Miksi muumeissa
Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?
Kommentit (1308)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:49"]
Miten Nuuskamuikkunen muuten päätyi hengailemaan sinne Muumilaakson liepeille (sehän tapaa Muumipeikon ekaa kertaa Pyrstötähdessä)? Unohtiko se vastuuton äiti-Mymmeli sen vaan jonnekin, vai lähtikö Muikkunen ihan itse pois kotoa?
En oikein tiedä Nuuskamuikkusen lapsuudesta mutta hänelle oli suuri yllätys että Mymmeli on hänen äitinsä.[/quote]
Se on mukava että me jotka pidämme Muumeista tuotamme niin paljon iloa sinun salaiseen elämääsi, rakas Salkkarihullu <3 sinä se vain jaksat nauraa, olipa kello kolme yöllä tai viisi iltapäivällä :)
Miksi muuten käytät niin paljon ykkösiä huutomerkkiesi kanssa? !!!11!!!!1?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"]
Miten Nuuskamuikkunen muuten päätyi hengailemaan sinne Muumilaakson liepeille (sehän tapaa Muumipeikon ekaa kertaa Pyrstötähdessä)? Unohtiko se vastuuton äiti-Mymmeli sen vaan jonnekin, vai lähtikö Muikkunen ihan itse pois kotoa?
En oikein tiedä Nuuskamuikkusen lapsuudesta mutta hänelle oli suuri yllätys että Mymmeli on hänen äitinsä.[/quote]
[/quote]
Niinpä olikin, siitä on jo vuosia kun oon sen kirjan lukenut. Tiesikö se sitä, että Juksu on sen isä? Kasvattiko Juksu Muikkusen? Vai dumpattiinko se tosiaan ihan vauvana vaan jonnekin?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:52"]
Sitä paitsi te itse aloititte sodan matkimalla salkkariketjua!!!
[/quote]Pitäisiköhän sinun hetkeksi poistua täältä riehumasta ja katsoa hiukan salkkareita jos se kerran on aikuiseen makuun sopivaa ja kehittävää ohjelmaa niin kypsyt ja huomaat kohta että ei ole mitään sotaa -muualla kuin sinun päässäsi. Tässä ei matkita salkkariketjua. Vai onko idea epäloogisuuksista patentoitu sille salkkariketjulle ja muut eivät saa sitä käyttää ja siksi olet suunniltasi, tekijänoikeuksia on rikottu?
Jos näin on niin näytä joku dokumentti siitä niin lopetamme heti, emme halua lietsoa rikollisuutta ja vääryydellä hankkia hupia. Sellaisia me olemme me Muumi-ihmiset ;)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:55"]
[/quote]
Niinpä olikin, siitä on jo vuosia kun oon sen kirjan lukenut. Tiesikö se sitä, että Juksu on sen isä? Kasvattiko Juksu Muikkusen? Vai dumpattiinko se tosiaan ihan vauvana vaan jonnekin?
[/quote]Ei tiennyt sitäkään että Juksu on isänsä. On vissiin ollut aikamoinen oman tien kulkija pienestä asti. Ja niin taisi olla Juksukin, Muikkuset ovat ehkä sellaisia.
En tosiaan tiedä, ei varmaan ole koskaan kerrottu Nuuskamuikkusen varhaisvuosista mitään. Vihaa sääntöjä yms et "villinä" on varmaan kasvanut. Muistatko sen kun Nuuskamuikunen pelasti ne lapset ja huolehti niistä ja repi puistost pois kaikki kieltokyltit?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:55"]
[/quote]
[/quote]Ei tiennyt sitäkään että Juksu on isänsä. On vissiin ollut aikamoinen oman tien kulkija pienestä asti. Ja niin taisi olla Juksukin, Muikkuset ovat ehkä sellaisia.
En tosiaan tiedä, ei varmaan ole koskaan kerrottu Nuuskamuikkusen varhaisvuosista mitään. Vihaa sääntöjä yms et "villinä" on varmaan kasvanut. Muistatko sen kun Nuuskamuikunen pelasti ne lapset ja huolehti niistä ja repi puistost pois kaikki kieltokyltit?
[/quote]
Tai sitten sen juurikin kasvatti joku puistotäti, minkä takia Muikkunen kapinoi niin rajusti auktoriteetteja vastaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:07"]Salkkarit voittaa tän sodan!!! Siinä kunnon ketjussa on jo yli 100 sivua
[/quote]
Niin on kohta tässäkin, jos vielä kauan jatkat tuota spämmäilyä.
Muumit ja Niiskut eivät taida kirjoissa olla erivärisiä vaan esim kaikki muumit ovat vaaleita, vaalenaharmahtavia tai jotain sellaisia?
Piirretyssä varmaan visuaalisuuden vuoksi on annettu joillekin värillinen iho/turkki?
Miksei muumeja ole suomennettu enemmän? Japanissa on tehty monen monta jaksoa mitä ei suomennettu, eikä edes tekstitetty suomeksi, kiinnostaisi nähdä vaikka eivät perustuisi Toven kirjoihin pätkän vertaa.
Tässä muutama jakso:
http://www.pikkutunneilla.com/blogit/akaki/sensuroidut-muumit-viela-kerran/
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:11"]
Muumit ja Niiskut eivät taida kirjoissa olla erivärisiä vaan esim kaikki muumit ovat vaaleita, vaalenaharmahtavia tai jotain sellaisia?
Piirretyssä varmaan visuaalisuuden vuoksi on annettu joillekin värillinen iho/turkki?
[/quote]
Niiskut vaihtaa kirjoissa väriä mielialan mukaan, harmi ettei sitä oo sarjassa.
Joskus olen vähän aikaa seurannut salkkareita ja silloin tällöin muutaman jakson ja olen ajatellut että onkohan se suunnattu hiukan yksinkertaisille ihmisille. Jotka eivät esim ymmärrä mitä syvällisyyksiä Muumeissa on pinnan alla.
Mitenkähän on..
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:07"]
Salkkarit voittaa tän sodan!!! Siinä kunnon ketjussa on jo yli 100 sivua
[/quote]
Ei se määrä vaan laatu.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:07"]
Salkkarit voittaa tän sodan!!! Siinä kunnon ketjussa on jo yli 100 sivua
[/quote]
Ei se määrä vaan laatu.
[/quote]Ihan samaa olin aikeissa sanoa, jos ne kommentit ovat yhtä tasokkaita kuin tämän salkkari-intoilijan niin enpä paljon kehuskelisi..
Osaako joku kertoa, mitä se kilpikonna sanoo kun juo sitä nuorennuseliksiiriä? Se sanoo jotain "lämmittää mukavasti sgjghncjn alla"...en ikinä saa tuosta yhdestä sanasta selvää!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:19"]
Miten muumit lisääntyvät?
[/quote]Siitä ei ole tietoa mutta noin sivulla 10 arveltiin että ehkä häntiensä avulla.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:25"]
Osaako joku kertoa, mitä se kilpikonna sanoo kun juo sitä nuorennuseliksiiriä? Se sanoo jotain "lämmittää mukavasti sgjghncjn alla"...en ikinä saa tuosta yhdestä sanasta selvää!
Eikös se ole että lämmittää mukavasti kilven alla? Ainakin itse näin olen ajatellut.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 02:53"]Kun Ninni muuttui näkymättömäksi, niin Ninnin vaatteetkin muuttuivat näkymättömäksi. Mutta kun Muumimamma teki Ninnille uudet vaatteet, niin ne eivät enää olleetkaan näkymättömiä. [/quote] Minä ymmärsin tämän niin että ninni on näkymättömänä naku ja saa uudet vaatteet mammalta, jotka -tadaa- näkyvät.
[/quote]Minä taas ajattelin että ne Muumimamman tekemät vaatteet eivät ole "saastuneet" ilkeän kasvattajan kohtelusta ja siksi pysyvät näkyvinä toisin kuin ne vaatteet jotka Ninnillä on saapuessaan Muumitaloon. reagoivat siis samalla tavalla kuin itse tyttö. Mamman ompelevat vaatteet ovat jo osoitus rakkaudesta ja huomiosta ja siitä alkaa se Ninnin toipuminen.
Ei salkkareista ainakaan kunnon käytöstapoja ja toisenlaisten ihmisten arvostusta opi. Päätellen tästä salkkarilähettiläästä. Mikä taas Muumeissa on oleellista, erilaisuus ja sen sietäminen ja jopa kunnioitus.
Salkkarit on teennäinen ja itseään toistava pelkkä suomalaisittain tunnettu sarja. Muumilaakson tarinoita on aito, mukaansatempaava, vauhdikkaita ja mielenkiintoisia, uusia juonenkäänteitä jaksosta toiseen sisältävä ja kansainvälisestikin tunnettu sarja.