Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vehnätön ruokavalio, mitä kahvin kanssa?

Vierailija
25.06.2015 |

Mitä te syötte kahvin kanssa kun leipää ei voi syödä? Tummasta suklaasta en tykkää yhtään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin viljat noin vuosi sitten pois, ja olen kokeillut kaikenlaisia kahvi"leipiä". Itse tykkään myös tummasta suklaasta, mutta tällä hetkellä suosikkipureskeltava on parapähkinä. Ne ovat isoja, joten ihan muutama pähkinä riittää hyvin. Maku sopii jotenkin tosi hyvin kahvin kanssa ja on jopa vähän "keksimäinen" rouskuteltava. http://kauppa.ruohonjuuri.fi/parapahkinat/ADUKI-6430013860928/dp 

Ainoa ongelma parapähkinän kanssa on se, että se on tosi rasvainen ja siksi altis homehtumaan. Esim. eräästä irtopähkinöitä yms. myyvästä liikkeestä olen saanut joskus vanhoja pähkinöitä. Tuoreen maun kyllä tunnistaa, se on rapsakka ja makea. Vanha taas maistuu tunkkaiselle ja väkevälle. Älä nyt anna tämän olla esteenä ostamiselle, pitää vaan katsoa päiväykset/kysyä tuoreus ja säilyttää itse para- ja kaikki muutkin pähkinät  jääkaapissa ilmatiiviissä pakkauksessa.

Vierailija
2/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:20"]

Minkä takia tällastakin aloitusta jotkut alapeukuttaa? Riisiä voi kyllä vähän syödä. Kiellettyjä esim vehnä ja kaura. Ruisleivässäkin on mun mielestä paljon vehnää. ap

[/quote]

Löytyy kyllä sellaistakin ruislepää jossa on vain ruista. Alapeukkua tulee kun mikään ehdotus ei kelpaa ja reunaehdotkin muuttuu viestien myötä. Voisit vähän perustella ensin että mitä et voi syödä ja miksi.

Ota banaani kahvin kaverkis.

[/quote]Miten niin mikään ei kelpaa? Sanoin vain ettei riisikakut käy kun sanoin ensin virheellisesti vehnätön ruokavalio. Lisäksi vain ettei mieluiten makeaa. Oon saanut hyviä vinkkejä, kiitos! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakkuja

Vierailija
4/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:02"]

Riisikakkuja

[/quote]

Juuri tulin samaa sanomaan. Hunajalla :)!

Vierailija
5/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakeksit, jäätelö ja portviini ovat hyviä kahvin seuralaisia.

Vierailija
6/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, piti sanoa VILJATON ruokavalio eli riisikakut ei käy. ap

Vierailija
7/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
8/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, mutta olen tarjonnut mm hedelmiä, marjoa (esim vaniljakastikkeen kera) sekä jäätelöä.

Vierailija
9/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skyr uunionenarahka.

Vierailija
10/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Onko vielä lisää ideoita? Mieluiten ei makeaa. Mun pitää opetella uusi, viljaton ruokavalio ja mietin ihan normi arkisapuskaa ja mitä esim kahvin kanssa aamuisin ja iltapäivällä. ap

Vierailija
11/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä kaikki viljat kiellettyjä, jos kerta riisikakutkaan ei käy?

Vierailija
12/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:14"]Ok. Onko vielä lisää ideoita? Mieluiten ei makeaa. Mun pitää opetella uusi, viljaton ruokavalio ja mietin ihan normi arkisapuskaa ja mitä esim kahvin kanssa aamuisin ja iltapäivällä. ap
[/quote]

Miksi sen kahvin kanssa tulisi iltapäivällä olla edes mitään?
Voithan iltapäivästä kahvin kanssa ottaa vaikka muutaman pähkinän ja aamupalalla voit syödä vaikka gluteenitonta leipää tms.

Vierailija
13/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia tällastakin aloitusta jotkut alapeukuttaa? Riisiä voi kyllä vähän syödä. Kiellettyjä esim vehnä ja kaura. Ruisleivässäkin on mun mielestä paljon vehnää. ap

Vierailija
14/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät ei mitään lemppareita ole mutta voisin opetella niitä syömään. ap

Vierailija
15/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten 100% ruisleipää, löytyy kyllä

Vierailija
16/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:22"]no sitten 100% ruisleipää, löytyy kyllä
[/quote]Ok, kiitos. Tämä on mulle tosiaan niin uusi asia että vasta aloin selvittää. ap

Vierailija
17/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattarileipää, kookoskakkuja, porkkanasämpylöitä (ruidjauhoista), karjalanpiirakoita (jollain muulla kuin riisipuurolla), ruishapankorppuja/-näkkileipää.

Vierailija
18/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun viljaton ruokavalio on muotia, on netti pullollaan sopivia ruokaohjeita. Googlaamalla saat varmasti parempia vastauksia kuin täältä.

Vierailija
19/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tehdä siemennäkkäriä. Ohje löytyy googlaamalla. Näkkärit on helppo tehdä ja säilyvät pitkään. Niitä voi syödä suolaisella tai makealla täytteellä, esimerkiksi juustot ja hillot käyvät hyvin.

Vierailija
20/37 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän katellut mutta löytyy lähinnä salaattiohjeita. Jatkan kyllä katselemista. Mulla on just todettu psoriasis ja kuulin että viljaton ruokavalio lieventää oireita. ap