Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten etunimi vaihdetaan?

Vierailija
24.06.2015 |

Yksi lapsistani sai aikoinaan kolmanneksi nimekseen Henrikki, koska siihen hätään ei keksitty muutakaan, joka olisi rimmannut kahden ensimmäisen kanssa. Eräällä tutulla tyypillä, joka on kaikkien mielestä tosi "cool", oli myös Henrikki-niminen lapsi ja päädyimme siihen.

Nyt tuo tuttu tyyppi ei ole enää cool ja Henrikki kuulostaa Hen rikki, eli kana rikki. Lasta itseä asia ei haittaa, vaikka on jo iso, mutta minua se syö pahasti.

Millä lailla nimenmuutos tehdään? Maksaako se? Pitääkö siitä itse ilmoittaa jossain, lehdessä, maistraattiin...  Miten viralliset paperit, kelakortti, passi.. Pitääkö vaihtaa omalla kustannuksella?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaihtamassa lapsen nimeä vaikka lapsi ei halua. Tosi outo olet.

Tietenkin kaikki henkilökortit passit yms. vaihdetaan omalla kustannuksella vai luulitko kelan korvaavan.

Vierailija
2/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain av-mamma valitsee lapsensa nimen sen perusteella, että jollain coolilla tyypillä on samanniminen lapsi! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kolmas nimi. Mitä väliä, kun harvemmin se missään esille tulee. Virallisissa yhteyksissä lähinnä.

Vierailija
4/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, idioottimaista vängätä asian kanssa jos lapselle nimi ok.

Vierailija
5/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä maistraattiin. Sieltä saat asiaa eteenpäin.

Vierailija
6/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää maksaa. Mitä oikein luuket, että valtio maksaa sun lapsen kolmannen nimen vaihtamisen coolimmaksi jotta mammalla on kiva olla? :D

Vierailija
7/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poikakin alkaa taipua mietteeseen, että Henrikki ei ole kiva nimi. Toisaalta hänen oma ehdotuksensa sen tilalle on aivan karmea. Eikä hän ja mieheni pidä minun ehdotuksestani. Voiko muuten mieheni kieltää minua vaihtamasta nimen mieleisekseni? Hän on siis lapsen isä.

Vierailija
8/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:25"]

Kyllä poikakin alkaa taipua mietteeseen, että Henrikki ei ole kiva nimi. Toisaalta hänen oma ehdotuksensa sen tilalle on aivan karmea. Eikä hän ja mieheni pidä minun ehdotuksestani. Voiko muuten mieheni kieltää minua vaihtamasta nimen mieleisekseni? Hän on siis lapsen isä.

[/quote]

Saattaisitko paljastaa nuo nimivaihtoehdot?

Vierailija
9/9 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:25"]Kyllä poikakin alkaa taipua mietteeseen, että Henrikki ei ole kiva nimi. Toisaalta hänen oma ehdotuksensa sen tilalle on aivan karmea. Eikä hän ja mieheni pidä minun ehdotuksestani. Voiko muuten mieheni kieltää minua vaihtamasta nimen mieleisekseni? Hän on siis lapsen isä.
[/quote]
Eiköhän molempien huoltajien suostumus vaadita. Ellet ole yh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä