Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parannusehdotus kassajonoihin ruokakaupassa.

Vierailija
12.02.2022 |

Siis jos kassatyttö huomaa tuotteessa asiakkaasta johtumattoman ongelman, asiakas saisi tavaran ilmaiseksi ja jono etenisi.
Siis ei pysäytettäisi jono vartiksi mikä maksaa kauppiaalle enemmän ja suututtaa jonottajia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin näin ollessani kassaharjoittelijana ihan omalla luvalla. Siis jätin lyömättä tai löin jonkin halvemman kahteen kertaan.

Mutta minulla onkin pippeli ;-)

Vierailija
2/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on asiakkaasta johtumaton ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ehdotus olisi että olisi jonkinlainen tolppa jonka ympärille jono kiertyisi ja jonotettaisiin ympyrässä, näin ei tukittaisi kokonaisia käytäviä pituussuunnassa. Etenkin juuri alennusajan alkaessa jonot hyvin pitkiä

Vierailija
4/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimiestä pyydetään kassalle" saa sapen kiehumaan. Vain muutaman sentin tähden.

Vierailija
5/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos asiakas ei ole muistanut punnita tuotteita maksaa ostamansa tuotteet ja käy uudestaan kaupan puolella punnitsemassa tuotteet ja tulee uudestaan jonoon.

Vierailija
6/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos asiakas ei ole muistanut punnita tuotteita maksaa ostamansa tuotteet ja käy uudestaan kaupan puolella punnitsemassa tuotteet ja tulee uudestaan jonoon.

Tyttö juoskoon, ei asiakasta pidä vahingostaan rangaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein joskus niin, kun viivakoodi tuotteessa oli niin vaurioitunut, ettei edes numeroita näpytellä kassaan, niin pistin vaan menemään kaukaloon.

Ei se multa pois ollut.

Vierailija
8/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein joskus niin, kun viivakoodi tuotteessa oli niin vaurioitunut, ettei edes numeroita näpytellä kassaan, niin pistin vaan menemään kaukaloon.

Ei se multa pois ollut.

Näin teen minäkin ja eiköhän kaikki fiksut tee niin. Win-win, Menköön sitten asiakas valittamaan aspaan jos ei kelpaa. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että tein jotain vastaavaa pari kertaa. Kesätyössä kaupassa kerran 80-luvulla. Aikana, jolloin piti aamuisin opetella tarjoushinnat ulkoa. Silloin mitään viivakoodeja ollut vaan summa lyötiin kassaan

Vierailija
10/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kaikkien etu. Parilla eurolla paljon asiakastyytyväisyyttä ja ei menetettyä työaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asiakkaasta johtumaton ongelma?

Entä millainen ongelma tuotteessa on asiakkaasta johtuva?

Vierailija
12/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos asiakas ei ole muistanut punnita tuotteita maksaa ostamansa tuotteet ja käy uudestaan kaupan puolella punnitsemassa tuotteet ja tulee uudestaan jonoon.

Tyttö juoskoon, ei asiakasta pidä vahingostaan rangaista.

Asiakasta nimenomaan pitää omasta toiminnastaan rangaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asiakkaasta johtumaton ongelma?

Esim. se, että kassajärjestelmässä on tuotteelle korkeampi hinta kuin hyllyssä, jolloin asiakas kaikella oikeudella vaatii hyvitystä.

Vierailija
14/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asiakkaasta johtumaton ongelma?

Entä millainen ongelma tuotteessa on asiakkaasta johtuva?

Se kun tilisi on miinuksella tai tarjoat varastettua korttia tai väärää rahaa. Tai olet kännissä alko-ostoksilla.

Siis kun tarvitset pamppupokaa ja poliisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos asiakas ei ole muistanut punnita tuotteita maksaa ostamansa tuotteet ja käy uudestaan kaupan puolella punnitsemassa tuotteet ja tulee uudestaan jonoon.

Tyttö juoskoon, ei asiakasta pidä vahingostaan rangaista.

Mutta jonossa seisovat vuoroaan odottavat asiakkaat saavat kärsiä kaikessa rauhassa, kun tämä yksi törötin on unohtanut punnita omenansa.

Vierailija
16/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asiakkaasta johtumaton ongelma?

Entä millainen ongelma tuotteessa on asiakkaasta johtuva?

Esimerkiksi se, että asiakas on onnistunut rikkomaan viilipurkin kannen.

Vierailija
17/17 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mun edellä oli sellainen voisko sanoa deeku mies, joka osti jotain ruokaa+ n. 20 olutta ja vielä viimeks pyysi pari toppaa jotain purutupakkaa.

Kun oli maksun aika, niin kaveri vaan meinas alkaa pakkaamaan ja sanoi et "nää tulee yks toinen maksamaan vähän ajan kuluttua".

Kassalla ollut nuorehko nainen oli kuitenkin jämeränä ja sanoi, että ne maksetaan nyt eikä niitä viedä mihinkään ennen sitä.

Minä maksoin siinä välillä omani kun sitä edellisten maksajaa odoteltiin ja kun pääsin ulos kaupasta, tämä em. deeku talutti ilmeisesti äitiään kauppaan maksamaan ostoksiaan.

Tässä ei kuitenkaan jono jäänyt seisomaan, vaan kassa nappasi kuitin ulos koneesta ja jatkoi niillä mun ostoksilla.