Pakastemarjat!
Hei ! Oon tekemässä boolia johon tekisin jäitä ulkomaalaisista marjoista eli keitänkö marjat ensin ja voiko ne pakastaa uudelleen jääpalamuotissa? :)
Kommentit (14)
Ei niistä varmaan ihan hilloa tule, ellet niitä murskaa.. :D Onhan ulkomaalaset marjat vissiin paljon halvempia kun suomalaiset ? :)
Ei oo. Suomalaisia vaan ni ei tuu vatsatautia.
ulkomailla syödään kotimaisia marjoja raakana.
ihmeellistä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:02"]
ulkomailla syödään kotimaisia marjoja raakana. ihmeellistä.
[/quote]
Joo ja ulkomailla kuollaan toisinaan esimerkiksi hepatiittiin, joka on saatu niistä marjoista kun vesi jota marjapensaat käyttää kasvamiseen on paskottu ja pissitty pilalle.
Joko keität tai käytät suomalaisia.
olen asunut 16 v ulkomailla enkä ole kuolemista kuullut meillä enkä muuslla. saisko vaikka linmin jonkun ulkomaan statistiikkaan?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:01"]Ei oo. Suomalaisia vaan ni ei tuu vatsatautia.
[/quote]
En ikinä lämmitä tai keitä vadelmia ja mitään en ole saanu. Ihme pilkun nussimista
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:06"]
olen asunut 16 v ulkomailla enkä ole kuolemista kuullut meillä enkä muuslla. saisko vaikka linmin jonkun ulkomaan statistiikkaan?
[/quote]Mistä olisit voinut kuulla? Kehitysmaissa ketään ei kiinnosta tutkia mihin joku kuoli
Tiesin joo et ulkomaalaiset pakastemarjat pitää keittää mut entäs sit sen keittämisen jälkeen voinko pakastaa keitetyt marjat jääpalamuotissa boolia varten? :) En tiiä onko ihan hyvä idea mutta haluisin kokeilla! :D
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:32"]Hei ! Oon tekemässä boolia johon tekisin jäitä ulkomaalaisista marjoista eli keitänkö marjat ensin ja voiko ne pakastaa uudelleen jääpalamuotissa? :)
[/quote]
Kerää vaikka pieniä koivunlehtiä tai/ja voikukannuppuja. Näyttävät paljon paremmilta boolissa. Ovat jopa terveellisiä sulaessaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:06"]
[/quote]
Ei siitä nyt kovin kauaa ole kun täällä Suomessa yksi vanhainkodillinen vanhuksia sai ruokamyrkytyksen ulkomaisista kuumentamattomista vadelmista. Osa vanhuksista kuoli.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:11"]Tiesin joo et ulkomaalaiset pakastemarjat pitää keittää mut entäs sit sen keittämisen jälkeen voinko pakastaa keitetyt marjat jääpalamuotissa boolia varten? :) En tiiä onko ihan hyvä idea mutta haluisin kokeilla! :D
[/quote]
Kokeile ihmeessä! :) Kunhan et muussaa niitä marjoja täysin ja annat jäähtyä hyvin ennen jääpalamuotteihin laittoa.
Miksi et laita suomalaisia marjoja? Hilloahan niistä muuten tulee...