Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~~*MARRASMURUJEN MAANANTAI*~~*

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla, voi elämä.. tulin suihkusta ja mies katto, vaimo hei, sulla on raskausarpia!!! tonne alamahaan navan alle tullut arpia, ite en niitä nää paitsi jos saan käännettyy mahaa. mut voi itku! yöllä vessareissulla tutkin mahaa vessan peilistä jakkaralla, niit on aika paljon :( itku! miten mä kuvittelinki ettei niitä tuu. ei ollut pahoinvointeja, ei närästyksiä, suonenvetoja ei mitään, nyt arpia! :( en kyl puhu niistä oikeella nimellä enää, mä alan puhuu niistä kunniaarvista :D

tilaa oikeille huolille ja aiheille :)

Vierailija
22/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidettiin kylvettää vauvaa alkuun kerran viikossa, pyllyä tosin tuli pestyä monta kertaa päivässä :) Samoin aamuisin ns. aamupesut, eli vanulapulla kasvoja ja kaulaa. Sitten vähän vanhempana (muutaman kk:n ikäisenä?) alettiin kyvettää 2 kertaa viikossa.

Mutta ihan makuasia tuo on, että miten usein. Riippuu ihostakin, että kestääkö se useita kylpyjä viikossa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kuuntelivat sydänäänet jotka olivat melko matalat 122-118 vaikka vauva siis potkiskeli kokoajan masussa.

Virtsasta löytyi verta ,valkuaisia ja ketoaineita.

Painon muutos 100g lisää...ja ihottumaan uudet rasvat ja lääkkeet ja sitten huomenna verikokeiden tulosten perusteella katsotaan lähdenkö osastolle vai en.

Ja sitten jos ihottuma ei rauhoitu ollenkaan niin sitten parinpäivän sisään taysiin kutsuvat kyllä soittamalla.

noi lääkkeet mitä kutinaan antoivat väsyttävät kamalasti,ei meinaa silmät pysyä auki.

Hitaiden sykkeiden takia liike laskentaa 2kertaa päivässä ja sydääänet pääsee kuunteleen keskiviikkona,tai sitten jo huomenna jos liikkeet ei tunnu niinkuin pitäisi.

mutta nyt taas seuraavalle vuoro.

Vierailija
24/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole paljon tänne kirjoitellut, mutta lukenut senkin edestä.

Oli ihan pakko vastata tohon galluppiin..

Oman mieheni tapasin reilu kolme vuotta sitten uimahallissa.

Olin itse siellä uimavalvojana ja opettajana ja mies kävi neljä kertaa viikossa uimassa.

Täytyy sanoa, että aika kiva paikka tavata, kun työasu on melkoisen paljastava ja ulkomuoto muutenkin naturel, niin ei paljon yllätyksiä tullut kummallekaan..

Mulla on ihan hillitön närästys, tuntuu että ruokatorvi puhkeaa ja jalat on ikävästi turvonneet. Töitä jäljellä kaksi päivää ja sitte pääsee lepäämään. =o)

Terv. Annitanni rv 32+5

Vierailija
25/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on aika lähteä ultraan äippäpolille. Viime viikollahan sain lähetteen, kun sf-mitta ei ole kasvanut ihan toivotunlaisesti. Kiva nähdä pikkuinen " taas" .

Miehen tapasin sokkotreffien kautta jonka ystävä järkkäsi. Vietin villiä sinkkuelämää joten olin aina valmiina kaikkeen... Hyvää kannatti odottaa - mies oli nimittäin 3 tuntia myöhässä treffeiltä :) Mies ajoi tuolloin rekkaa ja lastaus oli Mikkelissa myöhästynyt usealla tunnilla. No, eipä siinä mitään, kavereiden kanssa vietettiin hauskaa iltaa ja kumottiin tuoppi jos toinen siideriä. Olin melkoisessa tuiterissa, kun viimein tavattiin mutta onneksi mies ei pelästynyt... Kaksi viikkoa tästä mies muutti kamppeensa luokseni ja yhteiseloa on kestänyt jo kuusi vuotta. -02 syntyi tyttö ja nyt seuraavaa odotellessa. En voi muuta sanoa kuin helmen löysin sokkotreffeiltä.

Koirista onkin ollut puhetta. Meillä on kaksi villakoiraa ja bostoninterrieri. Kasvatan pienimuotoisesti (pentue silloin toinen tällöin)sekä harrastan näyttelyitä tuon bostonin kanssa.

Viikonloppuna laiteltiin miehen kanssa työhuone vauvahuoneeksi. Vauvanvaatteet pesty ja lipastossa. Pinnasängyn mies kaivelee vähän myöhemmin varastosta. Siinäpä alkaa olemaan tärkeimmät. Tietty vaipat, rasvat, talkit jne sälät pitää vielä ostella.

Waimokkeelle tsempityksiä sairaalaan, ja MrsCruiserille tiukka tuijotus ja kulmien rypistely tuota viikonlopun siivoamista ja " riehumisesta" . ;-)

Ohessa päivitetty h-hetken arvauslista:

Masuapina 9.11

BettyBlu 5.11

Momentti 13.10

Siilivaimo 41+ / 34+

Viljonkka74 14.11

ootellaan 5.11

marrastoive 6.11 alkava vko tai 30.10 jos käynnistys

rusina26 27.11

sarimaar 24-25.11

Sarafan 12.11

Mari-69 6.11

MrsCruiser 15.11-30.11

Oliivi@78 20.10

Kanelisokeri 11.11/23.11

travel 25.11

tuuli_81 16.11

säteijä 25.11/9.10-11

Jas 17.11

Vaavaa 1.11

Tiitiäinen78 10.11

Marrasnasu 7/8.11

Aniyara75 11.11

Haltijapipari 1.11/8.11

Masu (ja) apina 33+1

Vierailija
26/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin aamulla:

Painoa 550g/vko

RR 113/73

Hb 116 (hitaasti tuntuu nousevan)

Sf 30,5

rt (tällä kertaa)

sykkeet 145-165 (liikkeessä)

Mulla on alkanu taas supisteleen ja eilen tuli sitten kipeitä sarjassa vajaat pari tuntia. Huomiseksi sitten pitää viedä pissanäyte ja maanantaille sain lääkäriajan (tänään ei onnistunu). Siihen lääkäriin asti pitäis kuulemma ottaa rauhallisemmin. Sen verran ylhäällä vauva on, ettei tarvi supistuksista ihan kauheesti huolestua, mutta tarkistavat alakerran tilanteen sitten maanantaina. Tämä kun tuntuu tuota asentoa tiuhaan vaihtavan, niin aiko myös varata mulle ultra-ajan, jos seuraavalla neuvolareissulla tarjonta on vielä vaihteleva.

Pidetään siis kaikki ihan mukisematta jalkamme vielä tiukasti ristissä;)

Iltapäivällä kuitenkin ois mentävä synnäritutustumiseen (meille uusi paikkakunta). Kiva vaan ottaa esikoinen mukaan ja aiheuttaa pahennusta... kaikki muut on ilmeisesti ensikertalaisia... mutta kun ei ole hoitopaikkaa, niin ei ole.

Sarafan rv 32+4

Vierailija
27/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kyllähän sitä itsekkin jo (mutta ehkä näin voisi sanoa että vasta) 6,30 nousin ylös- mulla vain tuo tietokoneen avaaminen menee aina tänne lähemmäs puolta päivää. Ei vain muka kerkeä. On niin touhukkaita aamulapsia meillä. Näin sitten kun kuopus nukkuu ja esikko touhuilee hetken omiaan ehtii ehkä vähän keskittyäkkin.. Vielä kun pää toimisi kunnolla =)

Olo on ollut tänään tosi huono. Oksettaa ja mahaa vääntää- liekö vatsatautia? Mutta lapset on kunnossa.. mikä vain toki lisää tätä levon kaipuuta! Maha painaa mukavasti tuonne haaroväliin, alkaa liikkeet hidastua kummasti.

Galluppia.. Me ollaan tavattu v 98 perinteikkäästi baaritiskillä =). Kihlat vaihdettiin esikon vuosipäivänä 03 ja naimisiin mentiin siitä vuoden päästä 04. Elämä on mukavaa kun on hyvä mies ja ihanat lapset! Joskus nimittäin tuntuu siltäkin ;) Ei toki aina... Joskus voisi lahjoittaa koko poppoon pelastusarmeijalle..heh!

Nimeä tällä masukilla ei sinänsä ole- olen itse sitä aina kutsunut kaveriksi. Kaveri siellä masussa möllää. Tyttömme sanoo vauvaa Ennaksi. Kuulemma on tuleva nimikin sitten se. Vai niin =) Muuten on nimi kyllä jo päätetty, ekaa kertaa muuten sitten ikinä. Mutta saapa nähdä mikä se sitten loppupeleissä tulee olemaan!

Vauvan kylvettämisestä. Meillä neidit olleet sen verran kuivaihoisia, että ei olla pesty alkuun kuin sen kerran viikossa, mutta joka päivä sitä pyllyä on tullut pestyä kyllä useamminkin! Ja aamuisin/iltaisin sitten jalat ja naama ja kaula ja kädet. Eipä tuo vielä kauheasti " likaannu" , maitoa tosin löytyy jos mistä. Mullakin kun ns. suihkutissit- lentää sitten joka suuntaan ja huolella...Mukavaa...

Voi kun olisi väsy, mutta se uni on jossain, mutta missä.. Tänään alkaa avoimen opinnot- jee, pääsee vähän sivistymään! Ehkä. Kiva lähteä vähän aikusten oikeesti aikusten juttuihin.

Nyt menen pelailemaan tytön kanssa muutaman pelin ennen kuopuksen heräämistä! Palataan =)

Huomenna äitipoli ja labra- näkee vähän mistä nuo matalat hemot johtuu..

Vierailija
28/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikko 31+ käyntiin täällä. Oksennustautilainen on ihan kunnossa mutta kotona, huomenna saa mennä eskariin taas. Hauska lukea muiden gallup vastauksia, itseäni yllätti että niin moni löytänyt kumppaninsa netin välityksellä, kaikinpuolin hyvä juttu tämä netti ; ) Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä yli 12 vuotta ja tapasimme kotibileissä, paras ystäväni seurusteli mieheni veljen kanssa sillon. Itse opiskelin tuolloin toisella paikkakunnalla mutta kävin viikonloppuisin kotipaikkakunnalla ja tapailimme Aika pian opiskelujen jälkeen muutin mieheni luo hänen yksiöönsä vuosi taisi olla -93, -95 mentiin kihloihin -98 syntyi esikoinen ja kuopus-00 naimisiin mentiin -03. Mieheni on minua 6 vuotta vanhempi olin 19 vuotias tavatessamme ja hirveän monta poikaystävää ei minulla ehtinyt olla ennen häntä, miehellä kyllä monia seurustelusuhteita (pitkiäkin) oli ehtinyt olemaan ennen minua. Pitkään oltu yksissä ja voin sanoa että suhde vain paranee ajan myötä.

Meillä masuasukki on nimetty eetuksi ja 6 vuotias tuleva isosisko kutsuu sitä pikkueetuksi, en muista mistä nimi tuli ja kuka sen keksi taisi olla äitini, monet veikkaavat poikaa mutta itselleni on tullut nyt välistä tunne että taitaakin mahassa potkia iitu eikä eetu no sen näkee parin kuukauden päästä, itse olisin jos mahdollisuus tulisi valmis vaikka sittenkin selvittämään sukupuolen ennen synnytystä mutta mies oli ehdoton että odotetaan loppuun asti yllätystä, kumpikin kun on mitä tervetullein.

Mukavaa viikkoa kaikille ja makaajille kotona tai sairaalassa erikoisesti nopeasti kuluvia päiviä.

hikinen silvain 31+1

Vierailija
29/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhutaan että on viimesillään raskaana niin tarkotetaanko sillon viimestä kk vai viikkoja? vai onko se jotenki liukuva käsite?

oottelen millon pääsen viimesilleni :D

Vierailija
30/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa imuroitua joka ikinen nurkka, revin melkein kaiken pois paikoiltaan ja imuroin ties mistä ja vaikka mistä, nyt pitäisi vielä luututa lattiatkin mutta ei oikein voi kun sisko ilmoitti tulevansa kavereiden kanssa käymään. Eli jääpä sitten iltaan se luuttuaminen. Tuli imuroitua parvekekin (kun sieltä tulee koko ajan sisään sitä hiekkaa niin nyt jos ei ihan heti kävelisi hiekka sieltä sisään. Yllättävän paljon oli hämähäkin verkkojakin siellä). Mulla on tuollainen verenpainemittari lainassa, kun niitä verenpaineita neuvolassakin seurataan niin tarkasti niin voin sitten aina välillä itsekin seurailla jos sellainen olo tulee että niissä olisi nyt jotain häikkää. Mielenkiinnosta imuroinnin jälkeen sitten mittasin (olin hetken levännyt). Tulos oli: 106/69 ja pulssi 98. Miksi näitä seuraan, johtuu ihan siitä kun mulla on tuo sydänvika niin noista paineista näkee heti jos jotain on. Verenpainelääkitys tulee heti jos nuo pomppivat liikaa.

Nyt voisi laittaa vielä pesukonetta päälle...

Ai joo, meinasi unohtua...

Pitääkö huolestua jos siivotessa alkaa housuihin " lirahtelemaan" jotakin, luulen että on valkovuotoa mutta miksi sitä alkaisi lorahtelemaan rasituksessa? Voinko mitenkään itse selvittää mitä se on? Mistä erottaa millon lirahtelee lapsivettä, millon valkovuotoa, millon jotain muuta...En tykkää noista eritteistä joten enpä ole lähemmn niitä ikinä tutkaillutkaan...

Kohta voisi kyllä yrittää levätä...

Swehina rv 33+1

Vierailija
31/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu mennä vilahti taasen. Pesäpallon finaaliottelut piti jännittää telkkarista niin että kyllä on taas hyvin yöt nukuttanut.

G: me tapasimme mieheni kanssa 13 v sitten perinteisesti ravintolassa. Meillä oli ollut silmäpeliä noin vuotta aiemmin, mutta opiskelin toisaalla, niin paremman tutustumisen merkeissä meiltä kului vuosi. Olin tuolloin 19 vuotias ja rakastumisemme oli niiiiin totista, että mieheni oli ostanut yllätyskihlat 3 kk seurustelumme alkamisesta. Olin aivan ikionnellinen! Kihlautuessamme oli juhannus ja olimme leirintäalueella, jossa oli lukuisia ystäviämme. Mieheni kaveri kilahdutti ykskaks lasia ja pyysi saada hiljaisuutta. Sitten hän sanoi jokseenkin näin että, paras ystäväni on tänään kihlaamassa tämän tytön. Se oli kyllä niin ihana yllätys, kun olin salaa sitä juhannukselle toivonutkin..!

Naimisiin menimme siitä sitten 2 vuoden kuluttua ja nyt odotamme siis kolmatta lastamme. Aika kuluu nopeasti ja tuntuu hassulle, että esikoisemmekin on pian murrosiässä ja itse tuntee olevansa edelleen se " kakskymppinen!"

Pyykit odottavat laittajaansa ja ruoka tekijäänsä,

palataan

travel 31+2

Vierailija
32/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pidän itse *viimeisillään raskaana* -ilmaisua viimeisestä kuukaudesta. Tiedä sitten muista...

Vauvaa on meillä kylvetetty alkuunsa noin kerran viikkoon, kun ovat olleet kuivaihoisia. Peppua kyllä tulee pestyä useamman kerran päivässä =) Kasvoja on *pesty* vanulapuilla tarvittaessa. Aika yksilöllistä tosiaan eikä siihen varmaan ole mitään *sääntöä*. Alkuunsahan vauvat inhoavat riisumista (tulee kylmä), joten siksi ei myöskään liene tarpeellista uitella jatkuvasti =) Hiukan isompana käytiin vauvauinnissa. Toiset harrastavat vauvalla iltapesuja, kun sanotaan, että se rauhoittaisi sopivasti yöunille. Mielestäni se ei ole välttämätöntä, jokaisella voi olla omat erilaiset iltarutiininsa... Kun vauva hiukan kasvaa, niin yleensä lähes kaikki nauttivat vedessä löträämisestä =)

Kun pesemisestä kerran puhuttiin, niin sitten rasvaamisesta! Vaikka meillä kuivaihoisia ollaankin oltu, en ole alkuunsa vauvaa kovasti rasvaillut, jotta vauvan oma rasvantuotanto alkaisi kehittyä normaalisti. Rasvasin vain tarvittaessa *pahat kohdat*, jos näyttivät kovasti rasvaa huutavan. Ja sitä taas ei toisaalta ole se normaali hilseily/ihon uusiutuminen ihan alkuunsa=)

GALLUP: Tapasimme miehen kanssa syksyllä 2000 työpaikan pirskeissä. Kumpikaan ei ollut etsimässä tuttavuutta, vain juhlimassa. Etenkin mies, joka oli vasta hiljakkoin eronnut ja sitä mieltä, ettei naisiin katsoisi pitkiin aikoihin =) Sitten kuulemma minä mokoma ilmestyin =P Ensitapaamisesta lähtien mies alkoi piirittämisen (minua piti jonkin aikaa vakuutella, että hommaan kannattaa lähteä) eli siitä saakka olemme olleet *eroittamattomat*. Naimisiin mentiin *pikaisesti ilman juhlallisuuksia maistraatissa* kesällä 2003, esikoinen syntyi syksyllä 2003 ja kakkonen keväällä 2005. Nyt siis kolmatta odotellaan =)

OMA (.) On alkanut tuntua siltä, että Tiitäinen on joko laskeutunut tai sitten muuten vain puskee todella alhaalla. Ainakin tuntuu siltä, kuin joku tunkisi itseään jalkovälistä... Muutenkin taitaa olla kaverilla jo ahdasta, sillä on liikkeet ovat nykyisin möyrimistä. Iltaa kohden olo alkaa olla aika *valmis*. Onneksi ei vielä liiemmin kipeästi supistele. Keskiviikkona onkin neuvolalääkäri, joten sitten tietää viimoisimmat alapään uutiset =P Muutoin on sitten päättänyt iskeä jonkin pikkuflunssa =( Olo on sikäli kuin junan alle jäänyt. Kuumetta ei onneksi ole (harvemmin minulle tuleekaan), mutta ventti olo silti. Siispä nyt siirryn juomaan kuumaa ja ottamaan hiukan lukua (jos muksut sallivat...)!

Niistä tumpullisista vaatteista! Muistan nähneeni niitä muutamassa nettimyymälässä. Nyt en vain muista, että missä. Luulisin, että niitä googlettamalla löytyisi. Mielestäni tosin ovat turhan kalliita ja meillä on tähän asti pärjätty ilmankin. Vaikka kieltämättä olisivat varsin käteviä etenkin näin talvea kohden...

Mistä tulikin mieleeni, että...!!! Ne, joilla ollut aikaisemmin *talvivauva*. Oletteko jotenkin erityisesti varoneet vauvan kanssa jotain? Ajatellen, että on olevinaan lenssukausi... Meillä kun on aikaisemmin vauva tullut kanssamme heti sinne minne itsekin. Emme ole mitään sen erityisemmin varoneet, kuin ehkä, ettei kuka tahansa pärski päin... Enkä oikeastaan nytkään ajatellut, että olisi syytä olla liikkumatta isompien kanssa.

TalviSalama + Tiitiäinen 34+4

Vierailija
33/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina- noiden lorahdusten kanssa- sen kun tietäs. tuntuu olevan ikuisuuskysymys ainakin täällä. Mulla on niitä lakmuspapereita. voisit kysyä omasta neuvolastasi jos teillä on terkalla antaa.

Viimeisillään olosta: mä olen päättänyt että mä voin olla jo nyt viimeisilläni. Jos siis lasketaan että viimeisillään ollaan kuukausi, niin enhän mä ole oikein koskaan ollut viimeisilläni! joten voin aloittaa nyt sen vähän etuajassa ;-)

Minäkin ottaisin mielelläni talvivauva-vinkkejä vastaan. meillä lapset ovat alkusyksyn vauvoja olleet, joten ei kokemusta oikeasta talvivauvasta.

Vierailija
34/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko alkanut, yöllä oli täällä Oulun korkeudella pakkasta ja aamulla oli auton lasit ihan jäässä. Meillä ei ole vielä lämmitys päällä joten piti kipin kapin hakea puita ja laittaa uuniin tulet jotta tarkenee.

G: Tapasimme mieheni kanssa ensimmäisen kerran vuonna -90 jolloin seurustelimme pari kuukautta, välimatkaa oli 100 km joten suhde jäi kesän mittaiseksi. Syyslomalla -92 lämmittelimme asiaa uudelleen ja siitä asti on oltu yhdessä, kihloihin mentiin -93 ja naimisiin -96. Ensimmäinen lapsi syntyi -97 ja toinen -00 ja nyt kolmas pienen tauon jälkeen.

Miehistä puheenollen, ex-poikakaverini entisen tyttöystävän poika on vanhimman poikani kanssa samalla luokalla ja pojat ovat hyviä kavereita. Näin se elämä heittelee, kävimme aikanaan tytön kanssa veristä taistelua samasta pojasta ja nyt tullaan juttuun sitten ihan hyvin. Vanhempainillassa opettajakin sekoitti meidät kun olemme kuulemma niin kauhean saman näköisiä.

Huomenna selviää " pääsenkö" takaisin töihin. Olisi kyllä ihanaa jos voisi elää loppuajan ihan normaalia elämää. Pakastin näyttää ammottavan tyhjyyttään kun mies on huolehtinut kauppa-asioista kuukauden ajan, itsellä tulee aina ostettua " sitä ja tätä" pahan päivän varalle. Suunnittelin jo aamulla että sitten menen sinne ja sinne ja teen sitä ja tätä... KodinAnttilaan, Jysk:ille, kirpparikierros, kangaskauppakierros, leipomoon jne jne... ja kunnolla kauppaan täydentämään ruokavarastoja, pesuainetta, huuhteluainetta jne,...... lista on loputon vaikka olen ollut vasta kuukauden " kotiarestissa" .

Mutta nyt potunkeittoon - nälkäinen lapsi tulee kohta koulusta kotiin.

MrsCruiser 30+5

Vierailija
35/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä aikaisemmin myös marrasvauva 24.11-99. Silloin oli melko kylmä talvi ja olin ensimmäiset viikot vauvan kanssa sisällä ja sen jälkeen sai tehdä pikku pyrähdyksiä vaunuilla kun muisti pakkasrajan katsoa. Autolla kyllä liikuttiin kyläilemässä ja kaupoissa.

Ilta_tähti vko:t jo sekaisin =o)

Vierailija
36/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Do diin! Neuvolassa käyty. Kaikki ok! Saikkua jatkettiin nyt äippälomaan asti, joten " vapaalla" ollaan edelleen.

Painoa tullut nyt kaikenkaikkiaan 12kg =(

Verenpaine 105/70

Virtsa puhdas.

Hb 129

Sf 29

Syke 135-150 (nousee kun sikiö liikkuu niin kovaa)

Raivotarjonnassa on tällä hetkellä.

Hitto, eläinlääkäriä en saa kiinni eikä hän ole vielä soittanut mitä koiralle pitää tehdä. Rasittavaa! Oon nyt soittanu hänelle 10min välein... Olis vaan kiva tietää jotain ennen klo 16 ku hänellä loppuu työpäivä.

Täälläkin kaivattais vinkkejä talvivauvan hoidosta. Kuinka sit tietää paljonko pitää pukea?? Ettei lapsella ole kylmä tai liian kuuma... =/

Nyt uus puhelu eläintohtorille...

rusina rv 31+4

Vierailija
37/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotkut ovat asiaa pohtineet, niin ainakin seuraavista paikoista voi tilata:

Anselmiinan nettipuoti

http://www.saunalahti.fi/totoy/index.php?p=productsList&iCategory=4&PHP…

http://www.selja.fi/products.php?g1=bde0ae&n=2

Uskoisin myös, että voipi ompelutaitoinen suhteellisen helposti sellaisen tumpullisen paidan/bodyn tehdä. Hiukkasen vain hihanpuolikkaaseen pituutta lisää ja taitteesta käännettynä ommellen niin, että voi kääntää *kiinni*... Ja tuon kun saisi kuvana =P

Vierailija
38/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin ollut kumman energinen päivä. Pesin olohuoneen ja makuuhuoneen ikkunat. Keittiö ja lastenhuoneet jäivät nyt jollekin toiselle päivälle ja siihen urakkaan kyllä pyydän mieheni apua.

Puuhasteluni kostautui sitten heti kun lähdin hakemaan lapsia koulusta. Matkalla esikoisen koulusta kuopuksen kouluun meinasin tikahtua alavatsakipuun. Todella voimakas menkkajomotus yllätti siinä kävellessäni ja alkoi ihan tekemään huonoa. Hiki otsalla pääsin lasten kanssa kotiin ja nyt otan loppuillan ihan rauhallisesti. Kipu oli kyllä ihan järkyttävää ja tauotonta, vieläkin hieman jomottelee, muttei niin paljon.

Täällä on ollut puhetta siitä, miten kukin on miehensä tavannut. On ollut ihana lukea tarinoitanne. Itse tapasin mieheni jo koulussa ala-asteella jo 80-luvun puolivälin tienoilla. Matkamme jatkui yläaasteelle jossa oli jo pieni romanssinpoikanen...se kuitenkin hyytyi johonkin. Aina olemme kuitenkin olleet hyviä ystäviä ja juttua on riittänyt.

Seurustelemaan aloimme ylioppilasvuotenani -92. Otin häneen itse yhteyttä, kun en ollut häntä nähnyt vähään aikaan ja mietin mitä hänelle kuuluu. Sovimme treffit ja sillä tiellä olemme vieläkin...v. -93 menimme kihloihin ja v. -97 vietimme häitämme. Varsinaista yhdessäoloa on kerääntynyt jo 14 vuotta ja yhä vain rakkaus kukoistaa. Ihana mies, kerta kaikkiaan! Tuntuu, että vanhetessaan vain paranee.

Toivoovauvaa: Onpas inhottavaa tuo sinun kutinasi. Jaksamista toivotan sinulle!

Minullakin alkaa sairausloma vedellä viimeisiään. Se loppuu 4.10. enkä todellakaan aio palata töihin enää. Fysiikkani on niin rapistuneessa tilassa, etten voi edes kuvitella käveleväni töissä yli kahdeksaa tuntia ja nostella potilaita saati kumarrella heidän kenkiään sänkyjen alta...ei vain kerta kaikkiaan onnistu. Onneksi neuvolalääkäri on ymmärtäväinen ja hän on auliisti luvannut kirjoittaa lisää saikkua kun tämä jakso loppuu. Hän sentään tietää, että työni on todella rankkaa.

Kyllä tuo ikkunanpesu-urakka antoi tänään ymmärtää, ettei minusta kovin fyysiseen työhön nyt ole. Supistusten lisäksi selkääkin jomottaa ja iskiashermo kiukuttelee. Äitiysloma alkaa onneksi 13.10. joten ei tässä tarvitse enää kauan noiden saikkuasioiden kanssa sumplia.

En muista, kuka aamulla valitteli närästystä. Täällä on myös yksi jota on poltellut kurkussa koko päivän, eikä renniekään tuo enää apua. Ihmettelen, että mikä nyt vielä närästää, kun vauvakin on todella alhaalla, eikä paine kohdistu ylös. Melkoinen sammakko vauva kuitenkin on, kun tuntuu, että hän täyttää koko tilan.

Masuasukin nimestä täällä on ollut myös puhetta. Tälle ei ole oikein muotoutunut mitään nimeä (vaikka etunimi on ollut selvillä jo pitkään). Yleisesti kutsumme häntä vauvaksi tai kolmoseksi.

Perjantaina onkin sitten neuvola. Ihan hyvä, pääsee taas kuuntelemaan vauvan sykettä ja muutenkin on aina kiva jutella terkkarin kanssa, joka on tosi kiva ja ymmärtäväinen.

Olemme mieheni kanssa nyt sitten päättäneet, että kun tämä kolmonen syntyy, en ota mitään hormonaalista ehkäisyä. Yritämme saada nelosen alulle mahdollisimman pian. Tiedän, että minun ei ole niin helppoa hedelmöittyä, joten en näe asiasta painajaisia, tuskin uusi vauva ilmottelee tulostaan pitkään aikaan. Tulee jos on tullakseen, mutta lupa tulla on annettu :-). Toivoisin kuitenkin reilun vuoden ikäeroa, kuten kahdella ensimmäiselläkin on (1v2kk)...neljännen lapsen jälkeen olen valmis laittamaan piuhat kiinni, eli toivon jo synnytyksen yhteydessä saavani sterilisaation. Nämä nyt ovat tällaisia hajatelmia, tiedän kyllä, miten vaikeata raskaaksi tuleminen on...voihan olla, ettei sitä nelosta meille koskaan suodakaan. Sitten vain sopeudutaan siihen ajatukseen ja ollaan tyytyväisiä näihin kolmeen.

Kanelisokeri 32+2

Vierailija
39/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan rasvaamisesta, peppuun ja miksei muuallekkin.. kauheesti lueteltu rasvoja ja merkkejä värejä ja laatuja, tuli tossa mieleen että äippäpakkauksessa tuli joku hoitovoide, mut onko kukaan käyttänyt helosania? sinistä? mä oon ite ostanut aina helosania jos on ollut tarvetta, eli lähinnä tatuointeihin.. se on sen verran rasvanen ja hyvä että tatuointeihin se on ainakin ollut lähes korvaamaton. ne jotka tietää, voiko sitä käyttää vauvaan ja voiko sitä käyttää nänneihin, jos tarvetta..? ajattelin kysyä huomenna terkkarin mielipidettä asiasta mut se on vähä sellanen hömelö etten oikeen usko saavani häneltä vastausta asiaan..

tuubissa ei lue ainakaan sillä kielellä että itse ymmärtäisin hajusteista. onko rasvan oltava hajusteeton? pieni mieto mentholin/eucalyptuksen tuoksu tuntuu olevan.

koskeusvoiteita mulla purkkikaupalla, oon vaan niin hiton laiska käyttämään sellasia.

miten sitten, mietin ammeen ostoa, siis vannaa tms.. sain ohjeen " ihan pientä vauvaa voi kylvettää myös ilman vannaa, esim lavuaarissa." -ootteko kukaan tehneet näin? musta oli vähän erikoinen neuvo, jos siellä on bakteereja tms.. mutta ajattelin kysyä.

sit sairaala juttua vielä, onko sairaalassa niitä liivinsuojia? riittääkö että niitä ostaa kotiin vai onko otettava mukaan? kättärillä käyneet tai yleisesti?

kaverilla tänään laskettu aika, hitsi että jännittää sen puolesta millon se vauva sieltä putkahtaa :))

kauheesti kysyttävää :D mä keksin vielä illan mittaan paljon! :))

ootellaan 34+3

Vierailija
40/41 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli neuvola ja lääkäri kirjoitti tämän viikon sairaslomaa, ensi ma alkaakin äitiysloma. Turvotus on lisääntynyt ja on pakko päivisin päästä vähän lepäämään, joten mitä sitä turhaa pakolla töissä olemaan. Nämä sormet ovat todella ikävät, oikean käden sormet pahemmin turvonneet, nipistelee, puutuu, särkee. Mitä helpotuksia sormille marrastoive olet keksinyt?

Neuvolakuulumiset tänään:

paino -700g/ 2 vk, yhteensä painoa tullut reilu 6kg

RR 122/70

Sf 33cm

Rt

Sykkeet 140-160

pissa puhdas

Piti kysyä neuvolassa, mutta olin jotenkin niin väsynyt, ettei ajatus kulkenut kunnolla, kun olen valkovuotoa miettinyt niin voinko ihan rauhallisin mielin käyttää hiivatulehduskuurin vai pitäisikö neuvolasta tarkistaa? Minullakin valkovuotoa välillä oikeen " lorahtaa" .

G: Mieheni tapasin -01 heinäkuussa baarissa, tapasimme Naantalissa ja itse olin juuri muuttamassa Turkuun ja mieheni asui Helsingissä. Puoli vuotta myöhemmin mieheni muutti luokseni Turkuun ja heinäkuussa -02 menimme kihloihin ja elokuussa -04 naimisiin Naantalin kirkossa :) Nyt siis odotamme esikoistamme, miehelläni on ennestään poika, joka täyttää marraskuussa 10v ja on asunut luonamme jo 2,5v. Asumme nykyään Naantalissa, kaupungissa, jossa tapasimme.

Oli kiva lueskella miten muut ovat tavanneet.

Voi hitsi näitä sormia, viime yönä valvoinkin näiden sormien takia, kun en saanut nukuttua.

Nyt täytyy lähteä viemään poika jäähallille harkkoihin.

Terkuin Johku 33+6