Ystävä petti luottamuksen ja nyt yrittää koko ajan olla ylintä ystävää
Eli, olemme ystäväni kanssa tunteneet jo yli 15 v. Nyt hän petti luottamukseni tavalla jota on vaikeaa ymmärtää ja uhriutuu siinä itse (eli minulla ja ex-säädöllä hyvät välit, mutta emme paljoa ole enää yhteyksissä. Ystäväni meni tälle kertomaan asioista ja petti luottamukseni… sain kuulla tästä vasta tovin päästä. Ystäväni on sitä mieltä että hänellä tässä on vaikeaa tasapainoilla välissämme - vaikka minä ja ex olemme oikein asiallisissa väleissä; ei riitaa tai muuta ongelmaa).
Minun on vaikeaa olla ystävä entiseen malliin. Kerroin miten harmistuin tilanteesta ja miten se koski, että luottamus petettiin.
Sanoin myös, että minun tarvitsee nyt keskittyä töihin ym asiohin.
Nyt ystävä ”pommittaa” harva se päivä ja kysyy miten voin, mitä kuuluu, jne.
En jaksa tätä!
Olen tosi loukkaantunut enkä juuri nyt halua olla edes tekemisissä, mutta en halua loukata tai katkaista välejä. En vaan jaksa kaveerata nyt kun luottamus kärsinyt.
Mikä neuvoksi? Pelkään että sanon kohta pahasti kun en jaksa hänen päivittäistä yhteydenottoaan.
Pitää myös yllä yhteyttä exääni koko ajan, exällä ei hajuakaan tästä tapahtuneesta. Ei tiedä miten kärsin, toisaalta sillä ei liene tässä nyt edes merkitystä. Tuntuu vaan epäreilulta koko tilanne.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen luottamus petetty? Vaikka kaverisi olisi pannut jotain 10v sitten hylkäämääsi eksää, niin mikä ihmeen luottamus siinä on mennyt? Toteat itsekin, että et ole enää tekemisissä ex säädön kanssa, niin mitä väliä koko tyypistä tai tietääkö hän jotain elämästäsi? Kuulostat aika dramaqueeniltä ja tulkitsen, että olet jo ystävällesi esittänyt syvästi loukkaantunutta ja nyt sitten draamailet edelleen. Ehkä parempi olisi, että ystäväsi tajuaisi jättää sinun "suosiosi" hakemisen jättäisi sinut rauhassa nyt sitten keskittymään omaan elämääsi.
Eikö tässä ollut ongelma kaverille luottamuksellisesti kerrottujen asioiden levittäminen exälle, ei se, että on yhteydessä exään? Kyllä mä sanoisin tuota luottamuksen pettämiseksi.
Jos joku on todella pettänyt luottamuksen, paluuta entiseen ei enää ole. Ystävyyden perustat ovat murentuneet. Jonkinlainen kaveri-/tuttavasuhde voi jäädä eloon, mutta ystävyys on mennyttä. Niin sääli, että osa ihmisistä itse tuhoaa omat ystävyyssuhteensa kaiken maailman kieroiluilla, ilkeilyllä yms. Ei sitten pidä valittaa yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen luottamus petetty? Vaikka kaverisi olisi pannut jotain 10v sitten hylkäämääsi eksää, niin mikä ihmeen luottamus siinä on mennyt? Toteat itsekin, että et ole enää tekemisissä ex säädön kanssa, niin mitä väliä koko tyypistä tai tietääkö hän jotain elämästäsi? Kuulostat aika dramaqueeniltä ja tulkitsen, että olet jo ystävällesi esittänyt syvästi loukkaantunutta ja nyt sitten draamailet edelleen. Ehkä parempi olisi, että ystäväsi tajuaisi jättää sinun "suosiosi" hakemisen jättäisi sinut rauhassa nyt sitten keskittymään omaan elämääsi.
Eikö tässä ollut ongelma kaverille luottamuksellisesti kerrottujen asioiden levittäminen exälle, ei se, että on yhteydessä exään? Kyllä mä sanoisin tuota luottamuksen pettämiseksi.
Tämä. Ja mitä kertoo ap:stä kun ei ymmärrä laittaa estoon vaan kyselee täällä 🤪
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on todella pettänyt luottamuksen, paluuta entiseen ei enää ole. Ystävyyden perustat ovat murentuneet. Jonkinlainen kaveri-/tuttavasuhde voi jäädä eloon, mutta ystävyys on mennyttä. Niin sääli, että osa ihmisistä itse tuhoaa omat ystävyyssuhteensa kaiken maailman kieroiluilla, ilkeilyllä yms. Ei sitten pidä valittaa yksinäisyyttä.
Ap:ltä tulee pian aloitus: Mitä teen? Auttakaa! Minulla on vessahätä. Menekö vessaan vai teekö housuun? En tiedä, mitä tehdä. Apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ltä tulee pian aloitus: Mitä teen? Auttakaa! Minulla on vessahätä. Menekö vessaan vai teekö housuun? En tiedä, mitä tehdä. Apua.
Olet kyllä täysi narsistinen ja epäempaattinen pelle.
Miksi kaveri pitää yhteyttä exääsi? Olivatko kavereita suhteenne aikana tai ennen sitä?
Minä sanoisin suoraan, että en arvosta sitä että kaveri pitää yhteyttä exääni, ja varsinkaan sitä että kertoo asioistani exälle.
Vähentäisin viesteihin vastaamista. Vastaisin viiveellä ja lyhyesti sen kerran kun vastaisin.
Jos kaveri kyselisi syytä, niin sanoisin että minua ahdistaa hänen yhteydenpitonsa exääni, ja siksi kaveruus ei enää tunnu kivalta. Jos kaveri uhriutuu, niin sanoisin että ei auta, en siltikään halua olla mukana tässä kuviossa.
Sinulla on keinot laittaa kaveri estoon jos häiritsee. Toki ensin on kohteliasta kertoa, että nyt on tilanne semmoinen, että haluat etäisyyttä. Jos pommitus jatkuu, niin sitten kylmästi jätät vastaamatta tai laitat estoon.