Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko tämän hetken 5-6-kymppiset paremmassa kunnossa kuin 5-6kymppiset 20-30 vuotta sitten? Päinvastoin kuin lapset ja nuoret.

Vierailija
13.02.2022 |

Tämän hetken lapset ja mm. armeijaan menijäthän ovat selvästi huonommassa kunnossa kuin 20-30 vuotta sitten. Eli jossain kohdassa sukupolvien suhteet menneet päinvastoin. Miten ne nyt hyväkuntosemmat on jättänyt seuraavan sukupolven hunningolle?

Noista armeijaan menijöistähän on hyvät taulukot, tai siis surkeat kehityksen puolesta. Onkohan 5-6-kymppisistä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-vuotias mies ja liikun aika keskiverron määrän eli kerran-kaksi viikossa pallopeliä 1-1,5h ja 2-3 kertaa viikossa käyn kuntosalilla. Väittäisin, että yleiskuntoni on parempi kuin 80%:lla mua puolta nuoremmista. Vaikken siis tosiaankaan ole himoliikkuja.

Vierailija
2/3 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että nykyhetken 50-60 -vuotiaat ovat huonommassa kunnossa kuin parikymmentä vuotta sitten.

Otan ihan vertailukohdaksi äitini, joka viljeli orgaanisesti mökillä 70-luvulta, toi vihannekset bussilla kaupunkiin, teki kahta työtä, toinen oli seisomatyö, viikonkoppuisin kävi kävelyllä, ja vierailtiin kävellen kulkien 2-3 kilometriä per suunta. Vasta 80-vuotiaana äiti myi mökin, mutta jatkoi aktiivista elämää suhteellisen terveenä ja kahdesti päivässä kävelyllä.

En ikinä pystyisi tähän, olin jo nuorempanakin huonommassa kunnossa kuin superäitini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun ja miehen vanhemmat tekivät ja jaksoivat enemmän fyysisiä töitä. Mutta toisaalta meillä on kyllä vähemmän sairauksia samassa iässä, minulla ei ole mitään, molempien vanhemmilla ol jo sydänongelmaa sun muuta. Olemme nyt 57 ja 58.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi