Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mäkikuismasta kokemuksia!

Vierailija
24.06.2015 |

Onko kukaan syönyt mäkikuismavalmistetta? Onko se auttanut alakuloon, masennuksen oireisiin? Kokemuksia kaipailen. Kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin joskus niitä tippoja suoraan suuhun. Kyllä se auttoi, en mitenkään hurjaa muutosta tuntenut mutta jonkun verran auttoi kyllä.

Vierailija
2/4 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi se paremmin kuin lääkärin määräämät masennuslääkkeet. Kokeilin ensin kahta eri masennuslääkettä, eka SSRI- ja toinen SNRI-tyyppinen. Ekasta tuli kauheat sivuoireet eikä se auttanut masennukseen, toinen taas aiheutti niin kammottavan makean- ja ahmimishimon että aloin lihoa erittäin nopeasti. Teho masennukseen oli huonohko myös, mutta sentään jotain vaikutti. 

Päätin kokeilla sitten luonnonvaihtoehtoa, kun luin jostain että lievään tai keskivaikeaan masennukseen saksalaisen tutkimuksen mukaan mäkikuismalla on yhtä hyvä teho kuin varsinaisilla masennuslääkkeillä. Mulla se tosiaan oli tosi hyvä, auttoi jopa vähän paremmin kuin kumpikaan aiemmin kokeilemistani lääkkeistä, eikä tullut mitään sivuvaikutuksia paitsi että iho paloi auringossa tavallista herkemmin. Käytin välillä lisäksi valerianaa ahdistuksen ja unettomuuden hoitoon lisänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako mäkikuismavalmistetta ahdistukseenkin?

Vierailija
4/4 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kokemukseni mukaan mäkikuisma auttoi keskivaikeaan masennukseen ja ahdistukseen. Tällä hetkellä minulla on käytössä lääkärin määräämä mielialalääkitys, joka tuntuu auttavan vähemmän. Taidan jossain vaiheessa vaihtaa takaisin mäkikuismaan, ellei olo tästä helpotu. Myös 5-HTP:stä minulla on hyviä kokemuksia.

Mäkikuisman ainut ikävä sivuvaikutus itselläni oli, että alapääni muuttui kuivaksi kuin beduiinin sandaali. Seksistä ei tullut mitään ilman liukkaria, eikä se silloinkaan mitään nautintoa tuottanut. Muistaakseni tuon sivuvaikutuksen takia aikoinaan lopetin mäkikuisman käytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä