Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muumeissa

Vierailija
24.06.2015 |

Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?

Kommentit (1308)

Vierailija
981/1308 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sinne jostain sanomalehtikin.

Vierailija
982/1308 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Niiskuneiti ei missään vaiheessa koe Aliisaa uhkana kun on muuten erittäin mustasukkainen Muumipeikosta? Selvästi Muumipeikko kuitenkin on lapsista läheisin Aliisalle.

Kokeehan, se nähdään monessa kohtaa.

Sentään Aliisa ei nuku Muumipeikon vieressä kun on yökylässä Muumeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
983/1308 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Muumipapan hurjasta nuoruudesta paljastettu enempää?

Vanha viskisieppo.

Vierailija
984/1308 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Miksei Muumipapan hurjasta nuoruudesta paljastettu enempää?

Vanha viskisieppo.

Paljon naisia ja aviottomia lapsia ennen vakiintumista.

Vierailija
985/1308 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Muumisarjan jaksossa istuttaa hattivatin siemeniä pelotellakseen Puistotätiä ja Puistosetää. Minua mietityttää, että mistä Nuuskamuikkunen sai hattivatin siemeniä ja miten ne saavat alkunsa?

Vierailija
986/1308 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä löytäisin Muumit alkuperäisillä suomalaisilla äänillä; Elina Salo, Tapio Hämäläinen, Ulla Tapaninen, jne? Onko kellään tietoo?

Vierailija
987/1308 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisimpiä ovat kirjat. Voitteko kuvitella että lapsuudessani ei ollut muumileffoja. Muumeissa on syvää ymmärrystä ja aikuisena tajuaa kirjoista paljon sellaistakin mitä pienenä ei tajunnut. On totta että kirjat ovat aika monikerroksisia.

Vierailija
988/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Mörkö ei jäädyttänyt Muumitalon kuistia ensiesiintymisessään?

Vierailija
989/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä löytäisin Muumit alkuperäisillä suomalaisilla äänillä; Elina Salo, Tapio Hämäläinen, Ulla Tapaninen, jne? Onko kellään tietoo?

Youtubessa ovat kaikki nyt.

Vierailija
990/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsua pidetään ainakin Muumilaakson tarinoissa nössönä, mutta on hänessä puhtiakin. Vasta aikuisena minua nauratti Jättikurpitsa-jaksossa kohtaus, jossa Niisku ärähtää Nipsun kommenttiin "sanoin Muumimammalle että hänen pitää vaatia pääsymaksu":

- Nipsu, älä ole toope!

Ja Nipsu vastaa silmää räpäyttämättä:

- Muumipappakaan ei pitänyt sitä hyvänä ajatuksena. Mutta kyllä kurpitsan näkemisestä kannattaa maksaa!

Vaikka Nipsu pelkää käytännön tilanteissa, hän on ainakin tunnetasolla itsenäinen ja seisoo ajatustensa takana siitäkin huolimatta, että saa negatiivista palautetta esimerkiksi rahanahneudesta. Ehkä siksi kiinnitän tuollaiseen huomiota, että olen liian herkkä pitämään itseäni huonona ihmisenä, jos saan kritiikkiä jostain asiasta.

Vierailija
991/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nipsua pidetään ainakin Muumilaakson tarinoissa nössönä, mutta on hänessä puhtiakin. Vasta aikuisena minua nauratti Jättikurpitsa-jaksossa kohtaus, jossa Niisku ärähtää Nipsun kommenttiin "sanoin Muumimammalle että hänen pitää vaatia pääsymaksu":

- Nipsu, älä ole toope!

Ja Nipsu vastaa silmää räpäyttämättä:

- Muumipappakaan ei pitänyt sitä hyvänä ajatuksena. Mutta kyllä kurpitsan näkemisestä kannattaa maksaa!

Vaikka Nipsu pelkää käytännön tilanteissa, hän on ainakin tunnetasolla itsenäinen ja seisoo ajatustensa takana siitäkin huolimatta, että saa negatiivista palautetta esimerkiksi rahanahneudesta. Ehkä siksi kiinnitän tuollaiseen huomiota, että olen liian herkkä pitämään itseäni huonona ihmisenä, jos saan kritiikkiä jostain asiasta.

Nipsu on selvästi kapitalisti kommunistienemmistöisessä laaksossa.

Vierailija
992/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, miten Hemulin puutarhasta riittää kukkia Muumimamman lahjaan...

Hemuli teki sen ison kukkatarhan mikä on kaukana sen kodista. Siinä jaksossa missä ne mylläs sitä maata ettiessään aarretta ja Muumimamma totesi että tästähän Hemuli saat uuden kukkatarhan.

Vierailija
993/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumilaakso on vasemmistolainen unelma, joka tosin ei koskaan selitä, miten hommat saadaan toimimaan niiku oikeasti. Jätetään vain näyttämättä ja kertomatta.

Vierailija
994/1308 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niistä? 1969-72 Muumin (Japani), 1990-92 Muumilaakson tarinoita (Japani) puolalaiseen huopamuumisarjaan vaiko tähän uusimpaan MuumiLaakso-sarjaan?[/quote]

Sitten on vielä se sarja jossa oli ihka elävät näyttelijät mm Lasse Pöysti sekä Elina Salo Pikku Myynä siinäkin.

Vierailija
995/1308 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poikani on hulluna muumeihin, no, minun johdatuksellani. Asumme Ruotsissa ja hän kuulee suomea pääasiassa minulta, joten muumit vanhoilla äänillä tukevat hyvin hänen suomen oppimistaan.

Heräämme aikaisin ja aamu alkaa aina (liian) monella jaksolla muumeja. Mieluiten vanhoja jaksoja, mutta joskus on pakko näyttää joku uusikin.

Kaikenlaisia huomioita tulee tehtyä. Täällä on varmaan mainittukin, että Nuuskamuikkunen puhuu Taikurin hatusta jo ennen kuin kertoo saaneensa selville, että se kuuluu Taikurille?

Vierailija
996/1308 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satumainen smaragdi -jaksossa näkyy leluauto Muumipeikon yöpöydän laatikossa!

Vierailija
997/1308 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisimpiä ovat kirjat. Voitteko kuvitella että lapsuudessani ei ollut muumileffoja. Muumeissa on syvää ymmärrystä ja aikuisena tajuaa kirjoista paljon sellaistakin mitä pienenä ei tajunnut. On totta että kirjat ovat aika monikerroksisia.

Näin on. Luen parhaillaan Tuula Karjalaisen kirjoittamaa elämäkertaa Tove Janssonista, ja ymmärrän Muumien alkuperää aina vain paremmin. Ja minä olen syntynyt -87, eli juurikin Muumilaakson tarinoita katsonut piirrettynä ensin. Mutta se piirretty avasi ovet kirjoihin ja Toveen ja sellaiseen ajatteluun jota kaipasin tunkkaisessa lama-Suomessa.

Äitini oli se joka huomasi sarjan teon ja nauhoitti minulle kaikki jaksot televisiosta. Hän oli lukenut kirjat aikanaan ja nimitti minua Nuuskamuikkuseksi. En silloin lapsena kyllä nähnyt yhtään yhtäläisyyttä, ja kaikki kaverit halusivat olla kuin Pikku Myy, joten en pitänyt hienona olla Nuuskamuikkunen.

Nykyään tajuan mitä äitini tarkoitti.

Vierailija
998/1308 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haisuli puhuu pankkiryöstöistä vaikkei pankkia ole lähimaillakaan?

Työkkärissä tai Kelassa käydessä huomannut että kas pankkeja ja kuullut että niissä on hirveesti rahaa.

Vierailija
999/1308 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haisuli puhuu pankkiryöstöistä vaikkei pankkia ole lähimaillakaan?

Työkkärissä tai Kelassa käydessä huomannut että kas pankkeja ja kuullut että niissä on hirveesti rahaa.

Jos Vilijonkka onkin työkseen työkkärin täti? Sopisi siihen hommaan erittäin hyvin :D

Vierailija
1000/1308 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Salkkareissa, Miks Emmerdalessa, Miksi Muumeissa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi