja sainhan mä parturinkin varattua vielä ennen la:aa, jotta kehtaa antaa kuveja ottaa sitten laitoksella ;o) Mutta kyllä nyt on niin voimat pois, ettei jaksais mitään. No, kohta alkaa Emmerdale, jonka aion katsoa taas kerran jalat sohvan selkänojalle nostettuna. Illalla kyllä sitten vielä kavereille kyläilemään, mutta se on ihan leppoisaa.
Muita en nyt yksinkertaisesti saa aivojumitukseltani kommentoitua, mutta merihepan toivotan tervetulleeksi joukkoon mukavaan. Ja samalla toivottelen onnea odotukseen! Tässä linkkiä tuohon meidän esittelylistaan, niin voisit käydä sinnekin hiukan itsestäsi kertomassa, niin saisin sinut päivitettyä mukaan. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8420668&p=1&tmode=1&smode…
Ai niin ja sadeyelle masutuubista, että niitä saa ainakin Bebesiltä, niin netistä kuin liikeistäkin, mutta onko teidän seudulla, niin sitä en tiedä.
Voikaahan hyvin kaikki! Palaan illemmalla tai sitten viimeistään huomenissa....
-Amy ja EkaVekara, rv 35+4
Mähän oon jo palstaillu täällä pidempääkin, ja loppumetreillä heilun, mut huomasin just et mä en oo ollenkaa siel enskojen listalla. Eli mun la on 7.10. Laitatko sä mut sinne, vai miten mä pääsen mukaan listalle?
ezzie 38+2
luinpa vähän tarkemmin. eli mun pitää vastata siihen viestiin, niin sit mut päivitetään joukkoon, eikö? No, kiitti anyways.
No on meidät sitten neuvolan osalta valmennettu synnytykseen ;)) Eipä kovin kummoista asiaa ollu tänäänkään tarjolla ja ainakin tahtia olisi voinut huomattavasti tiivistää! TYKSssä tehty synnytysvideo katsottiin, se sentään oli ihan asiallinen. Miestä vähän alko hirvittää, kun sanoin että hän saa sit kylvettää Ahaan :)) Eiköhän ne siellä sit opasta vaikka kädestä pitäen :)
Ennen valmennusta täti katsoi pissanäytteen, ei ollu tänään valkuiasta, jee! !! Verenpaine tosin on vieläkin vähän yli raja-arvojen, mutta turvotusta ym ei edelleenkään ole ollenkaan, ja Ahaakin liikkuu ja voi hyvin. Sf-mittain oli vihdoin viimein kasvanut huikean 1 cm ;)) Edelleen siis reilusti alle kaikkien käyrien ja mun oma käyrä menee ihan hassusti, kun on junnannu paikallaan monta viikkoa :) Mutta ei jaksa enää moisesta murehtia, sitäpaitsi nyt neuvolan tätikin sanoi, että mun mahan muotokin vaikuttaa asiaan, eli se kasvaa " sivuille" enempi eikä työnny siksi niin paljoa ulospäin... Tyhmät mitat, sanon minä :DD
Tervetuloa vaan Meriheppa, eiköhän kaikki hyvin mene! Moni meistä on käynyt ekassa ultrassa yksityisellä, ihan vaan toteamassa että kaikki on niinkuin pitääkin. Kyllä se itselle antaa ainakin mielenrauhan :)
Katotaan, jos nyt pysyisin poissa loppuillan... etten terrorisoi ihan koko palstaa ;))
t. Ope + Ahaa 36+0
Jaaha, ei ole vielä tullut uusia vauva-uutisia ;)) Tsup tsup kaikille loppumetreillä menijöille, että pääsette pian jo tositoimiin :)
Mä kävin tänään ostamassa itelleni äippäfarkut, kun en oo omistanut tähän asti kuin yhdet housut, ja nekin alkaa olla jo vähän ohuet näin syksyllä. Löysin HenkkaMaukalta yhdet suht kelvolliset, mutta kyllä silti mietityttää oisko sitä jotenkin pärjännyt ilmankin... Viis kymppiä maksoi, ja käyttöaikaa ei ainakaan tälläerää pitäis paljon yli kuukautta olla :/ Toisaalta, ei sitä koko kuukautta voi kotonakaan istuskella, jos entiset housut käy liian kesäsiks... Hankalaa :)
Makkarakos se oli puolivälin tänään saavuttanut, onnea siitä! Ja jaksuja kymmeneksi päiväksi vielä ;) Mulle olis ainakin aivan tuskaa edes ajatella moista eroa miehestä, kuin teillä on ollut!
Queen oli jaksanut taas ilahduttaa meitä pikku-Liian söpöillä kuvilla! Ihana hymytyttö teillä kyllä on :)
Viikonloppuna koitan mäkin vähän rajoittaa koneella istumista, ja nyt oli jopa! muuta elämääkin tarjolla, joten jääpi palstailu vähemmälle, kun on mies kotosalla ja muutenkin ohjelmaa enempi kuin näin arkena, kun on äippälomalla...
Kesiksen häämatka kuullostaa kyllä hienolta! Meillä olikin aivan toisenlainen häämatka, kun oltiin kesällä häitten jälkeen autolla kiertelemässä Eurooppaa, ja yövyttiin teltassa ;) Mutta kiva matka sekin oli, ja meille sopiva " häämatka" ;)
l
MiaMik sai sitten vaunut jo kotiin, enää puuttuu se matkustaja sieltä vaunuista ;) Meilläkin on kärryt jo kuukauden verran eteisessä odotelleet matkustajaa, mutta vielä siihen menee vähän aikaa ;)
Mörötin oli laskeskellut Otson liikkeitä, hyvä että oli tarpeeksi :) Mulla on vähän samat fiilikset, että pitäis laskea, mutta toistaiseksi on laskemattakin liikettä tuntunut sen verran, että olen järjissäni pysynyt ;)) Musta tuntuu kyllä, että edelleen Ahaan aktiivisuus vaihtelee yllättävänkin paljon päivästä toiseen. Lauantaina vanhempien luona käydessä ainakin tungettiin takapuolta vatsanahasta läpi ja välillä siellä oiottiin koipia kanssa urakalla. Nyt sitten taas tänään ollut ihan selkeesti rauhallisempaa... Eli joko Ahaa viihtyy paremmin kylässä kuin kotona, tai sitten se protestoi ja haluaa pian kotiin takaisin :DD
Elinalle en myöskään osaa kiinnittymisestä vastata. En ees tiedä mikä on omalla kohdalla tilanne, paitsi että Ahaa on ollut koko ajan tosi alhaalla, mikä sanottiin jo rakenneultrassa, ja nähtävästi sen vuoksi mun sf-mittakaan ei oo kasvanut n. rv 29 jälkeen ollenkaan, vaikka ultrassa katsottiin, että Ahaa olis ihan normaalin kokoinen. Ja tosiaan, mahakaan ei mun mielestä oo mitenkään ihan jätti, vaikka tossa pömpöttääkin ;) Ei siis haittaa millään lailla elämää :)
Tikrukin oli saanut sairaslomaa, hyvähän se on että ei tarvii vauvan ja omaa vointia työn takia riskeerata, kun on kerran työssä riski olemassa!
Pian pitää lähteä sinne turhaakin turhempaan synnytysvalmennukseen. Voi olla, että palaan illalla raportoimaan päivän " antia" :)
t. Ope + Ahaa rv 36+0