Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvi Pitkäsen piina jatkuu: Kasvain aivoissa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lasketaan että arvo on 11-kertaisesti koholla, selittäkää mulle kiitos?? Viitearvohan ilmoitetaan haarukkana esim. 100-500.Mistä luvusta siis sen arvon kertoo 11:sta?

Vierailija
2/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvain aivolisäkkeessä on aivan eri asia kuin aivokasvain. Vakava juttu joo, mutta PALJON pienempi paha kuin ns. oikea aivokasvain.

Itsellä on/on ollut cushingin tauti. Eikä se muuten aina tarkoita, että jokainen potilas olis stereotyyppisen Cushing-potilaan näköinen. Valoja päälle nyt, ihmiset. Eivät kaikki kilpirauhasen vajiksestakaan kärsivät potilaat ole lihavia tai syöpäsairaat kalpeita ja karvattomia.

Cushing on etenevä tauti ja sen alkuvaiheissa ei välttämättä ole edes erityistä pyöreäkasvoisuutta, lihavuutta tms. vaan nuo tyypilliset oireet kehittyvät vasta kun taudin antaa jyllätä. Itsekään en taudin alkuvaiheissa ollut "Cushing-potilaan näköinen", koska turvotus oli vasta lievää ja esim. iho-oireet eivät olleet ehtineet ilmaantua. Vasta kun tautui oli jyllännyt noin vuoden niin alkoi tulla hyvin tyypillisiä oireita, eikä silloinkaan kukaan meinannut uskoa että olen sairas koska "Sähän oon noin nuori ja jaksat meikatakin" 

Ei sairaudet aina näy niin ilmiselvästi kuin oppikirjoissa tai netin tietopalstoilla esitetään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:11"]

ylläolevalle: sulla on  varmasti silti se aivokasvain!! Vieti eilisen yön lukien Cushingin sydrooman diagnosoiti-ongelmia, ja se että deksametasoni koe on negatiivinen, EI POISSULJE  ETTEIKÖ VOISI OLLA CUSHING.Deks.koe on indikoiva muttei poissulkeva, siis ne joilla se koe paljastaa Cushingin , varmuudella on se, mutta usein tuo koe voi olla myös cushing sairailla negatiivinen. Sitä koetta kuulemma ei voi käyttää varmuudella sairauden poissulkevaksi, ainoastaan positiivisen tuloksen sattuessa, se kertoo varmudella sairaudesta. Lääkärit ei tätä ymmärrä ellei ole ekspertti. Itselläni sama tilanne. Stressi ei aiheuta korkeita arvoja. Pitää kai yrittää löytää ekspertti koska tavallinen endokrinologi ei ymmärrä tätä sairautta.

Kaikki oireet ei ole kaikilla. itselläni ei ole korkeaa verenpainetta, ja sain laihdutettua ylipaineon pois, mutta koko ajan yrittää tulla takasin.

Cushing hoitamattomana on tappava sairaus, kyuolee sydänsairauteen ja diabetekseen!

Kerro paljon sulla on kortisoli arvo??

[/quote]

Siis mitä? Kyllä mun käsittääkseni kova stressi nostaa kortisoliarvoja! Sen tiedon löytää ihan googlettamalla.... ja sitä mulla oli, järkyttävä stressi - olikohan kortisoliarvot silloin 650-700. Myös kilpirauhasarvot olivat surkeat, mutta kun viitteiden sisällä niin kilpirauhasessahan ei ollut mitään ongelmaa. Mitä oireita mulla oli silloin: väsymyskohtaukset, mutta yötä kohden piristyin, välillä oksetti ilman mitään syytä, hiustenlähtö jne. No, opin olemaan murehtimatta suurempia, huomasin että kävin ihan ylikierroksilla koko ajan ( kaksi läheisen sairastumista ja kuolemaa peräkanaa, taloudellisia murheita jne )... ja oikeasti - väsymys ja pahoinvointikohtaukset hävisivät. ei korkeat kortisoliarvot kerro aina aivokasvaimesta!!

Vierailija
4/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hänellä epäillään Cushingin tautia? Kasvain on silloin aivolisäkkeessä, ei pikkuaivoissa, tai lisämunuaisissa.

Eipä ole Suvi kyllä yhtään Cushing-potilaan näköinen. 

Vierailija
5/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli samaa. Kortisolitasot poikkeavat ja kasvsinta epäiltiin. Lopulta kuitenkin tuli psykoosi ja bibolaari diagnoosi..

Vierailija
6/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:55"]

Eli hänellä epäillään Cushingin tautia? Kasvain on silloin aivolisäkkeessä, ei pikkuaivoissa, tai lisämunuaisissa.

Eipä ole Suvi kyllä yhtään Cushing-potilaan näköinen. 

[/quote]

korkeat on kortisoliarvot ja Cushingin tautia mietin minäkin, mutta ei kyllä tosiaan ole mikään kuukasvo....

Vierailija
7/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toivois kellekään tuollaista. Lääkäri kehoittanut rauhoittamaan tahtia. Kaipa moisesta vauhdista ja sekopäisyydestä kehittyy jo aivokasvain. Vetäis niistä langoista, jospa sais sen tuumorin ulos vaikka nenän kautta.

Vierailija
8/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kortisoli ollut 1000. Stressiä ei erityisen paljon ole ollut, mutta niin vaan lääkäri asian kuittasi. Nyt kortisoliarvojani tutkitaan toisaalla. Epäilevät e-pillerit arvoa nostattaisivat. Korkeat kortisoliarvot altistavat mm. verisuonitaudeille, sydänkohtaukselle, masennukselle yms. Asiaa kannattaisi kyllä tutkia koska seuraukset voi olla vakavat. Olen normaalipainoinen nuori nainen, ei cushingin tautiin viittaavia ulkoisia juttuja. Tosin nyt olen huomanut että vatsan alueelle kerääntyy kyllä herkästi rasvaa, mikä on yksi viite siihen että stressihormoni on koholla. 

Vierailija
9/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suvi valmistu kohta lääkäriksi? Voi tehdä itse diagnoosin.

Vierailija
10/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:19"]Jos Suvilla olisi Cushing, ei treenaisi kaksi kertaa päivässä eikä varsinkaan ottaisi itsestään selfieitä kyykyssä...

Liikaa viinaa, stressiä ja edes takas lentelyä --->  kortisolit ylhäällä.

Olisi kyllä kohtalon ivaa, jos tuollaisen kaunottaren naama pyöristyisi, niskaan tulisi rasvakyhmy, vatsa pullottaisi ja repeisi täyteen raskausarpia, iho olisi mustelmilla ja naamassa kasvaisi pulisongit...
[/quote]
Kaunotar?!? Sarkasmia tais olla ;)

Vierailija
11/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaikki cushingin taudin oireet, lääkäri epäili sitä heti pelkän ulkoisen olemuksen perusteella ja tietysti muiden oireiden myös. Otettiin kortisolit ja taisivat olla ihan ok, 471 (oli siis aamukortisoli). Myöhemmin tehtiin vielä deksametasonikoe ja tulos oli 37 kun viite on 30-145. Eli mulla oli toi tulos melkolailla viitteen alapäässä, vaikka epäiltiin että olis ollut viitteen yläpuolella. Sitten oli joku kortisoliarvo 22, en muista sen tarkkaa nimeä mutta viiteessä sekin.

Noh kaikki arvot kuitenkin viitteissä joten asia kuitattiin sillä, mutta kaikki oireet jatkuvat edelleen ja pahenevat. Mitä ihmettä teen. :( ja lääkärissä käyty ja kerrottu asiasta, mutta aina tulee se sama "Juu ei voi olla Cushingin tautia eikä muutakaan koska arvot viitteissä."  kilpirauhasen liikatoiminta on diagnosoitu koska matala TSH, joka laski liialla Tyroksiinilla (enne oli vajaatoiminta-dg.) nyt sitten kaikki mun oireet laitetaan ton kilpirauhasen piikkiin

Vierailija
12/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa.

Eihän vaan mitkään liiat huulitäytteet tai muut kasvofillerit ole lähteneet liikkeelle sieltä mihin ne on piikitetty, ja aiheuttaa jotain??? :-o

Vierailija
13/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin stressi, ahdistus ja masennus osoittautui korkeiden kortisoliarvojen syyksi.

Vierailija
14/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tulla kouhottaja itse paikalle 11-kertaisine arvoineen. Tai sitten Tuksukin on löytänyt selityksen sille miksi tukkahius tippuu sivuraivoilta ja posket näkyy takaapäin.

Vierailija
15/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:19"]Jos Suvilla olisi Cushing, ei treenaisi kaksi kertaa päivässä eikä varsinkaan ottaisi itsestään selfieitä kyykyssä...

Olisi kyllä kohtalon ivaa, jos tuollaisen kaunottaren naama pyöristyisi, niskaan tulisi rasvakyhmy, vatsa pullottaisi ja repeisi täyteen raskausarpia, iho olisi mustelmilla ja naamassa kasvaisi pulisongit...
[/quote]
Hmmm.. mulla on melkein nuo kaikki. Rasvakyhmy niskassa, pyöreät kasvot, pullea maha, mustelmia tulee herkästi, pulisonkeja ei kyl ole.... Lääkärit ei ole koskaan maininneetkaan Cushingia. Pitäisikö nyt mennä lääkäriin puhumaan asiasta? Jos en mene, mitä voi seurata? Tosin tuo rasvakyhmykin on ollut jo jtn 10 vuotta, et..

Vierailija
16/32 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksuja palsta pullollaan.

Vierailija
17/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:08"]Kamalaa.

Eihän vaan mitkään liiat huulitäytteet tai muut kasvofillerit ole lähteneet liikkeelle sieltä mihin ne on piikitetty, ja aiheuttaa jotain??? :-o
[/quote]

En ihmettelis yhtään jos johtuisivat huulitäytteistä...

Vierailija
18/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:04"]Eikös Suvi valmistu kohta lääkäriksi? Voi tehdä itse diagnoosin.
[/quote]
Vai että lääkäriksi

Vierailija
19/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi on itse kertonut olevansa buliimikko, ei ihme, jos kortisoli-, kilpirauhas- ja muut arvot ihan sekaisin. Rankka treenaus, epäsäännölliset rytmit, viinan vetäminen ja siihen päälle jatkuva oksentelu - need I say more? 

Vierailija
20/32 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suvilla olisi Cushing, ei treenaisi kaksi kertaa päivässä eikä varsinkaan ottaisi itsestään selfieitä kyykyssä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi