Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilin yliopisto-opinnoista, mutta tehtyäni Mensan testin ymmärsin ettei kannata. Mihin siis lukion jälkeen?

Vierailija
12.02.2022 |

Vinkkejä? Mitä teen elämälläni?olen epätoivoinen, koska olen aina ajatellut että menen yliopistoon ja nyt se onkin mahdotonta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa-testillä taitaa olla aika vähän tekemistä yliopistoon menon kanssa, mutta ainahan se on mielenkiintoista keskustella.

Vierailija
2/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mensan tuloksia yliopisto-opiskelussa tarvitsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa opiskelee paljon alle äo 100:n ihmisiäkin. Riippuu myös siitä mitä, opiskelet.

Vierailija
4/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa ei päätä pääsetkö yliopistoon vai et. Heitä hiiteen tollaset ja ala lukemaan pääsykokeisiin.

Vierailija
5/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa pärjää jos perse kestää luennoilla ja kirjastossa istumisen. Mensan testit eivät kerro mitään.

Vierailija
6/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testistä en ymmärtänyt mitään. En tajunnut niitä kuvioita ja logiikkaa. (Koulutukseltani olen DI)

Tein kaksipäiväiset viralliset testit psykologilla. Tulos reippaasti yli 100. Siis ei mitään 108 vaan paljon enemmän.

Vierailija
7/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin poikani, hän on kolmen ällän ylioppilas, lukio lukematta läpi. Ja äitinsä yllätykseksi vielä ihan hyvillä papereilla. Kertaakaan en nähnyt hänen läksyjään lukevan, sanoi tehneensä tunnilla. Kaipa se niin sitten oli.

😅

Vierailija
8/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri sinne minne on kovin motivaatio.

Vierailija
9/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niinkuin poikani, hän on kolmen ällän ylioppilas, lukio lukematta läpi. Ja äitinsä yllätykseksi vielä ihan hyvillä papereilla. Kertaakaan en nähnyt hänen läksyjään lukevan, sanoi tehneensä tunnilla. Kaipa se niin sitten oli.

😅

Jotkut saa viisikin ällää lukematta, kannattaa mieluummin tehdä niin! Enemmän on parempi.

Vierailija
10/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa opiskelee paljon alle äo 100:n ihmisiäkin. Riippuu myös siitä mitä, opiskelet.

En usko, ottaen huomioon että ÄO-testeillä mitataan alunperin juuri potentiaalia pärjätä koulussa eikä sitä että oletko nero.

Vierailija
11/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😅

No ei ainakaan sulta ole älynlahjojaan perinyt. Unohdit nyt kertoa mitä se teki.

Vierailija
12/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Mensan jäsen, mutta olen silti koulutukseltani TkT, DI ja LuK.

Juttelin vähän aika sitten vanhemman mensalaisen kanssa, jonka ÄO oli yli 148, ja joka oli käynyt vain peruskoulun ja olin ammatiltaan putkiasentaja. Oli sittemmin opetellut 8 luonnollista kieltä, joita puhui ihan sujuvasti.

Kumpi meistä on fiksumpi?

Vierailija
13/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin vähän aika sitten vanhemman mensalaisen kanssa, jonka ÄO oli yli 148, ja joka oli käynyt vain peruskoulun ja olin ammatiltaan putkiasentaja. Oli sittemmin opetellut 8 luonnollista kieltä, joita puhui ihan sujuvasti.

Kerro sinä? Minä en ainakaan noiden tietojen perusteella tiedä. Minusta olisi hienoa puhua sujuvasti 8 kieltä.

Vierailija
14/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene humanistiseen. Pärjää vähemmälläkin..

Vierailija
15/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa pärjää jos perse kestää luennoilla ja kirjastossa istumisen. Mensan testit eivät kerro mitään.

Tämä on väärä käsitys. Jos mitään ei jää muistiin edes niin pitkäksi aikaa, että saa kirjoitettua vastaukset kokeeseen, mikään istuminen ei riitä yliopisto-opintoihin. 

Tuota fraasia hokevat fiksut, jotka eivät tajua, etteivät kaikki ole fiksuja. Ristiriitaista sinänsä, että ehkä he eivät sittenkään ole fiksuja...

Vierailija
16/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on väärä käsitys. Jos mitään ei jää muistiin edes niin pitkäksi aikaa, että saa kirjoitettua vastaukset kokeeseen, mikään istuminen ei riitä yliopisto-opintoihin. 

Tuota fraasia hokevat fiksut, jotka eivät tajua, etteivät kaikki ole fiksuja. Ristiriitaista sinänsä, että ehkä he eivät sittenkään ole fiksuja...

No jos muistiin ei jää yhtään mitään, niin sitten ei taida olla kykenevä oikein mihinkään töihin. Kyllä sen lähihoitajankin pitää muistaa, mitä lääkkeitä potilaalle on annettu tai annetaan.

Vierailija
17/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yliopistolla ja mensan testillä ole mitään tekemistä keskenään.

Ahkerasti opiskelemalla yliopisto hoituu.

Jos on lähimuistiongelma niin adhd-tutkimuksiin mars. Keskittymishäiriötä hoidetaan lääkityksellä.

Vierailija
18/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä? Minä en ainakaan noiden tietojen perusteella tiedä. Minusta olisi hienoa puhua sujuvasti 8 kieltä.

Treeniä treeniä treeniä. 8 kieltä oppii altistamalla itsensä opittavalle kielelle 24/7.

Ei oikeasti ole mikään mahdoton juttu.

Vierailija
19/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muistiko on älykkyyden mittari? Kyllä äo 100 riittää mainiosti yliopistoon. Neroja siellä on vähän. Joskus luin, että suomalaisilla opiskelijoilla keskimäärin c:n yo-paperit.

Vierailija
20/40 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas ei ole hieno asia, että puhuu 8 kieltä. Kysymys on ajankäytöstä. Tuolla ajalla jonka käyttää kielten opiskeluun on vaihtoehtoiskustannus. Se on siis jostakin muusta aina pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä