Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että oli taasen suloisia kuvia Queenin pikku-Liiasta :) On tyttö kyllä kasvanut jo hirveästi :)

IcePiparkakulle myöskin onnittelut pienestä prinsessasta! Et onneksi montaa päivää joutunut lasketun ajan jälkeen odottamaan, vaikka nekin kaksi päivää tuntuivat varmasti pitkiltä...

Kandiko se siellä harmitteli et viikonloppuna enksat hiljenee ja maanantaisin varsinkaan ei ehdi pinoa lueskella? Minullakin on juuri silleen että vaikka melkein koko viikonlopun kotosalla on, niin ei meinaa edes jaksaa konetta aukaista, saatikka käyttää aivoja kommentoimiseen ;)

Sitten taas sitä omaa napaa: Eilen illalla taas supisteli kipeästikin, ensin klo 20-22 n. 15 min välein, sitten klo 22-23.30 5-10 min välein, jolloin taas jälleen kerran nukahdin kuin pikkupossu :) Yöt menee kyllä niin sikeästi nukkuessa muutenkin, että en edes muista olenko wc:ssä käynyt :)

Viikonloppuna tuli vain huilittua lukuunottamatta tansseja, joten lähdenpä tästä aamulenkille ja sitten Prismaan ja tekisi jo mieli hakea ne vaunutkin Vauvatalo Johannasta :) Piti miehen kanssa hakea illalla mutta enhän mä nyt jaksa odottaa niin kauaa :)

MiaMik rv 39+5 ja 2 päivää laskettuun aikaan ja seuraavaan neuvolaan...

Vierailija
2/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LEENA_MAIJA JA ICEPIPARKAKKU !!!!!!

Jouhi: Meilläkin karkasi koira heinäkuussa ja mä olin ihan paniikissa sen ajan kun se raasu oli hukassa, itkin silmät päästäni.

Kesis: Ihanaa ja lämmintä häämatkaa, muistelen lämmöllä tässä juuri omaani, oltiin ihanat 2 viikkoa Miamin lämmössä.

Mä olen kanssa viikonloppuisin niin laiska etten paljon konetta jaksa availla, lisäksi meillä on jotain vikaa laitteissa joutuu aina välillä buuttaamaan koneen että netti toimii, ei siinä kauheesti viitti silloin istuskella.

Omaan napaan ei juuri mitään uutta, tuolla se neiti möyrii, eilen illalla luulin että se tulee ulos sieltä nahan läpi, pää oli tuolla ihan vasemmalla navankohdilla ja pylly sojotti navan oikealla puolella sitten se jaloillaan otti tukea jostain tulta vasemmasta kyljestä ja työnsi kaikkien voimiensa edestä.....ai että teki ilkeetä.

Potkiminen on vähentynyt mutta kaikki muu mönkiminen lisääntynyt selvästi, noh vielä mahtuu hetken möyrimään.

Enää 7 viikkoa äippälomaan, kamala miten äkkiä tämä aika kuluu johan tuo syntyy vajaan 3 kk:n päästä.

Meiltä puuttuu edelleen se saamarin hoitopöytä, missäköhän vaiheessa senkin saisi hankittua, vaatteita on pahvilaatikoissa ja äippälaatikossa makuuhuoneen seinustalla, haluasin niin jo lajitella ne laatikoihin.

sellaista siis tänne, nyt takaisin työn ääreen.

AinoA ja miss möhis 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kivaa alkanutta viikkoa enskakavereille!

Mulla meni viikonloppu muuttotouhuissa. Uudessa kodissa ei ole vielä nettiyhteyttäkään (eikä varmaan ihan nopeasti tulekaan), joten senkin takia elän viikonloput nettipimennossa. Ja odottakaas kun saan miehen Suomeen - vaikka toimis netti miten hyvin, en kyllä varmana viikonloppuisin liikahda sen kainalosta mihinkään :) On aikamoinen ikävä jo, ja se huipentuu siellä omassa kodissa kun siel on kaikki meidän omat tavarat ja huonekalut ympärillä, mutta mies puuttuu. Jotenkin viikot menee tuossa työsuhdeluukussa helpommin.

Viikonlopun aikana oli tullut vauvauutisia - onnea hirrmuisesti tuoreille äityleille!!

(.) Tänään on juhlapäivä - tasan kymmenen päivän kuluttua saan miehen kotiin, ja tänään menee rv20 rajapyykki rikki! Ja eilen viikonlopun aikana taisin tuntea ekoja liikkeitä :)

Ta-ra!!!

Makkara rv20+0

Vierailija
4/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Hitto kun noi viikonloput menee nopeasti..Mies lähti eilen illalla duunimatkalle ja tulee tiistai-iltana jos ei jostain syystä matka veny. Huoh.

Paljon onnea Icepiparille ja Leena-Maijalle vauvoista! Perässä madellaan..

Kesis oli ilmoittautunut. Teidän häämätka kuulostaa ihanalta! =) Meilläkin on moinen pitämättä, saattaa olla jo kolmaskin mukana kun sinne ehditään. =)

Queenin tytöstä oli ihania kuvia! Kohtahan se aloittaa jo tarhan! =D

Paljon on viimesillään olevia..Ezzie, Annika ja MiaMik ainakin.. Saa suorittaa! =)

Makkaralle onnea 20:n saavuttamisesta =) Ja liikkeitäkin olit tuntenut! =)

Ei tuu vaihteeksi muuta mieleen..Maanantait on niin puuduttavia.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

t. poppis ja räpätti rv22+5

Vierailija
5/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas maanantai ja uus viikko. Oispa jo lokakuu! No, sieltä se kai tulee vääjäämättä eteen ku tarpeeks jaksaa odotella.

Yö oli taas hirveä. Herään tunnin välein vaikkei välttämättä oo edes pissahätä, ja oon ihan tuskaisen hikinen mutta pirteä silloin ku herään. Eli sit pyörin siinä sängyssä ku en keksi mitää muutakaa tekemistä, ja uni ei meinaa tulla. Mut viime yö oli kamala sen takia, ku meidän humalassa oleva naapuri tuli pimpottaa ovikelloa keskellä yötä. Herättii sekä mies et mä, ja sit valvottii yhes pitkää ennen ku nukahdettii. Mut onneks mies vaan totesi et ehkä tää herääminen on vaan totuttelua sit vauvan yöheräämisiin.

Mutta onneks päiväl mä voin ottaa torkut jos väsyttää. Masuun ei kuulu mitää uutta. Potkuja ei tunnu, mut vauva möyrii ja kääntää selkäänsä aina silloin tällöin. Tänään aamul huomasin et mun napa oli pullahtanu ulospäin, se on niin ruma nyt, luulin jo ettei se pullahda ollenkaan ku pysyi niin pitkään normaalina. Mut se nyt ei oo mikään suuri vaiva yks napa :).

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille. MiaMikille ainakin paljon suppareita! Palailen myöhemmin. Ezzie 38+2

Vierailija
6/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LeenaMaijalle pojasta ja Piparille tytöstä !!!

Burde onkin päässyt tositoimiin JEE :)

QueenBzz:llä oli niin suloinen tytön tyllerö!

Ykkösope - toivottavasti stressi on jo helpottanut ja olo parempi!

Hanilla oli neuvolassa kaikki hyvin :)

Aurora lähti lomalle vähän ikävällä mielialalla, toivottavasti asiat selviää puhumalla.

Jouhin koira oli karkuteillä...tiedän tunteen, miten siinä hätääntyy. Voihan sitä toki jotain liikkeitä tai hipaisuja tuntua, ku se on niin kiinni vatsanpeitteistä ja miten herkkä masu on.

Poppis - mulla menee vähän samoihin toi Ässäily...mä jaksaisin paremmin aamuyöstä ja ku ukko on yörvirkku, niin sehän on just sillo ehtinyt nukahtaa ja vetelee sikeitä unia :))

Tiggerillä loma häämöttää, hyvä kun saa työasiat hoidettua ennen sitä.

Annikalle ja MiaMikille suppareita...ei varmasti mene enää pitkään, ku oma pieni tuhisija sylissä!

Kandille jaksuja ja voimahaleja...masun kasvu kummasti piristää mieltä :)

Ezzie - toivottavasti olosi siitä parantuu ja pääset tositoimiin.

Kesikselle ihanaa lomailua...voi kun itekin pääsisi jonnekin kauvas :)

Makkara saat pian miehesi kainaloon ja 20 tasan :)) miten nopiasti sit viikot meneekään.

ON: Maha on pullahtanut viimeviikolla taasen enempi näkyviin...kommentteja satelee. Turvotusta ja ummetusta on sitten ihan riittävästi jo näin alkuun. Mahan sain toimimaan, ku vedän kaikkea mahdollista kuitupitoista :)

Pikkuinen Hippikäinen painaa kyl vielä rakkoa ja maha menee aina välillä kovantuntuiseksi ?? en kuitenkaan koe sitä supisteluksi, ihan ku Hippis kääntyilisi ja poikittain sitten tuntuu enempi??

Alkoholista oli keskustelua ja välillä vähän punkkua on tehnyt mieli. Pari kertaa olen tainut lasillisen ottaa. Onpahan sitten keväällä nautinto, ku saa vetää ainaski juustoja mielin määrin ja siihen kunnon punkut päälle :)

yritän taas ahkerammin lukea pinoja, oikein ihanaa uuden viikon alkua enskattarille!

Mykis ja Hippis 21+2

Vierailija
7/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mykis meni mainitsemaan juustot ja nyt minä huohotan ku Pavlovin koira täällä huoneessani; kuola valuu suupielistä...

Bongasin viikonlopun Iltalehden/sanomien (?) liitteestä pasta-vuohenjuusto-pinaatti -ohjeen, ajattelin tehdä sit ku mieskin on kotona. Se laitetaan uuniin, joten eikös tuota juustoa voi sit pistellä ihan huoletta poskeen? Ihanaa kuulkaa taas päästä omien astioiden kans kokkailemaan, meil ei ollu englannissa ku ihan perusperustarvikkeet. Saa kattaa häälahja-astiat pöytään ja laittaa kynttilän palamaan - aaaaaaaaahhh!!!

Siitä monitoimikoneesta kysyin muuten joskus jo aikaisemminkin vinkkejä - mihin ominaisuuksiin pitää kiinnittää huomiota kun sellaista valitsee?? Kyselee wanna-be-martta....

Makkara

Vierailija
8/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopusta on selvitty. Lauantaina oli isän 50-vuotisjuhlat, oli oikeastaan todella mukavaa! Meni koko päivä siellä ja olin kyllä aivan naatti kun päästiin ennen puoli yhden jälkeen yöllä kotiin. Piti autella siellä siskon kanssa äitiä emännöimisessä (ts. piti keitellä kahvia ja tiskata) ja pitkään seisominen aiheutti sitten niitä harjoitussupistuksia. Nyt niitä on tullut sitten enempikin.

Aluksi ei kukaan uskaltautunut synttäreillä huomauttelemaan masusta, mutta kun ensimmäinen kulhollinen boolia oli kumottu, niin johan siellä ihailtiin massua ja otettiin kuvia pikkuäipästä ja pikkumassusta :p :D Serkkuni totesi, että " ei sulla kyllä perse oo levinny yhtään" , tiedä sitten mitä oli odottanut :O Olen kyllä yrittänytkin vähän katsoa, mitä pistän suuhuni (suklaata ei lasketa, se on yksi tärkeimmitä ravintoaineista minulle), etten aivan liikaa leviäisi. Mulla on kuitenkin niin sanotusti sukurasitteena tuo helposti lihominen (ja varsinkin raskausaikana), mutta siksi olenkin osannut pitää varani. Vaan vielähän tässä ehtii turvota vaikka kuinka paljon! :)

Muuten ollut vähän surkea viikonloppu, kun nuo rautalääkkeet tekee sellaisen äklötyksen :ppp Etoo melkein koko ajan, muttei onneksi mitään pahempaa vielä. Toivotaan, että alkaa tuo hemppa vähitellen kohota, onkin ollut todella voimaton olo jo pidemmän aikaa, en vain osannut ajatella, että se voisi johtua tuosta hempasta. Kaikki huimaukset ja muutkin ovat tod. näk. johtuneet tuosta alhaisesta rautapitoisuudesta, eiköhän se vähitellen ala helpottamaan, kun alkaa nuo lääkkeet vaikuttamaan.

Oliko se mykerinos, jolla oli alkanut tuntumaan niitä mahan kovettumisia...? Mullakin oli aluksi niin, että luulin vauvan kääntyneen poikittain ja että se olisi aiheuttanut sellaisen paineen tunteen ja mahan kovettumisen, mutta mitä ilmeisimmin kyseessä onkin harjoitussupparit. Mulla kun tullut niitä nyt vloppuna enempikin ja pe kysyin neuvolassa, että voisiko olla niitä. Täti oli sitä mieltä, että " todellakin voi!" Että kohtu se siellä vain jumppailee :)

MiaMikille pitäisi kai lähettää täältä kunnon suppareita, että pääsisit sinäkin tositoimiin! :D Mutta lähetän ne supparit vasta sitten, kun olet saanut ne vaunut noudetuksi ;)

Han ja Rumpali 21+5

Vierailija
9/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoida Makkaralle, että olet kyllä aika sissi, kun olet kestänyt noin pitkään ilman omaa miestä! Varmaan pakon edessä itsekin sopeutuisi jotenkin siihen, että mies ei olisi koko ajan läsnä, mutta OLISI SE VAIKEATA. Mutta pianhan se sinun mies palaa, hyvä juttu!

Queenin tytöntyllerö oli kyllä sulkku! Mullekin tommoinen! :)

Vierailija
10/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vain tiedustellut että milloin teidän vauvat on kiinnittyneet? Meillä on ollut rt jo viikosta 23 asti ja tässä lähiviikkoina nyt aina illalla käynyt alempana. mutta aamulla ollut sitten aina ylempänä peppu takaisin.

Lauantaina oli sitten alhaalla jo aamusta asti ja sinne on jäänyt. Tänäaamuna on vihlonut aina kun vauva yrittää liikkua enemmän.ei pääse enää liikkumaan.tulee tosi vähän liikkeitäkin.niin varmaan se pää on nyt jäänyt kiinni ?

Oon tässä elänyt rauhallista aikaa ja on ollut tulehduksia ja suppareita jotka ovat kypsyttäneet jo kohdunkaulaa ja perjantaina koittaa onneksi jonkinlainen vapaus ja voi lenkkeillä ja muuta sit normaalisti. kun suppareitakaan ei ole jos ei satu olee tulehdusta.

Niin mietin tässä että kun en tiedä et voiko vauva pysyä masussa ihan loppuun asti jos nyt jo kiinniittyy?vai onko sillä mitään väliä ajallisesti tolla kiinnittymisellä. Ja voi tietty olla sitten kun meillä tuo yhdyntäkielto lakkaa niin syntyy samantien sen takia, tai sitten ei...

terv ellu ja masukki rv 33+3

Vierailija
11/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellua en osaa auttaa, toivottavasti joku lähempänä jakautumista voi antaa jotain neuvoja...

Hanilla ollut harjoitussuppareita. Mäkään en oikein tunnista milloin on suppari ja milloin Muhku on poikittain mahassa. Mutta jos niistä edes osa on suppareita, niin kyllä niitä jonkin verran on.

Pisti oikein vihaksi kun erehdyin taas lukemaan sitä Ra(s)kas raskaus -kirjaa... Vitsi että ihmiset suhtautuu raskauteen eri lailla! En tiedä oletteko te muut lukeneet kyseistä teosta, mutta sen päähenkilölle suunnilleen kaikki raskauteen liittyvä on ihan kamalaa, ja kaiken kurjuuden kruunaa se, kun hän rikkoo kyntensä äitiyshousupakkauksen teippiin! Kirjan kuvaama naishenkilö on niin narsistinen ettei se edes naurata, käy vaan sääliksi tulevaa lasta. - Toisaalta jotkut ovat tykänneet kirjasta kovinkin, ehkä se sitten kolahtaa samassa elämäntilanteessa oleviin. (Ts. kolmikymppisiin, " itsenäiseen" elämään tottuneisiin, ei-luonnostaan-lapsirakkaisiin ja omaa timmiä vartaloaan arvostaviin naisiin.)

Itse pyrin ottamaan tämän raskauden mahdollisimman rennosti, eli tulee mitä tulee. Onhan tässä hyvää aikaa sen jälkeenkin lenkkeillä itsensä normaalimittoihin, saati sitten luoda uraa. Ei voi sanoa että ikä painaisi, kun vasta täytin 22 kesällä :)

Mutta hauskaa maanantaita ja viikon alkua kaikille enskoille! Alkaako kenelläkään mammaloma tällä viikolla?

Kandi & muhku 26+4

Vierailija
12/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han - olipas kivoja kommentteja kylässä, aika suorasukaista :)) kyllä nauru pääsi...immeiset katsoo, et sitä voi raskaana olevaa kommentoida mielin määrin.

Vai olisi toi vattan kovettuminen harjoitus suppareita! kääk, jotensakin ei sitä osannut vielä odottaa mitää tollasta. Mut nehän ei pitäis vielä mitään tonne ales vaikuttaa, onhan ne kivuttomiakin.

Kandi - en ole kyl kyseistä raskauskirjaa lukenut. Kuulostaa juuri sellaiselta turhan kyyniseltä tai ite ainaskaa ei hirveesti jaksa stressaa kaikkea sitä " ikävää" mitä raskaus saattaa tuoda tullessaan :))

Piti vielä kertomani, ku olin viimeviikolla ekaa kertaa siellä raskausjoogassa. Musta se tuntui hyvältä, varsinkin ku tehtiin sellasia lantion avausliikkeitä..tuntui niiiin hyvältä, ku sitä on aikas jäykkä immeinen. Tänään olis toka kerta ja odotan tota synnytysvalmennusta, ku tullaan harjottelee esim. ääntelyä, mikä auttaa kipuiluun ja avautumisessa :)

Mykis

Vierailija
13/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää!

Puoltapäiväähän tuo jo näyttää, mutta tuli nukuttua niin pitkään, että tuntuu vielä aamulta. Viikonloppuna sainkin vihdoin kunnolla nukuttua kun viime viikolla meni pari yötä tosi lyhyillä yöunilla.

Burde oli lähtenyt nyytin hakumatkalle ja jospa me kohta kuultaisiin, miten kaikki oli mennyt. Onnea kuitenkin jo tässä vaiheessa!

Leena_Maija ja Icepiparkakku olivat jo menestyksekkäästi jakautuneet, ONNEA molemmille!

Karssuli, Annika82, ezzie ja MiaMik ainakin taitavat olla seuraavana jakaantumisvuorossa, jännät ajat teillä menossa.

Mulla jotenkin nuo viikonloput ovat niin aktiivisia, ettei sitten tule kirjoitettua. Yleensä kaikki aika menee miehen kanssa touhuillessa ja viikonloput tuntuvatkin aina ihan liian lyhkäisiltä. Tänä viikonloppuna laiteltiin tosiaan tuota pinnasänkyä kuntoon ja minusta siitä on tulossa aikas hieno :) Amy taisi huolehtia siitä, että maalit olisivat sekä äipälle että vauvalle turvallisia. Minäkin sitä varmistelin useaan kertaa myyjältä ja turvalliset pitäisi olla :) Tänään vedän vielä viimeisen maalikerroksen pinnoihin ja teen sabluunalla kuvion toiseen päätyyn ja sitten ei olekaan enää muuta hommaa kuin pinnasängyn kokoaminen ja petaaminen. Sitä petaamista kyllä varmaan vielä lykkään noiden meidän kisujen takia, etteivät ota sitä pinnistä pesäkseen.

MiaMik oli lenkille lähdössä ja täällä Keski-Suomessa on ilma ainakin mitä parhain ulkoiluun. On vaan muutama kipeämpi supistus tullut nyt aamusta, että pitää katsella uskaltaako sitä lähteä vaappumaan ;) Tänään illalla meillä on miehen kanssa se ensimmäinen ja ainoa synnytysvalmennus. Sen lisäksi voimme käydä omalla ajalla sitten tutustumassa synnäriin. Kovasti tässä perjantaita odottelen, sillä se on minun ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä :) Elina kyseli tuosta kiinnittymisestä enkä nyt osaa sulle kyllä siihen mitään vastailla. Itse vaan jouduin kyttäämään viikonloppuna noita liikkeitä ja itse mielessäni mietiskelin sitä, että olisiko meidän paapero mahdollisesti jo kiinnittynyt. Viime neuvolakäynnillä pää oli jo tosi alhaalla lantiossa, mutta mahtui vielä hitusen liikkumaan. Kunnon potkuja on jo oikeastaan ikävä, kun ne liikkeet ovat nykyisellään sellaista raajojen oikomista ja pyllyn punkemista. Että nyt sitä liikelaskentaa joutuu jo tosiaan tekemään, mutta kyllä sieltä aina sitten on se 10 liikettä tuntunut lyhyessäkin ajassa. Tuntuu vaan tosi stressaavalta ajatella tätä loppuaikaa, jos noista vauvan liikkeistä täytyy koko ajan pitää kirjaa.

Jaari jaari, eiköhän tämä riitä tältä päivältä. Nyt palaan pinnisprojektin pariin ja toivotan enskoille hyvää päiväjatkoa!

Mörötin ja Otso rv34+3

Vierailija
14/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Viikonloput menevät kyllä aina hurjaa vauhtia ohitse! Tämä viikonloppu sujui taas ihan mukavasti kyläillen:) Käytiin mm. mun vanhempien sekä miehen vanhempien luona...ja nähtiin myös kavereita. Sain muuten äidiltä mukaan jättilaatikollisen vanhoja vauvanvaatteita, joita olenkin nyt sitten hypistellyt tässä vähän väliä! Ihanan pikkuisia vaatteita ovat! [/color]

[color=BF3EFF] Onko kukaan teistä Enskoista käynyt sikiön kromosomi- ja rakennepoikkeavuuksien seulonnassa (verikoe otetaan 15.-16. raskausviikolla)? Aloin tässä miettimään, että onko tuollaisessa verikokeessa mitään merkitystä millään syömisellä/juomisella/vessassa käymisellä? Eli eihän verikokeeseen tarvitse mennä esim. syömättä ja juomatta? Maalaisjärjellä ajateltuna noilla asioilla ei olisi verikokeen kannalta merkitystä, mutta ajattelin vielä teiltä varmistaa asian:) Mulla olisi tämä seulonta ylihuomenna ja vähän jänskättää! Ei sinänsä se verikoe pelota, vaan se, jos kokeista ilmenee sitten jotain poikkeavaa. [/color]

[color=104E8B] MiaMikille lähettelen suppareita! Aika tiheään tahtiin niitä onkin jo taitanut tulla...kohta varmasti pääset tositoimiin:)! [/color]

[color=BF3EFF] Onnea Makkaralle rv 20+0! Puolessa välissä siellä siis jo mennään:)! Ja jaksamisia miehen odotteluun! Kymmenen päivää menee varmasti nopeasti, ainakin toivotaan näin:)! [/color]

[color=104E8B] Han: Toivotaan, että hemppa alkaa siitä nousemaan ja olo kohenee huimaa vauhtia! [/color]

[color=BF3EFF] mörötin: Kuulostaa mukavalta tuo teidän pinnisprojekti! Sängystä tulee varmasti hieno! [/color]

[color=104E8B] Ihania kuvia Liiasta oli eilisen pinossa! Ja onnea nyyttinsä tässä lähiaikoina saaneille:)! [/color]

[color=BF3EFF] Omaa napaa vielä: Tänään taas kuuntelin Piksun sydänääniä... se ihana puksutus on kyllä niiiiin rauhoittavaa kuunneltavaa, voisin kuunnella sitä vaikka koko ajan (käytän doppleria pari kertaa viikossa)! Silloin kun kuuntelen Piksua, juon yleensä ennen kuunteluhetkeä lasillisen jotain mehua. En tiedä, johtuuko mehusta vai mistä, mutta usein silloin Piksu alkaa jumppailla masussa... Kohdusta kuuluu paljon möyrintää ja potkuja:) Kuuntelun aikana tulee kyllä sellainen ihan tosi onnellinen olo! Meille tulee vauva, oma pikkukulta:) [/color]

[color=104E8B] Aurinkoista maanantaita jokaiselle Ensikolle!!! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 15+0 (jeeeee!) ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
15/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleen istuskellaan kaikk' yhdes koos. Oon onnellinen koska yliaikaiskontrollia aikaistettiin ja keskiviikkona päästään kattoon mikä on tilanne alakerrassa. Elän toivossa että silloin käynnistettäisiin, mutta voihan se olla että lähettävät vielä kotiin. Oli miten oli, niin ainakin saadaan vähän tilannetta valaistua.

Paljon paljon onnea Piparille ja perheelle pikku tytöstä!

Kesis pääsee ihanalle häämatkalle, voi että! Meilläkin, kuten Poppiksella on häämatka tekemättä vielä. Jos ei kesäistä Tallinnan matkaa lasketa, ja eihän sitä lasketa kun oltiin velipoikien kanssa kimpassa matkalla. :D Siihen jäikin sitten kesän matkat... Oon lentoyhtiössä töissä joten olisin saanut lennellä mielin määrin id-lipuilla, mutta koska olin sairaslomalla koko kesän niin en sitten saanutkaan. Täytyy käydä vissiin vauvan kanssa jossain ennen kuin työsopimus ja id-etu loppuu, en oo nimittäin vielä kertaakaan niitä id-lippuja käyttänyt.

Ellu kyseli kiinnittymisestä. Tämä vauveli on kiinnittynyt ihan vastikään. Siitä en osaa sanoa että tarkoittaako kiinnittyminen synnytyksen lähenemistä. Käsittääkseni vauvan pää voi kiinnittyä jo jonkin aikaa ennen synnytystä, mutta kannattaa varmasti neuvolasta kysäistä. Kiinnittyminen on kyllä lisännyt vihlontaa alapäässä, ja vauva painaa jotenkin peräsuoltakin niin että tuntuu kuin olisi iso hätä koko ajan...

Kandi mulla odottelee toi Ra(s)kas raskaus lukemista, mutta ei se kyllä kuulosta mun tyyppiseltä kirjalta ollenkaan. Vaikka tää raskaus onkin välillä ollut tosi vaivalloista niin silti mun mielestä ihanaa ja ainutlaatuista aikaa elämässä. Jokainen tietysti kokee asiat eri tavalla, mutta ei mua haittaa jos vauvan takia kärsii vähän ulkonäkö, ura sun muut asiat. Tärkeysjärjestyksessä vauva ja oma perhe tulee ykkösenä, muu elämä menee sitten niiden ehdoilla.

En muuten muista olenko maininnut mutta ostettiin vauvalle sellainen Eisbärchen-lämpöpussi joka tulee kiinni turvakaukaloon ja voi sitä toki vaunuissa tai rattaissakin käyttää. Se vaikuttaa tosi hyvältä, eli vauvan voi sujauttuu ilman talvihaalaria sinne pussiin eikä tarvii sitten esim. kaupassa alkaa riisua haalaria. Se maksoikin vaan vähän yli 30 euroa joten ei tarttee sitten äippäpakkauksen haalarin lisäksi ostaa pienempää haalaria.

Apua onko kello tosiaan jo näin paljon... Mulla on vieläkin yöpuku päällä - pitäisköhän koittaa saada tää päivä käyntiin pikku hiljaa! =)

Karssuli ja pikkuinen rv 40+4

Vierailija
16/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...

Elina kyseli tuosta kiinnittymisestä. Minulle on sanottu jo neuvolassa jostain rv 32 asti, että vauva jo laskeutunut. Lääkäri vasta rv 35+6 puhui, että olisi myös kiinnittynyt? Mutta kuitenkin välillä tuntuu sellaista ihan pientä liikettä (aivan kuin vaavi heiluttaisi nenää :)) tuolla aivan melkein pimsloorassa asti ;) Tiedä sitten mitä touhuaa :D

Möröttimen pinnisprojektikin on jo kohta valmis :) Hyvä että tuli varmistettua maalien turvallisuus. Minä en ainakaan olisi varmasti tuollaistakaan tajunnut... Ja täällä oli myöskin aivan ihana lenkkeilykeli, meinasi kyllä vähän jo kylmä tulla!

Viipuli: Minä kävin siinä verikokeessa rv 16 ja eipä siihen tarvinnut mitenkään erikoisesti valmistautua. Eli syö ja juo ihan rauhassa :) Ja vessassakin voit käydä :)

Karssulikin se siellä vain porskuttelee ylipäiviä. Taitaa Annikakin olla vielä yhtenä kappaleena, ainakin eilenkö se nyt oli :)

Ezzielläkin on jo noin hirveesti viikkoja...

Mutta nyt tämä tyttö menee syömään maksalaatikkoa ja raejuustoa, nams :) Sitten pitäisikin lähteä kaverille ja hänen kanssa uudestaan lenkille...

Ja kyllä nuo Brion Kombit on komeat tuossa eteisessä :)

MiaMik rv 39+5

Vierailija
17/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Kiitos MiaMikille vastauksesta! Hih...näin vähän ajattelinkin, että en joudu paastoamaan tai pidättelemään pissiä verikokeen takia:) Onneksi täällä Enskojen palstalla jaksetaan ystävällisesti vastailla vähän hölmömpiinkin kysymyksiin:) Mukava, kun olette olemassa! [/color]

[color=BF3EFF] Nyt tää tyttö lähtee vähän ulkoilemaan, kun on niin nätti ilma! [/color]

[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 15+0 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
18/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa,

tää päivä onki ollut yhtä menoo. aamulla kävin salilla, sit palaveri töissä, lääkäri ja neuvola.

lääkäri kirjoitti kahden viikon saikun, kun ei tahtonut tuo pää kestää enää töissä. ens to on neuvolalääkäri, jossa tilanne taas arvoidaan. pomo mietti mulle jotain toista paikkaa kuin omaa yksikköö jossa voisin tehdä saikun jälkeen hommia jos siltä tuntuu. eli tuo juttu ainakin nyt ihan ok.

neuvolasta: sf mitta jo komeat 25, kätilö taas kehui nätisti pyöristynyttä massua (*hämillään* ai mun massu vai? ei se mitään oo kasvanut... EIPÄ!) lisäks sydänäänet ok. sokerirasituksen tuloksetkin sain: 4,6-5,4-5,8 eli ei mitään huolta noidenkaan kanssa.

jokos kandille on äippäpakkauksen kortti postissa tullut? mulle tuli tänään ja hetihän mä sen hain. eteisessä oottaa kun mies tulee, jos malta siihen asti antaa paketin olla rauhassa.

miamik: tehän ootte kauan malttanut vaunuja oottaa, me haettiin lauantaina (ai miten niin kärsimätön?)

makkaralle onnea 20 rajapyykistä, ja kyllä se mies ihan kohta tulee!

eipä sitten tällä kertaa muuta

tikru ja simppis 26+3 (voi luoja, mihin nää viikot oikein menee???)

Vierailija
19/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana olo. Kävin hierojalla, ja kyllä olikin selkä jumissa. Taitaa täällä olla uuden patjan hankinta edessä... nyt on ihanan rento olo ja ihanaa kun ei selästä kiristä.

Queen oli laittanut vauvakuumeen lisäämiseksi ihania kuvia :o)

Ellu: viimeksi kun kysyin neuvolassa niin kiinnittyminen tapahtuu yleisemmin vasta 36+ viikoilla. Muuten en kyllä osaa auttaa. Täällä vauveli vielä poikkitilassa ja vasta ensi viikolla katsellaan, että mikä on tilanne. Toivottavasti sun vauvelisi pysyisi vielä pitkään masussa. Viikkoja kun sulla on vielä niin vähän

Karssulille suppareita, ettei tarvitsisi käynnistellä.

OMassa navassa ei mitään erikoista kommentoitavaa. Välillä potkuja satelee todella kipeästi ja möyriminen aiheuttaa ylimääräisiä naamanvääntelyitä. Nyt täällä mietiskelen tekemistä näille monille monille viikoille ennen Toukan syntymää, että mitä tekis. Vauvan vaatteet on pesty ja silitetty kaappiin, pinnis odottaa makkarissa uutta tulokasta... Ehkä tässä jotain vielä keksii...

Mukavaa alkuviikkoa

Heidi <3 Toukka 33+1

Vierailija
20/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain kuulla että työsopimus on ainakin 25.10 saakka ja on hyvin todennäköistä et jatkuu siitäkin. Täytyy vaan koittaa peitellä tota vattaa ettei vaan sen takia jää jatkumatta. Nyt varmaan kaikki luulee et oon lihonnu toivottavasti ku kukaan töis ei ainakaan oo mitään sanonu.

Onnea jakautuneille ja jakautuville.

Sellasta piti kysymäni et toi belly belt on vissiin sellane tuote minkä saa vaan netistä tilaamalla? Mutta entä se masu tuubi tai mikä se ny oli? Ja jos olis joku viisas ja osais sanoo et onko Porin seudulla jotain kauppaa mikä myy äitiysvaatteit (ei H&M ym.)?

Nyt on taas kiva olla ku kuukaudet kertyy tohon äippärahaan toivottavasti jatkuukin näin enemmän sais vaan tuntei tulla ku ny tulee viikos 29 1/2h. Joskus ehkä voi tul enemmänki jos pyydetään tekee jotain ylimäärästä vuoroo.

sadeye ja pampale 15+3