Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sota tulee, joutuuko 61 vuotias isäni sotaan?

Vierailija
12.02.2022 |

Jos tai kun sota leviää Ukrainasta muualle Eurooppaan, joutuuko isäni joka on 61 vuotias lähtemään sotaan? Jostain muistelisin, että 60 vuotta olisi jokin ikäraja. Mieheni lähtee ja on kaiketi jopa hieman innoissaan. Minua tämä kauhistuttaa.

Kommentit (300)

Vierailija
201/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudunkohan minä kun olen jo 44v ja reservin luutnantti?

Kysy korpraalilta. Ne tietää ja kertoo sulle mitä sun pitää sotahommissa tehdä

Vierailija
202/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asevelvollinen voi tarkistaa sodanajan sijoituksensa, jos on sijoittettuna sodanajan joukkoihin niin silloin voi tulla lähtö rintamalle riippuen liikekannallepanon laajuudesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SA-joukkoihin ei käsketä kuin murto-osa reservistä (n. 250000). Lain määräämää yläikärajaa (50/60v) lukuunottamatta tuossa ei kuitenkaan ole mitään maagista suojaikää joka pelastaisi käskyltä, vaan 40+ ikäisiä sijoitettuja löytyy niin miehistöstä, aliupseereista kuin upseereistakin.   Tämä on huomattu kertausharjoituksissa.  Sijoitus uhkaa etenkin niitä vanhempia reserviläisiä jotka on koulutettu edellleen käytössä oleville vanhemmille järjestelmille joille ei ole koulutettu varusmiehiä pitkiin aikoihin.

Minä en yli 50-vuotiaana ja monisairaana pysty asutuskeskustaisteluun. Jaksan hölkätä just ja just 200 metriä.

Sinä, kuten minäkin, olet juuri sopiva asutuskeskustaistelun viivyttäjäksi. Ammut, minkä asemastasi ehdit. Ei meidän juosta tarvitse. Kyttäystaktiikka itsemme uhra

Mutta kun se kuitenkin vain ohjuksia ja drooneja ampuloi? Jos ei näy kettään ja pamahtellee?

Vierailija
204/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudunkohan minä kun olen jo 44v ja reservin luutnantti?

Sinne vaan kaikki.

Vierailija
205/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nato toimii siten, ettei rusukka pääse edes rajalle, joten ei kannata huolta kantaa. 

Tuohan se onkin Naton heikkous. Rusukka ei tule mutta ohjusta sitten senkin edestä. Ja Nato-ohjusta lännen suunnasta. Suomi rohkeena siinä välissä...Aika pian Suomi on pinnaltaan Riihimäen lasia...

Mitäs Igori veikkaa Pietarin olevan?

Vierailija
206/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvitellaan, että Ruotsi ottaisi lapset vastaan ihan hyvää hyvyttään?

Nykyään kaikki on myös tosi byrokraattista että ei niitä lapsia tuosta noin vaan voisi iskeä ruotsalaisperheisiin. Ja ottaisiko kukaan edes vastaan? 

Mutta mitenkä arabimaat tai Somalia kun Ruotsiinkin lentelisi drooneja ja pommeja? Ottaisivatko vastavuoroisesti lapset suojaan? Vaikka Irak tai Syyria? Olis ainakin lämmintä.

Vierailija
207/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa, että äärimmäisissä tilanteissa tasa-arvo loppuukin ku seinään. 

Vierailija
208/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nato toimii siten, ettei rusukka pääse edes rajalle, joten ei kannata huolta kantaa. 

Tuohan se onkin Naton heikkous. Rusukka ei tule mutta ohjusta sitten senkin edestä. Ja Nato-ohjusta lännen suunnasta. Suomi rohkeena siinä välissä...Aika pian Suomi on pinnaltaan Riihimäen lasia...

Mitäs Igori veikkaa Pietarin olevan?

Minua ei Pietari huoleta vaan Suomi.Jos sua noin Pietarissa pelottaa niin tule pois sieltä. 

Vierailija
209/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on upseeri, niin johonkin tehtäviin kyllä joutuu. Tehtäviä on huomattamasti muuallakin kuin rintamalla.

Jokohan s, tana sitten olisi töitä. 

Vierailija
210/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotta on ikäraja. Ehkä saattaa joutua kodinturvajoukkoihin.

Ei ole, vaan 60- vuotta nykyään.

Vierailija
211/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen asevelvollinen voi tarkistaa sodanajan sijoituksensa, jos on sijoittettuna sodanajan joukkoihin niin silloin voi tulla lähtö rintamalle riippuen liikekannallepanon laajuudesta..

Ja tulee myös armeijan käyneille naisille, joilla on pieniä lapsia.

Vierailija
212/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan emännän kanssa harrastettu pitkänmatkan ammuntaa kymmenkunta vuotta. Minä ammun TRG:llä ja rouva tähystää. Ollaan kohta eläkkeellä molemmat, mutta voitaisiinhan me näitä meidän peltoaukeita tähystää russakoiden varalta - viiden kilsan päässä on Ilmavoimien tukikohta. Ollaan tällaisen mäen päällä ja ampumasektoria on lähes 180 astetta. Tuonne metsän reunaan kilometriin tippuisi ukko helposti, olipa yö tai päivä, tässä on ollut hyvä harjoitella omilla mailla. Vähän noita ampumapaikkoja voisi tietysti ensi kesänä naamioida/suojata ja tehdä muutaman vara- ja valetuliaseman.

Vierailija
213/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TriggerHappy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52, pääsenkö sotimaan jos kauniisti pyydän?

Mennään omin luvin etujoukkoihin. 

Jahas, eteläpohjalaisetkin heränneet

Vierailija
214/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistö on reservissä 50-vuotiaaksi asti ja kertausharjoituksia reservissä on korkeintaan 80 tai 150 päivää. Upseerit ja aliupseerit ovat reservissä 60-vuotiaaksi asti ja kertausharjoituksia on korkeintaan 200 päivää. Jokainen 18-60-vuotias kuuluu varareserviin.

Vierailija
215/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 vain jos on vähintään kaks väkästä laatassa. Muuten 50.

Vierailija
216/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee liikekannallepano niin meillä lähtee molemmat, mies ja minä, reservissä ollaan molemmat. Mihinkähän me nuo 3 alaikäistä lasta laitetaan? Tuleeko huostaanotto kun vanhemmat lähetetään tykinruuaksi?

Lapset lähetetään ruotsiin tai viroon orvoiksi.

Vierailija
217/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten näissä olosuhteissa käy asunto- yms. lainojen?

Vierailija
218/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mihinkään muitten sotiin lähde.

ja sitähän ei sulta kysytä perkeleen luuseri.

Vierailija
219/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 vain jos on vähintään kaks väkästä laatassa. Muuten 50.

Se ikä on nykyään 60. En viitsisi nyt etsiä linkkiä. Yhteen ketjuun sen laitoin. Se ikä nostettiin ja on 60.

Vierailija
220/300 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee liikekannallepano niin meillä lähtee molemmat, mies ja minä, reservissä ollaan molemmat. Mihinkähän me nuo 3 alaikäistä lasta laitetaan? Tuleeko huostaanotto kun vanhemmat lähetetään tykinruuaksi?

Lapset lähetetään ruotsiin tai viroon orvoiksi.

Molemmat sotaa käyviä maita silloin. Miten joku maa jossa voisi olla tuttuja miehiä, Suomessa käyneitä? Afriikka kun onhan heitäkin tullut tänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi