Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorilla äideillä huimaus tyypillistä?

Vierailija
25.06.2015 |

Kävin lääkärissä huimauksen takia (kahdesti niin paha, että kaaduin) ja lääkärin mukaan "tämä nyt on tyypillistä nuorilla äideillä, ei tarvitse tehdä mitään".
Huimaus siis ilmenee useimmiten ylösnoustessa, toisinaan myös maatessa ja istuessa.
Syön riittävästi, juon riittävästi vettä, verensokerit ja verenpaineet ovat kohdallaan.
Onko tämä tosiaankin ihan normaalia? Meneekö ohi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anemia? Raskaudessa ja synnytyksessä menettää paljon verta. Hormonit myös saattaa aiheuttaa kuvailemiasi oireita, ottaa aikansa, että ne tasaantuu.

Vierailija
2/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole olemassa mitään "tyypillistä nuorten äitien huimausta". Hei haloo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemiaa tai alhaista verenpainetta veikkaisin. Lääkärisi kuulostaa kusipäältä

Vierailija
4/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tuli tuo asentohuimaus n.viikko toisen synnytyksen jälkeen. Luin että saattaa tulla jos makaa paljon niin sakka kerääntyy johonki sisäkorvan tasapainoelimeen. No ekan viikon melkein vain makasin ja imetin, ehkä lääkäri tarkoitti että "tuoreilla" äideillä ei ehkä kiinkää nuorilla äideillä.
Olen itse 25v joten en tiedä oonko mä nyt niin nuori :D

Vierailija
5/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen äitien huimaus voisi olla se, että imettäessä niskat jymähtää niin, että noustessa huimaa. Toinen vaihtoehto vois olla alhainen verenpaine. Mulla ei ollut synnytyksen jälkeen huimausta, vaikka 22 ja 23 vuotiaana lapseni olen saanut. Raskauden aikana oon kuitenkin joutunut mättään salmiakkia, jottei taju lähde. Mulla on molemmissa ollu niin matalat paineet, ala +/-65 ja ylä +/- 100. 

Vierailija
6/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/7 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla että miksi juuri nuorilla äideillä... Outo juttu. Minä olen 23v, ja nyt toista kertaa raskaana. Kummallakin kerralla on nyt ollut juuri tuota huimausta, mutta sitä ei ole sen kummemmin kukaan tulkinnut kun kaikki paineet ym on ollut kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi