Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeopatia synnytyksessä - kokemuksia?

24.09.2006 |

Hei!

Synnytys lähestyy ja toiveissa on tälläkin kertaa synnyttäminen mahdollisimman pitkälti ilman " kovia" kivunlievityskeinoja. Senhän sitten näkee vasta tosipaikan tullen, minkälainen synnytys tulee olemaan ja kuinka paljon tarvitaan lääkettä... Esikoisen synnytyksestä 10-v, että voi olla nyt ihan mitä vaan :-)

Minua kiinnostaa homeopatian hyödyntäminen synnytyksessä. Onko joku käyttänyt? Minkälaisia kokemuksia? Olen ymmärtänyt, että sen avulla voisi auttaa ainakin kudoksia pehmenemään ja myös toisaalta palautumaan nopeammin. Entäpä löytyykö homeopatiasta mitään apuja itse synnytyskipuun ja sen lieventämiseen? Tai rauhoittumiseen & rentoutumiseen?

Kyselee Ok, rv 35

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olipa ihanan rohkaiseva kokemus :-) Olisi mukava kuulla vielä muidenkin mietteitä aiheesta. Joka tapauksessa taidan varata pikimmiten homeopaatille ajan.

T. Ok

Vierailija
22/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse homeopaatilta saatu, joten potenssit isoja c10000 laitokselle lähdettäessä ja synnytystä seuraavana päivänä c1000. Nopeuttaa paranemista ja estää mm. verenvuotoa. Ilman tuota en synnyttämään lähtisi :)

Belladonna on synnytyskipuihin. Ekassa synnytyksessä käytin ja toisessa taas en. Toisen synnytyksen kivut olivatkin sitten ihan järkkyjä. Tokihan nyt oli myös nopeampi synnytys kuin eka, mutta tällä kertaa aion taas kokeilla belladonnaa, että auttoiko se tosiaan..

Chamomilla homeopaattisena rauhoittaa ja kuulema auttaa myös kipuihin. Kokeilen myös sitä.

Ota ihmeessä yhteys koulutettuun homeopaattiin, niin saat juuri oikeat lääkkeet. Itsekin pitää nyt soittaa, jos saisi jotain synnytyksen käynnistäjää, kun ei tämä halua pois tulla (edelliset tuli kuitenkin jo 39+1).

Blues kera pikkukolmosen 40+4 (ultran mukaan 40+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näistä positiivisista kokemuksista :)

...Esikoisen synnytys pitkittyneine avautumisvaiheineen oli aika kivulias, ei kiitos samanlaista tällä kertaa! Parin ystävän todella hyvistä homeopatiakokemuksista synnytyksessä päätin itsekin käyttää sitä tällä kertaa, ja soittelinkin jo asiantuntevalle homeopaatille. Menen viimeistään kk ennen laskettua aikaa vastaanotolle, että minulle määriteltäisiin sopivat aineet Arnican lisäksi :) Lupaan tulla sitten nostamaan keskustelun ylös ;)

Tinuri, rv 28+4 tänään

Vierailija
24/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukas olisi Helsingin seudulta asiantunteva (synnytyksiin ja raskauteen perehtynyt) ja hyvä homeopaatti?? Mitä käynti maksaa suunnilleen ja tarvitaanko käyntejä muutama, vai riittääkö yksi?

Vierailija
25/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä on ollut pari kertaa kyselyä. En valitettavasti muista muutamaa Hki:n keskustassa vastaanottavaa, Espoon Olarista löytyy Biologos (www.biologos.fi tai net), jota voin lämpimästi suositella (taitaa olla vaan tosi vaikea saada aikaa eli kannattaa olla ajoissa liikkeellä).

Käynti (1-1,5h) on n. 50E ja siihen mahdolliset valmisteet päälle. Mulla riitti kertakäynti, pari kertaa juteltiin puhelimessa ei sen kummempaa.

Vierailija
26/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Circlum Plus -vaihtoehtohoitojen terveysasema Hakaniemessä, siellä on myös homeopaatteja, joilla on asiantuntemusta synnytyksiin käytettävistä homeopaattisista valmisteista. Hinta on n. 50 euroa.

Circlum Farmasiasta, Hakaniemen apteekista ihan läheltä saa sitten niitä valmisteita.

Yksi käynti riittänee useimmille, ja neuvoja voi kuulemma kysellä sitten jälkikäteenkin jos tilanteessa tulee jotain oleellisia muutoksia.

Manipuran joogakeskuksessa Ruskeasuolla työskentelee ajoittain Reeta ? - en muista sukunimeä - joka ilmeisesti myös voi neuvoa homeopaattisten valmisteiden käytössä synnytyksessä.

Suomen Homeopaatti-yhdistyksen sivuilta netistä löytyy myös vinot pinot muita homeopaatteja, joista varmaan ainakin osa on perehtynyt synnytysten kivunlievitykseen yms.

Vierailija
27/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin toisen lapseni ihan vain arnican ja ilokaasun avulla. Tunsin kalvojen puhkaisun jälkeen 6 todella kipeää supistusta ja vauva syntyi todella nopeasti. Edellisenä iltani ei ollut mitään varsinaista kipua, vain jomotusta ja tunsin, että nyt on lähdetttävä sairaalaan ja kas olin jo 4 cm auki. Aukeaminen tapahtui aivan kivuitta ja huomaamatta.

Vierailija
28/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vielä, jos saadaan lisää kokemuksia. joka tapauksessa kiitos teille tähän asti vastanneille!

-ok