Miksi muumeissa
Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?
Kommentit (1308)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:27"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:25"]S Alkkarlt1!!!! [/quote] Vahinko aapeukkku [/quote] Sut tunnistaa aika helposti kirjoirusvirheistä. Taidat olla lievästi sanottuna juovuksissa.
[/quote]
Tottakai se on kännis, kuka selvä aikuinen kattois salkkareita? :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:47"]
Onko kukaan muuten saanut koskaan selville missä Nuuskamuikkunen käy? En seuraa muumeja kauhean tarkasti, mutta se on aina askarruttanut minua :)
[/quote]
Etelässähän se, ehkä Espanjassa?
[/quote]
Nuuskamuikkunen aurinkorannalla, uikkareissa ja hattu päässä :D Ihana mielikuva
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:50"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 03:47"]
Onko kukaan muuten saanut koskaan selville missä Nuuskamuikkunen käy? En seuraa muumeja kauhean tarkasti, mutta se on aina askarruttanut minua :)
[/quote]
Etelässähän se, ehkä Espanjassa?
[/quote]
Ainanin jossain jonne pääsee hyvin kävellen.
Vitut Nuuskamuikkunen Espanjaan mene, Pattayalle koko talveksi. Niistä reissuista Muumipeikko aina haluu kuulla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 04:04"]
Vitut Nuuskamuikkunen Espanjaan mene, Pattayalle koko talveksi. Niistä reissuista Muumipeikko aina haluu kuulla.
[/quote]
jestas o.O
Jos Mörkö on nainen niin miten sen menkat tulee? Kun sehän on niin kylmä ettei edes veri kierrä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 04:15"]Jos Mörkö on nainen niin miten sen menkat tulee? Kun sehän on niin kylmä ettei edes veri kierrä.
[/quote]
Jaksossa Muumipeikon ja pikku Myyn talvinen seikkailu Mörkö mölisee niin että selvästi on menkat.
Mä en muista mamman kutistumisjaksoa tai tahmatossun paketissa saapumista kuin todella etäisesti.. Voiko missään netissä katsoa Muumeja? <3
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 05:21"]
Voiko missään netissä katsoa Muumeja? <3
[/quote]
Torrent kaikkiin jaksoihin on ladattavissa ainakin torrentz.eu-hakukoneelta. Löytyy kirjoittamalla hakukenttään muumilaakson tarinoita (lataa se 20GB tiedosto).
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:14"]
Miksei muumeja ole suomennettu enemmän? Japanissa on tehty monen monta jaksoa mitä ei suomennettu, eikä edes tekstitetty suomeksi, kiinnostaisi nähdä vaikka eivät perustuisi Toven kirjoihin pätkän vertaa.
Tässä muutama jakso:
http://www.pikkutunneilla.com/blogit/akaki/sensuroidut-muumit-viela-kerran/
[/quote]Niitähän on vain kolme. Noita ei näytetty siksi, koska olivat muka liian pelottavia.
Monia on varmaan ihmetyttänyt, miksi sitä ei kerrota, mikä oli oikea vastaus Niiskuneidin prinsessajaksossa Nipsulle esittämään kysymykseen, että mikä on keltainen, ja jolla on neljä jalkaa ja joka laulaa. Luulen, että Niiskuneiti halusi vain päästä Nipsusta eroon, kun ei ollut miellyttävä kosija.
Missä muka sanotaan, että Muumeilla ei ole peräaukkoa? Ja Muumipappahan oli kastellut vuoteensa jaksossa Muumipapan muistelmat 1, eli mistähän se kusi sinne sitten tuli?
Olenko minä ainut, joka ei pidä Nuuskamuikkusta aikuisena?:O
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 04:09"]
Missä muka sanotaan, että Muumeilla ei ole peräaukkoa? Ja Muumipappahan oli kastellut vuoteensa jaksossa Muumipapan muistelmat 1, eli mistähän se kusi sinne sitten tuli?
[/quote]Siis eihän kusi tietenkään peräaukosta tule, mutta kun täällä on sanottu että Muumien ruumiissa ei ole muita reikiä kuin suu ja korvat.
Ihmetyttää, että Muumimamma ja Muumipeikko eivät tiedä ennen Muumipapan muistelmajaksoja mitään Muumipapan aikaisemmista vaiheista, vaikka Muumimamma ja Muumipappa ovat olleet yhdessä jo iät ja ajat. Ja Muumipappa kertoo muistelmiensa alkavan siitä hetkestä, kun tapasi Muumimamman. Mutta kuitenkin jaksossa Musta kreivitär Muumipeikko kertoo Mustalle kreivittärelle, että Muumipappa tunsi aaveen nuoruudessaan ja Muumimamma sanoo Muumipapan kirjoittaessa aaveystävälleen kirjettä, että toivottavasti aaveystävä asuu vielä samassa paikassa, ja tämä jakso tulee ennen muistelmajaksoja.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:29"]
Miksi muumipappa ja muumimamma nukkuvat eri sängyissä? Oon aina ihmetellyt sitä. Miksi pikkumyy ei voinut kirjoittaa muille, kun ei ääntä lähtenyt. Miksi muumipeikko suree nuuskamuikkusen lähtöä etelään, kun nukkuu joka tapauksessa koko talven ja näkee hänet heti kun herää? Mistä muumit hommaavat kaikki ruokatarvikkeet ja huonekalut? Miksi haisuli puhuu pankkiryöstöistä vaikkei pankkia ole lähimaillakaan?
[/quote]Se pankki on varmastikin jossain Muumilaakson ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:32"]Miksi Niiskuneiti ei yhtäkkiä osannutkaan tehdä ruokaa, kun Muumimamma oli matkoilla? Olikohan jakson nimi Salainen ruokalaji. [/quote] Mun muistaakseni jaksoja on käsikirjoittanut eri henkilöt. Näiden jaksojen aikana Niiskua ei ole.
[/quote]Salainen ruokalaji kuuluu ns. vanhoihin jaksoihin. Niisku ei esiinny sarjan ns. uusissa jaksoissa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:03"]
Hei nyt oikeesti! Muumit on LASTENohjelma. Aika lapsellinen ja jälkeenjäänyt täytyy ihmisen olla että sellaista jaksaa katsoa. Meillä jo 7-vuotias sanoo että se on vauvojen ohjelma. Tässä taas nähtiin että totuus tulee lasten suusta. Lasten ja vauvojen ohjelmien sijaan katsomme koko perhe yhdessä salkkareita. Siinä vasta on viihdyttävää ihmissuhdedraamaa koko perheelle. Ihan toista kun jotkut muumit. :D Että jotkut jaksaa.
[/quote]7-vuotias ei ole vielä tajunnut sitä, että Muumeissa on myös paljon sellaista, jota ei lapsena tajua.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:39"]
Ettekai te nyt oikeasti katso LASTENohjelmia, aikuiset ihmiset!
[/quote]No ei kun leikisti!
Nuuskamuikkunen on aina ollut mun suosikkihahmo :)