Mielipiteesi Rockabilly-ihmisistä?
Eli kerro stereotypiasi rockabillyä kuuntelevasta miehestä/naisesta.
Kommentit (78)
Persuja samanlaisissa vaatteissa :DDDdFdddDD
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:11"]Nää jotka sanoo, että on noloja tai wt-porukkaa ovat itse jotenkin vajavaisia mun mielestä.
Mikä tarve on dissata muita ihmisiä musiikin yms takia? Tekeekö se teistä parempia ihmisiä?
Terv. hippityylinen muija joka tykkää "peace and love" tyylistä....
[/quote]
Että rauhaa ja rakkautta kaikille, vai? Pata soimaa kattilaa. On sulla matkaa vielä elämäntyylisi suhteen. Lol
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:29"]Juntteja, kapeakatseisia, rasisteja. Itsekin tykkään tosi paljon fiftarimusiikista ja -tyylistä, mutta en halua pyöriä noissa porukoissa kun arvomaailma poikkeaa niin paljon omastani. Toki poikkeuksiakin on, mutta suurin osa tuollaisia.
[/quote]
pidän vanhoista jenkeistä, rockabillysta ja 40-50 pukeutumis- ja sisustustyylistä, mutta skene on suomessa lähinnä kaljan juontia autonromujen keskellä jossain miitissä kesällä ja talvella tallissa. Tai ehkä täällä maakunnissa on vain sellaista :) Em syistä en tahdo tahdo rokuksi leimaantua.
Pin up viritelmät ovat suurelta osin juuri sitä että joku isorintainen ja "rehevä" nainen voittaa pin up kilpailun hell bunnyn halpismekko päällään (jollainen on joka toisella kanssasisarella). Amerikasta jauhetaan kovasti vaikka ei ole käyty Tukholmaa lännempänä, jos sielläkään. Ihmisinä ovat niinkuin kaikki muutkin eikä em seikat tee kenestäkään huonoa ihmistä, en minä sillä. Skene on vaan aika hanurista Suomessa, enemmän kaipaisin kunnon DIY-henkeä ja OIKEASTI erilaista ajattelumaailmaa valtavirtaan nähden. Alapeukkuryöppyä odotellessa.
[/quote]
Alapeukun saat minulta ja isosti. Ehkä kannattais muuttaa sieltä Savosta pois tai liikkua enempi ympäri maata niissä sadoissa bileissä mitä on.
Missään mun tuntemassa jenkkiauto/fiftariporukassa EI todellakaan vaan vedetä kaljaa kaaran taka kontista tallilla istuskellen. Ja voin kertoa jotta yli 25v fiftari/roku/ yms piireissä pyörineenä olen nähnyt kaikkea mahdollista.
Hyvinkin moni kuten, myös itse, on pyörinyt pitkin poikin Jenkkejä sekä tietysti Englannissa, Ruotsissa, Saksassa, Ranskassa, Espanjassa bileissä. Ei siis mitään nurkkakuntaista menoa lainkaan...
Pin-up on saanut paskan leiman erään tyrkkyjulkkiksen takia, sille ei vaan voi mitään. Ja kyllä on mukavampi katsoa hieman pullukkaa naista vaikkapa siinä halpis Hellbunnyssä viihtyen kuin kuivanmaan oravaa kalliissa Bernue Dexrterin koltussa jossa pitää olla ja seistä tietyllä tavalla jotta näyttäisi "oikeelta"
[/quote]
Niin kun puhuin miitistä, tarkoitin tapahtumaa mihin tullaan autolla ja siellä on lisäksi bileet. Jos lukee esim V8 Magazina niin sieltä voi kyllä tämän ilmiön huomata, aina niistäkin kuvista löytyy aina vähintään yksi autokunta joka on kuin ellun kanat. Ja näitä ihan ympäri suomen, ei täällä periferiassa vain.
Tiedän että on olemassa kuvailemaasi sakkia jotka ovat mukanaan joka solullaan autoilussa, musiikissa tai pukeutumisessa, sellaisia ihmisiä en vain hlökoht tunne. En käy juuri nykyään bileissä, koska olen mukavuudenhaluinen ihminen ja ulkomaillekkin matkustan muista syistä. Alkuperäinen viestini oli kirjoitettu lähinnä siitä näkökulmasta mikä minua skenessä ärsyttää.
17
Eiköhän niitä rasisteja löydy joka skenestä. Ei Rockabilly ole mikään rasistien juttu.
Toinen juttu, mikä on nykypäivänä normaalit vaatteet?
tai mitkä miellätte sitten rockabilly vaatteeksi?
Aika harva nainen esim kulkee arkena mekoissa tms.
Se PIN-up-tyyli ei sovi ihan kauhean monelle. Ei kai siinä kunhan eivät aiheuta muille harmia niin olkoon kukin mitä on. Ne autot on makeita :)
Ei minulla ole oikeastaan mitään mielipidettä, paitsi että tatuointeja näyttää aina olevan reippaasti.
Rentoja ja mukavia tyyppejä. Haluaisin kaverikseni sellaisen.
En ymmärrä heitä. Ollaan ihan eri planeetalta.
Autot ovat heille tärkeitä, materialismi ja amerikkalaisuuden jäljittely näkyy elämäntavassa. Kuitenkin ihmisinä ihan leppoisia, perhekeskeisiä, arvomaailmaltaan ehkä vähän vanhanaikaisia. Kovia tekemään työtä jolla sitten saavat rakennettua omien unelmiensa mukaista elämää.
No jo nyt on kumma... Itse olen 16v jannu lahesta ja oon koko elämäni kuunnellu rockabillyä ja psychobillyä, mutta myös bluesia ja kantria. Jokanen joka väittää noloks saa hävetä sillä se että mennään sata kertaa liian isoissa vaatteissa lippa kenossa on vitusti nolompaa kuin minä mun buutseissa/läskäreissä ja nahkatakissa/farkkuliivissä/drapessa :) Rasisti en ole vaikka seiniä koristaa Etelävaltioiden liput ja kyseinen lippu on myös toyotani takaikkunalla :)
Vierailija kirjoitti:
No jo nyt on kumma... Itse olen 16v jannu lahesta ja oon koko elämäni kuunnellu rockabillyä ja psychobillyä, mutta myös bluesia ja kantria. Jokanen joka väittää noloks saa hävetä sillä se että mennään sata kertaa liian isoissa vaatteissa lippa kenossa on vitusti nolompaa kuin minä mun buutseissa/läskäreissä ja nahkatakissa/farkkuliivissä/drapessa :) Rasisti en ole vaikka seiniä koristaa Etelävaltioiden liput ja kyseinen lippu on myös toyotani takaikkunalla :)
Paremmin tuota ei voisi sanoa. Itse olen kaikki nämä 20 elinvuottani kumartanut kuningasta ja kulkenut tukka tötterönä ja nahkarotsi niskassa, buutsit kolisten.
Kaikki snäbäri kenossa ja lökärit leiskuen liikkuvat adidasmulkerot kattokoot peiliin, jos esim suakin noloksi sorsivat. Ja mitä rasismiin tulee - Olipa tuon erään gimmanikin sukujuuret syvältä afrikasta.
Keep on Rockin.
Ymmärrän hyvin. Itse olen aina ollut ja nyt jo pitkään näkyvästikin kuulunut Rockabillykansaan, ja lähes kaikki tuttuni halveksuvat kaikkia ei-Amerikan tummahipiäisiä. Itse kun en sitä ymmärrä. Mutta hei, löytyyhän meitä.
Siinä ei ole mitään kummallista, jos on kiinnostunut jonkun aikakauden tai jopa usemman aikauden tyyleistä. Ei siihen tarvitse liittyä eikä varmaan useinkaan liity (ei ainakaan nykyään) rasismia, sitä että ei eletä kaikesta huolimatta nykyajassa (useimmat historian/vintagen/retron yms. harrastajat käyttävät esim. kännykkää ja tietokonetta ja monia on netissäkin bloggareina tai youtubettajina).
Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä 1960-luku (jonkun verran myös 1970-ja 80-luvut, esim. musiikki, esineet, kankaat ja jotkut pukeutumistyylit ja 1920-lukukin kiinnostaa jonkin verran kuten elokuvat ja vaatetyylit). Kuuntelen aika paljon vuosikymmenen musiikkia (juuri nyt soi Bobby Vinton), olen tutkinut aikakauden historiaa, musiikkia, elokuvia, pukeutumis,- huonekalu-ja esinetyyliä jne. Tykkään 1960-luvun lehdistä (mulla on joitakin), esim. naistenlehdet ja tykkään katella kuvia aikakauden tunnetuista ihmisistä sekä muotikuvia.
En kuitenkaan pukeudu ajan tyylisesti (en ainakaan tällä hetkellä), mutta voisin ihan hyvin ottaa jotain vaikutteita siitä (1960-luvun puolivälin ja lopun tyyli erityisesti), esim. asusteissa kuten huivit, päähineet, korut (aitoa vintagea ja ajan henkeen sopivaa) ja sekoitella sitä nykyajan vaatteisiin. En kuitenkaan kokonaan ajan kostyymiin pukeutuisi tukkatyyliä myöten, koska koen sen pukeutumista ja luovuutta hieman rajoittavana. Jos jonain päivänä haluaakin vaikka olla ihan rennosti hupparissa tai vaikka esim. hieman kasarihenkisesti pukeutunut. Ja ihan nykyajassa elän ja nykyteknologiaa käytän kuten tietsikka, teevee, kännykkä enkä kuvittele eläväni jossain menneisyydessä. Se on vain se, että tietynlainen estetiikka ja musiikki viehättää ja siinä svussa tulee myös perehdyttyä ajan historiaan. Historia on aina muutenkin kiinnostanut mua.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että kyseisen genren harrastajanaiset näyttävät usein olevan todella isokokoisia. Siis ei mitään ”vähän pyöreitä” (kuten suurin osa kansasta) eikä ”rintavia/perseviä” vaan sairaalloisen liikalihavia eli BMI 35+. Kannatan ilman muuta sitä, että jokainen pukeutuu siihen mikä itseään miellyttää, mutta kun noissa pinup-mekoissa ampiaisvyötärö on SE juttu, ja sitten jos kehon muoto onkin aivan päinvastainen (vyötärön kurvit kuperat eivätkä koverat), se näyttää jotenkin härskiltä, ei sitä käy kieltäminen. Jostain syystä taas miehet tuntuvat olevan vastaavasti varsin hinteliä. Sama malli on muuten havaittavissa goottipiireissä (pariskunnista merkittävä osa mallia hintelä mies + lihava nainen).
Mutta eipä tuo ole minulta pois, jokainen tyylillään. Eikä tässä tosiaan ole kyse mistään savolaisporukoista, asun itse pääkaupunkiseudulla ja olen huomannut saman kuvion myös muissa maissa, sikäli kun paikallinen rockabilly-skene on osunut silmään.
Ne iänikuiset kirsikat ja pallomekot pin-up tyylissä. 😅 Lievä ylipaino, tatuoinnit, kaljan kittaaminen. Semirämällä Muricanraudalla ajelu kesällä. Nää on ne mitkä mulla tulee ekana mieleen, jokaiselle ihmiselle annan kyllä yhtälailla mahdollisuuden oli se ulkoinen habitus tai vaikka puoluekanta tms. mikä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:56"]Hmm...onpas inhottavan paljon kielteistä kommenttia. Mun tuntemat on ollu muuten kivaa, töissäkäyvää ja keskenänsä oikein reilua ja mukavaa porukkaa- mutta inhottavaa kyllä myös rasistisia. Eli en varmasti ois saanu tummaihoisena nii kivaa vastaanottoa. Harmi kyllä, mutta tämä yksi piirre oikeastaan tekee sen etten hengaa heidän kanssaan.
[/quote]
Tuo on se suurin syy miksi ns vierastan rockabillyjä. En ymmärrä rasistisia mielipiteitä. Ala asteella paras ystäväni ei saanut leikkiä meidän luokkalaisen pojan takia koska isänsä omisti nämä aatteet, vaikka ystäväni perhe oli pitkään suomessa asuneita ja ystäväni täällä syntynytkin. Poika ikävä kyllä kasvoi isänsä jalan jäljissä. Nyt tukka tötteröllä vieläkin ja kaikkea erilaista syrjitään. Todella harmi, poika oli todella kiva nuorena :(