Perhepäivähoidon varahoito.
Onko nykyään yleistäkin, että pph:n varahoito on järjestetty ISOSSA päiväkotiryhmässä? Miten lapsenne ovat sopeutuneet varahoitoon kyseisessä tilanteessa? Meillä olisi aihe pian ajankohtainen muutaman päivän ajan ja vähän hirvittää 2v 6kk lapseni puolesta..
Kommentit (4)
Ei onneksi ole ollut tarvetta. Pari kertaa tämän vuoden aikana hoitajalla on ollut aamulla joku lääkäri ja me ollaan liuteltu työaikaa hiukan aamusta ja viety suoraan hoitajalle. Tasan yhden päivän on ollut sairas, jolloin minä olin aamupäivän " etätöissä" ja iltapäiväksi ehti mummu. Kesäloman alkaessa hommasin sukulaisrinkiä kotiin viikoksi, kunnes alkoi omakin loma. Tuo kesälomaviikko oli helppo järjestää, kun tarpeen tiesi jo joulusta asti.
Ei ole haluttu viedä päiväkotiin, kun on nyt vasta 2-vuotias ja aika arka luonteeltaan. Lisäksi sieltä päiväkodista tarttuu mukaan aina joku flunssa. Käyvät joskus hoitajan kanssa siellä jossain " toimintapäivässä" ja aina sairastetaan perään.
Nyt ois kuitenkin pakkotilanne ja pph:kin sanoi, että päiväkodista oli uhkailtu että voimme menettää kyseisen varahoitopaikan koska emme ole sitä koskaan käyttäneet. Itseäni kyllä suututti tämä kommentti - vaikea uskoa, että olisi mahdollista! -ap
Vierailija:
Ei onneksi ole ollut tarvetta. Pari kertaa tämän vuoden aikana hoitajalla on ollut aamulla joku lääkäri ja me ollaan liuteltu työaikaa hiukan aamusta ja viety suoraan hoitajalle. Tasan yhden päivän on ollut sairas, jolloin minä olin aamupäivän " etätöissä" ja iltapäiväksi ehti mummu. Kesäloman alkaessa hommasin sukulaisrinkiä kotiin viikoksi, kunnes alkoi omakin loma. Tuo kesälomaviikko oli helppo järjestää, kun tarpeen tiesi jo joulusta asti.Ei ole haluttu viedä päiväkotiin, kun on nyt vasta 2-vuotias ja aika arka luonteeltaan. Lisäksi sieltä päiväkodista tarttuu mukaan aina joku flunssa. Käyvät joskus hoitajan kanssa siellä jossain " toimintapäivässä" ja aina sairastetaan perään.
kyllä niitä lentsuja saa leikkipuistostakin (" pussaa!" " halii!" )
ja jos lapsi on arka niin...siellähän reipastuu;)
(2 v 8 kk) on kolmiperhepäivähoidossa ja varahoidossa päiväkodissa. viihtyy molemmissa, välillä kyselee koska pääsee päiväkotiin:)
tietysti päiväkodeissa on eroja mutta elä sie huoli, kyl se siint lutviinttuu