Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä petti luottamuksen ja nyt yrittää koko ajan olla ylintä ystävää

Vierailija
12.02.2022 |

Eli, olemme ystäväni kanssa tunteneet jo yli 15 v. Nyt hän petti luottamukseni tavalla jota on vaikeaa ymmärtää ja uhriutuu siinä itse (eli minulla ja ex-säädöllä hyvät välit, mutta emme paljoa ole enää yhteyksissä. Ystäväni meni tälle kertomaan asioista ja petti luottamukseni… sain kuulla tästä vasta tovin päästä. Ystäväni on sitä mieltä että hänellä tässä on vaikeaa tasapainoilla välissämme - vaikka minä ja ex olemme oikein asiallisissa väleissä; ei riitaa tai muuta ongelmaa).

Minun on vaikeaa olla ystävä entiseen malliin. Kerroin miten harmistuin tilanteesta ja miten se koski, että luottamus petettiin.

Sanoin myös, että minun tarvitsee nyt keskittyä töihin ym asiohin.

Nyt ystävä ”pommittaa” harva se päivä ja kysyy miten voin, mitä kuuluu, jne.
En jaksa tätä!
Olen tosi loukkaantunut enkä juuri nyt halua olla edes tekemisissä, mutta en halua loukata tai katkaista välejä. En vaan jaksa kaveerata nyt kun luottamus kärsinyt.

Mikä neuvoksi? Pelkään että sanon kohta pahasti kun en jaksa hänen päivittäistä yhteydenottoaan.

Pitää myös yllä yhteyttä exääni koko ajan, exällä ei hajuakaan tästä tapahtuneesta. Ei tiedä miten kärsin, toisaalta sillä ei liene tässä nyt edes merkitystä. Tuntuu vaan epäreilulta koko tilanne.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin huilitauon. Tekstaat kaverille että nyt on niin paljon tässä kiireitä etten puhelinta /somea katsele, katsellaan joskus parin kuukauden päästä. Sinä parina kuukautena voit mietiskellä että mitä teet tämän asian suhteen. Vaikka kaveri sitten tekstailisi, soittelisi, lähettelisi someviestejä, voit vastata aina parin päivän päästä ja todeta että sori oo, tosiaan kiirettä pitelee, en kerkiä tässä nyt yhteyksiä pitelemään, katsellaan myöhemmin keväällä (tai sitten ei katsella...).

En kertoisi kyllä tuolla kaverille enää mitään tähdellistä. Muutenkin kannattaa aina miettiä siltä kannalta, että kaikki asiat kerrotaan eteenpäin. Kaikki.

Minulla oli ystävä joka koki että hän on exänikin ystävä. Minusta se oli todella kummallista, kun en ollut kuullutkaan että he olisivat esim. käyneet leffassa, shoppaamassa, laivalla tms. Suhteen jälkeenhän minulla ei toki ole exän menoihin sanomista, mutta tuli semmoinen olo että haluanko kertoa mitään tuommoiselle kaverille joka pitelee yhteyksiä minun exääni. En ainakaan voi koskaan sanoa jos kaipaan exääni, koska sitä ei tarvitse exän tietää.

Vierailija
2/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan että haluat ottaa nyt vähän etäisyyttä hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta tuommoinen ystävyys!

Vierailija
4/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman vinkin antaisin kuin 2 ekaa, pidä taukoa, vastaa kun siltä tuntuu. Jos ystävä tästä loukkaantuu, et ole syypää. Sittenhän loukkaantuu ja tiedät, kannattaako hänen kanssaan tekemisissä olla. Ja voimia! Nää on aina rankkoja asioita. Muistat vaan että sinä et ole syypää tässä asiassa.

Vierailija
5/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. En halua loukata, yritän aina luovia kaikkien kanssa - ehkä se on mulle just vähän ongelma.😅

Ap

Vierailija
6/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaah, mulla on myös ollut tuollainen kaveri. Hänen kohdallaan nuo turhan henkilökohtaiset, pommitetut ja tungettelevat kysymykset tarkoittivat välittämistä. Hän kuvitteli antavansa itsestään välittävän ja huolehtivan vaikutelman kysymällä liian henkilökohtaisia. Se oli myös halua mukanaelämiseen, koska kysymykset liittyivät erityisesti suuriin muutoksiin elämässä, esimerkiksi työ- ja terveysasiat.

Totesin itsekseni, että olemme aivan liian erilaiset ihmiset, ja kaveruus katkesi siihen, kun ei ollut ihan noin pitkää historiaa kuin teillä.

Sinä olet jo sanonut, että haluat vähän taukoa. Kaveri ei siitä piittaa. Lakkaa vastaamasta, eli ghostilla ulos. Kaveri ei sitä tule tajuamaan, mutta ei tajua edes selityksestä.

Vierailija
7/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun mielestäsi hän ei ole toiminut hyvän ystävän tavoin, niin miten voit pitää tyyppiä vielä ystävänä? Miksi kiusaat itseäsi? Tässä ei ole kyse siis vain ystävän toiminnasta, vaan myös sinun, eli jos sinusta tuntuu asia pahalta, niin otat aikuismaisesti etäisyyttä. Jos et ota, niin sitten on vähän huono enää valittaa asiasta. Sinä olet nyt asian avainhenkilö.

Vierailija
8/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Maailmassa on muutamia harvoja asioita, jotka ihminen menettää ainoastaan kerran. Niiden asioiden joukossa on luottamus.

.

Vierailija
9/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaah, mulla on myös ollut tuollainen kaveri. Hänen kohdallaan nuo turhan henkilökohtaiset, pommitetut ja tungettelevat kysymykset tarkoittivat välittämistä. Hän kuvitteli antavansa itsestään välittävän ja huolehtivan vaikutelman kysymällä liian henkilökohtaisia. Se oli myös halua mukanaelämiseen, koska kysymykset liittyivät erityisesti suuriin muutoksiin elämässä, esimerkiksi työ- ja terveysasiat.

Totesin itsekseni, että olemme aivan liian erilaiset ihmiset, ja kaveruus katkesi siihen, kun ei ollut ihan noin pitkää historiaa kuin teillä.

Sinä olet jo sanonut, että haluat vähän taukoa. Kaveri ei siitä piittaa. Lakkaa vastaamasta, eli ghostilla ulos. Kaveri ei sitä tule tajuamaan, mutta ei tajua edes selityksestä.

Nyt en oikein tajua minkälainen ystävä sinä olet. Vai oletko minkäänlainen ystävä. Sinä kerrot mitä haluat tietenkin, mutta jos et halua kertoa mitään ja keskustelu jää kokonaan pinnalliseksi "kaunis päivä tänään, kävin kaupassa, nyt teen ruokaa" -keskusteluksi, niin ei se ole ystävien välistä keskustelua, vaan tuttujen turhanpäiväistä höpinää, jota kukaan ei jaksa. Jos itsestä ei halua avata mitään, niin ei kai kukaan sellaista "ystävällä" mitään tee. Tottakai molemmat ovat kiinnostuneita toisistaan ja saavat esittää kysymyksiä.

Vierailija
10/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Maailmassa on muutamia harvoja asioita, jotka ihminen menettää ainoastaan kerran. Niiden asioiden joukossa on luottamus.

.

No jopa on taas lapsekasta höpinää.

11/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ystäväsi pitää yhteyttä exääsi?

Vierailija
12/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ystävälle, että tarvit aikaa luottamuksen palamiseen ja asian unohtamiseen - eikä jatkuva yhteydenpito tässä vaiheessa auta asiaa.

Vierailija
13/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paaaljon totaalimpi kuin sinä, enkä hyväksyisi ystävältäni mitään kaveeraamista exieni kanssa :D 

Erossa todellakin ystävät valitsee puolensa, eikä souvaa molempien kanssa. Eri asia tietenkin jos molemmat osapuolet ovat ystäviä olleet jo ennen kuin on menty yhteen. Silloin se seurustelun aloittava ottaa tietoisen riskin, että eron jälkeen ystävä on edelleen molempien ystävä. Samaa linjaa pidän myös itse, eli ystävän expuoliso jää elämästä eron myötä. 

Eli itse jättäisin tuon ystävän kaveeraamaan exäni kanssa, ja lopettaisin yhteydenpidon molempiin.

Vierailija
14/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat ylläpitää "ystävyyttä" tuohon petturiin? Entä miksi pidät vielä yhteyttä exään? En tajua. Mitä tarkoitusta nuo ihmiset palvelevat elämässäsi? Ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri. Ehkä kannattaisi miettiä, mikä ulkopuolisen hyväksynnän tarve tms. sinua oikein ohjailee.

Vierailija
15/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat ylläpitää "ystävyyttä" tuohon petturiin? Entä miksi pidät vielä yhteyttä exään? En tajua. Mitä tarkoitusta nuo ihmiset palvelevat elämässäsi? Ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri. Ehkä kannattaisi miettiä, mikä ulkopuolisen hyväksynnän tarve tms. sinua oikein ohjailee.

Ja miksi kaverisi ylipäätään kaveeraa exäsi kanssa??? Draamaa kehittelevältä käärmeeltä hän kuulostaa. Onko yrittänyt iskeä exääsi? Sori, mutta taidat olla liian sinisilmäinen. Kaikella rakkaudella sanon tämän. Olen itsekin ollut nuorena liian hyväuskoinen ja ymmärtäväinen ihmisten kanssa. Siitä ei koidu mitään hyvää pidemmän päälle.

Vierailija
16/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teistä muista, mutta nää saakelin sepustukset on kyllä hemmetin typeriä. Alun luin ja ajattelin, että miten noin tyhmä ihminen kuin ap on oppinut kirjoittamaan. Viittä sanaa enempää ei myötähäpeän takia viitsinyt lukea.

Koko palsta on mennyt ihan pilalle.

Vierailija
17/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä teistä muista, mutta nää saakelin sepustukset on kyllä hemmetin typeriä. Alun luin ja ajattelin, että miten noin tyhmä ihminen kuin ap on oppinut kirjoittamaan. Viittä sanaa enempää ei myötähäpeän takia viitsinyt lukea.

Kaltaistesi vuoksi se ei ainakaan parane.😉

Vierailija
18/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki ihmisestä joka ei kertakaikkiaan voi ymmärtää, että maailmassa on eri tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä.

Vierailija
19/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

.

No jopa on taas lapsekasta höpinää.

-

.....se koira älähtää jne....

-

-

-

Vierailija
20/27 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen luottamus petetty? Vaikka kaverisi olisi pannut jotain 10v sitten hylkäämääsi eksää, niin mikä ihmeen luottamus siinä on mennyt? Toteat itsekin, että et ole enää tekemisissä ex säädön kanssa, niin mitä väliä koko tyypistä tai tietääkö hän jotain elämästäsi? Kuulostat aika dramaqueeniltä ja tulkitsen, että olet jo ystävällesi esittänyt syvästi loukkaantunutta ja nyt sitten draamailet edelleen. Ehkä parempi olisi, että ystäväsi tajuaisi jättää sinun "suosiosi" hakemisen jättäisi sinut rauhassa nyt sitten keskittymään omaan elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi