voi p.... ikää 46 vee ja raskaana(ko)?
Elikkäs tuossa se tulikin otsikossa mun tilanne. Menkat myöhässä, paha olo, rinnat turvonneet ja arat, alavatsanipistelyä/kipua. Raskaustestin oon tehnyt, näytti negaa. Taidan tehdä vielä toisen. Pari viimeisintä kiertoa olleet melko lyhyitä tyylin 16 vrk tai jotain. Tässä nyt ihmettelen, että oonko tosiaan raskaana vai mitä tää on? Sen verran sain googlailemalla selville, että mun ikäisillä naisilla premenopaussin oireita on juurikin noi lyhentyneet vuotovälit, joka siis ennakoi kuukautisten poisjäämistä tulevaisuudessa. Ikäni huomioiden toikin siis vois olla selitys kuukautisten poisjäännille tai kuukautiskierron pidentymiselle. Mutta mikä sit selittäis tuon fyysisen puolen eli rintojen arkuuden ja alavatsakivut?
Kommentit (21)
Kaverini, 46 vee, on just saamassa vauvan. Eli kyllä se voi raskauskin olla.
Aika paljon auttaisi arvuuttelua jos kertoisit ootko ollu yhdynnässä ilman ehkäisyä?
Voi olla vauva tai voi olla vaihdevuodet.
Onko oikeasti mahdollisuutta vauvalle eli onko ollu suojaamatonta seksiä?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:12"]
Aika paljon auttaisi arvuuttelua jos kertoisit ootko ollu yhdynnässä ilman ehkäisyä?
[/quote]
Kumia käytetty. Oon niin ylikierroksilla tästä, etten huomannut asiaa edes mainita. Sekä vaihdevuodet että raskaus näyttää molemmat saaneen ääniä täällä. Ehkä mun täytyy tehdä se toinen raskaustesti ja sen perusteella sitten jatkot. :/ Olis kyllä ihan todella kamalaa ryhtyä aborttiin, mutta mun ikäisellä riski siihen, että sikiöllä on vaikeita kehityshäiriöitä on suuri ja toisaalta myös keskenmenon riski kasvaa. Jostain luin, että yli 45-vuotiaista raskaana olevista naisista keskenmenon kokee n. 75 prosenttia.
Pitäisi tuon ikäisen naisen osata pitää jalat ristissä oikeissa paikoissa.
Mummo saa lapsen. Mieti, sä olisit 66, kun lapses olis 20v
Ei liity millään, mutta onko muita lapsia jo entuudestaan? :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:24"]
Pitäisi tuon ikäisen naisen osata pitää jalat ristissä oikeissa paikoissa.
[/quote]
no jos näin toimisin, niin luultavasti mieheni hakisi seksiä muualta.
Jos on nega, eikö asia ole selvä?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:26"]
Ei liity millään, mutta onko muita lapsia jo entuudestaan? :)
[/quote]
joo, aikuisia jo.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:29"]
Jos on nega, eikö asia ole selvä?
[/quote]
Kai sen pitäis olla. Luultavasti. En ole ikinä ennen raskaustestiä tehnyt ja paketin ohjeessa sanottiin, että negatiivisen vastauksen jälkeen kannattaa halutessaan vielä testata uudelleen.
Kuopuksesta tein negan testin aikoinaan, kun kk n. viikon myöhässä, näytti plussaa vasta kaksi viikkoa kuukautisten ollessa myöhässä.
Eihän raskaus edes välttämättä heti näy testissä jos on kovin alussa.. Onko ollut mitään muita oireita, kuten pahoinvointia?
Ehkä olisi ihan hyvä käydä gynellä ja katsoa mitä hän tilanteestasi meinaa. :)
Minäkin olen 46v. ja äskettäin oli menkat myöhässä 2 viikkoa ja säikähdin kyllä pahasti :(
Ehkäisynä kondomi. Kierto 26-28pv. Onneksi oli vain joku häiriö/vaihdevuosi-oire ym. Ehdin tehdä r.testin ja se oli nega. Olisin tehnyt abortin jos olisin ollut raskaana koska en uskaltaisi ottaa riskiä että saisin sairaan lapsen. Olen myös itse hiukan ylipainoinen, korkea verenpaine ja veren hyytymishäiriö niin minun säkällä tulisi ties mikä veritulppa ym. Lapset ovat jo teinejä joten seuraava vauva tässä talossa sitten joskus on lapsenlapsi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:45"]
Minäkin olen 46v. ja äskettäin oli menkat myöhässä 2 viikkoa ja säikähdin kyllä pahasti :(
Ehkäisynä kondomi. Kierto 26-28pv. Onneksi oli vain joku häiriö/vaihdevuosi-oire ym. Ehdin tehdä r.testin ja se oli nega. Olisin tehnyt abortin jos olisin ollut raskaana koska en uskaltaisi ottaa riskiä että saisin sairaan lapsen. Olen myös itse hiukan ylipainoinen, korkea verenpaine ja veren hyytymishäiriö niin minun säkällä tulisi ties mikä veritulppa ym. Lapset ovat jo teinejä joten seuraava vauva tässä talossa sitten joskus on lapsenlapsi.
[/quote]
Ap tässä. Muistatko missä vaiheessa teit testin? Siis hetikö kun menkat olivat myöhässä vai vasta noin parin viikon kuluttua?
Ei kannata stressata etukäteen, että sais vammaisen lapsen ja siks pitäis tehdä abortti. 46- vuotias saa ikänsä puolesta valita halutessaan lapsivesipunktion tai istukkabiobsian. Kummassakin selviää, onko vauvan kromosomin normaalit.
Suomalaisen naisen vaihdevuodet alkaa keskimäärin 52- vuotiaan. Toki on yksilöllistä ja perinnöllistä, joten oman äidin vaihdevuosista saa suuntaa, mitä on odotettavissa ja milloin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:25"]
Mummo saa lapsen. Mieti, sä olisit 66, kun lapses olis 20v
[/quote] Melko harva on 46-vuotiaana mummo, kun lastenteko aloitetaan suhteellisen myöhään. Mutta toki 46-vuotias on hiukan vanha vauvan äidiksi.
Käy veritestissä, sillä se selviää