Kauanko jonotit erikoissairaanhoitoon pääsyä koronan aikana?
Kommentit (9)
Odotan vieläkin... lähete tehty n. 1 v. sitten. Maaliskuussa kontrolli muissa asioissa, jolloin keskusteltava lääkärin kanssa asiasta uudelleen (ongelma edelleen aktuelli, mutta ei kiireellinen).
Terveyskeskuslääköri teki lähetteen Meilahteen. Tk-lääkärin käyntiä seuraavana aamuna Meilahdesta soitettiin ja pyydettiin sinne. Leikattiin neljän päivän kuluttua (sairaalassa olin tuon neljä päivää leikkausta odottaen).
pitkät jonot ainoastaan oon kuullu syöpäpotilaiden päässeen hoitoon ,muista vaikeista jutuista ei pääse hoitoon tällä hetkellä ollenkaan vaikka olis lähete.
3,5kk urologille viime syksynä.
Mielestäni aika nopeasti pääsi, joskus 10v sitten jonotin 10kk ortopedille.
Rokotteiden jälkeen endometrioosi yllättäen paheni( tunsin vuodot piikkien jälkeen). Kohtu ja toinen munasarja leikattiin. Pari kk jonotus
Rautatiputus: 3 päivää
Vatsalaukun ja suoliston tähystys: ehkä 5 viikkoa tai kauemmin
Magneettikuvaus: 1 kk
Koepala: 1 kk
Lisäksi normaalit seurantakäynnit sisätautipoliklinikalla muutaman kerran vuodessa
Psykiatrian poliklinikka: 3 kk
Olen töissä erikoissairaanhoidossa (en syöpäpkl) eikä meillä ole mitään kieltoa etteikö lähetteitä otettaisi vastaan, teetettäisi tutkimuksia ja kutsuttaisi potilaita vastaanotoille ihan niin kuin ennen koronaakin.
2 kuukautta vain. tai no, sen verran meni siitä kun soitin klinikalle hoidon tarpeesta että pääsin käymään siellä lääkärissä ja röntgenissä. Siitä meni sen jälkeen vielä noin 4 kk itse asiaan eli hammasimplanttileikkaukseen. Synnynnäisesti puuttuu pysyviä hampaita huuli-ienhalkion myötä niin mulla hoituu asia tätä kautta....
Ihan hämmästyin nopeutta, kun en ollut siellä (Husuke-poliklinikka) asioinut sitten teinivuosien eli yli vuosikymmeneen. Olin ajatellut että asian hoitaminen etenkin korona-aikana olisi ollut hankalampaa.
5kk silmäleikkaukseen.