ONKO MUITA BAARIMIKKO-ÄITEJÄ PAIKALLA ? Kokemuksianne kaivataan.
Olen aloittamassa kyseisen duunin lähiaikoina, ja tahtoisin tietää, että minkälaisella unimäärällä tulette toimeen, millaisia pätkiä lapset hoidossa, miten vapaapäivinä rytmit jne...
Itse ajattelin, että kun lapsi jää mieheni kans öiksi, niin viikonloppuisin saisin nukkua pidempään, niin ehkä viikolla jaksaisi herätä lapsen kans 10-11 aikoihin, kun nukkuu muutenkin aika myöhään ?
Kommentit (2)
en missään tapauksessa jaksaisi enää tehdä ' ' normaaleja baarivuoroja' ' , lapsia on nyt kolme. Ehkä muutaman vuoden päästä kun lapset ovat vähän isompia se taas sujuisi mutta yritän kyllä välttää viimeiseen asti : ) Mutta edellisen tavoin suosittelisin pitämään lasta hoidossa päikkäreiden yli että saat itse kunnolla levättyä, muuten on pitemmän päälle tosi raskasta.
yövuoroja noin 4.30 saakka ja sitten herätä aamulla klo 10. Tai kyllä se herääminen vielä menee, mutta sitten seuraava yö alkaa käydä jo töissä hermojen päälle. Jos on hiljaista, meinaa nukahtaa pystyyn ja jos kiireistä, typerykset ärsyttävät.
Mun sh-kaveri nukkuu yleensä öiden jälkeen noin klo 15 asti ja hakee sen jälkeen lapset hoidosta.
Mä melkein suosittelisin, että teillä olisi muksu hoitopaikassa vaikka aamun ja aina päikkäreiden ylitse. Voisit hakea kotiin sitten noin klo 14. Näin jaksaisit pidemmän päälle paremmin, sekä mahdollisesti temppuavaa lasta että hankalia asiakkaita. Eikä lapsen ehkä tarvitsisi olla hoidossa kuin klo 7/8-14 (?), olettaen että miehesi tekee " tavallista" työpäivää. Ja sinä pääsisit olemaan lapsen kanssa ip melko monta tuntia.
Yötyö on muutenkin riski terveydelle ja kropalle, itseään kannattaa sääliä, omista lapsista kun ei saa burn out -lomaa.
Toki jos teillä työt päättyvät jo klo 2-3, niin aamulla on helpompi nousta. Itse pääsin viimeisimmästä baarityöpaikastani kotiin vasta noin 5.30 aamulla, yleensä vielä meni tunteroinen ennenkuin sain edes unen päästä kiinni!