Miksi muumeissa
Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?
Kommentit (1308)
Poliisimestari on kylläkin hemuli eikä muumi...
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 21:01"]MUUMIT ON TYHMIÄ VIRTAHEPOJA
[/quote]
Virtahevot eivät käytä esiliinoja tai kirjoita muistelmia!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:27"]
Miksi hahmojen liikkeistä tulee tyhmiä ääniä? Vaikea selittää mutta tiedättehän ne äänet joita tulee kun vaikka Haisuli pinkoo jonnekin..
[/quote]
Mä oon aina rakastanut niitä äänitehosteita xD
[/quote]
Niin mäkin! :D
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 04:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:56"]
Miten toi Myyn äiti on niin holtiton, ketä näiden lasten isät on ja onko kellään sama?
[/quote]No sen nimikin on johdettu ruotsinkielen sanasta "mymla", rakastella ;)
[/quote] Oliko Mymmelikin yksi hahmo, joka oli tehty Toven rakastajista? Tuutikki on tehty ainakin Toven pitkäaikaisen kumppanin mukaan. En osaa enää Tuutikkia katsoa samalla tavalla, kun tiedän, että hän on Toven rakastaja ollut. Nuuskamuikkunen oli sitten tässä kuviossa myös jotenkin mukana, en vain muista enää miten :D
[/quote]
Tiuhti ja Viuhti on osittain itse Tove sekä Vivica Bandler jonka kanssa Tovella oli suhde. Nuuskamuikkunen on taas ainakin ulkonäöllisesti saanut vaikutteita Toven entiseltä avopuolisolta, Atos Wirtaselta.
[/quote]
Ja muumimamman esikuvana on ollu Toven äiti, Signe Hammarsten-Jansson. Ja muumipeikko sekä pikku myy on "Tove Janssonin persoonallisuuden ilmentymiä".
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:30"]
Mutta jos muumeilla on turkki, niin miksi Muumilaakson tarinoissa Muumipeikko sanoo olevansa yltä päältä karvainen, kun huomaa muuttuneensa kummituseläimeksi?
[/quote]
Koska muumien turkki on ohutta nukkaa, ei pitkää karvaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:19"]Salkkariketju on pidempi ainoastaan sen takia että salkkareissa on enemmän epäjohdonmukaisuuksia
[/quote] Salkkariketju on pidempi monista syistä, mm siksi että se on viihdyttävämpi ja pitkäaikaisempi ohjelma, joka soveltuu sekä lapsille että aikuisille, siinä käsitellään ajankohtaisia ja kiinnostavia, tunteita herättäviä aiheita.
[/quote]
Eikä ole! T: Pappa
Jollain selvästi ottaa Salkkarien kesätauko koville. Hengitä vaan syvään ja katso vaikka Satulaa, kyllä se Heikin murhaaja sitten syksyllä selviää. <3 Tai katso Muumeja, niistäkin tulee hyvälle mielelle.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:00"]Jollain selvästi ottaa Salkkarien kesätauko koville. Hengitä vaan syvään ja katso vaikka Satulaa, kyllä se Heikin murhaaja sitten syksyllä selviää. <3 Tai katso Muumeja, niistäkin tulee hyvälle mielelle. [/quote] HAISTA KUULE ISO PASKA! Minulla on kuule kaikki salkkari dvdt että ihan turha tulla väittämään etten voisi katsoa salkkareita kesälläkin!!! Muumeja taas ei nää mistään enää ikinä ja sehän teitä muumihulluja vituttaa niin pitää tulla tänne uhoomaan ja matkimaan! Ja salkkarit voittaa tän sodan helposti!!!11
[/quote]
minkä sodan? o.O miten muumit vaikuttavat salkkareihin?
Muumit eivät sodi. Ovat erittäin vaikeasti kiivastuvaa väkeä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:17"]
Olenko minä ainut, joka ei pidä Nuuskamuikkusta aikuisena?:O
[/quote]Et ole. Olenkin ihmetellyt mistä se Nuuskamuikkusen aikuisuus oikein tulee.. on omanlaisensa, melko introvertti ja ihana kulkuri mutta ei minustakaan aikuinen. Ja on aina, pikkutytöstä nyt yli nelikymppiseksi ollut aina ehdoton suosikkini Muumeissa <3
Uskokaa nyt vihdoin että muumit ON LASTENOHJELMA!!!!11
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:00"]Jollain selvästi ottaa Salkkarien kesätauko koville. Hengitä vaan syvään ja katso vaikka Satulaa, kyllä se Heikin murhaaja sitten syksyllä selviää. <3 Tai katso Muumeja, niistäkin tulee hyvälle mielelle. [/quote] HAISTA KUULE ISO PASKA! Minulla on kuule kaikki salkkari dvdt että ihan turha tulla väittämään etten voisi katsoa salkkareita kesälläkin!!! Muumeja taas ei nää mistään enää ikinä ja sehän teitä muumihulluja vituttaa niin pitää tulla tänne uhoomaan ja matkimaan! Ja salkkarit voittaa tän sodan helposti!!!11 [/quote] minkä sodan? o.O miten muumit vaikuttavat salkkareihin? [/quote] Salkkarit vs paskamuumit välisen sodan!!! Muumit on täyttä paskaa ja tekin tiedätte sen, siksi teidän pitää matkia salkkariketjua!!! Ette ikinä edes voi saada tuhatta viestiä ja salkkariketjussa on jo yli 100 sivua että eiköhän siitä jo näe kumpi on parempi!
[/quote]
https://40.media.tumblr.com/a31b43bb5ce594566279727f0a580ead/tumblr_ndv90hfEJX1tcbv1so1_250.jpg
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:29"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:00"]Jollain selvästi ottaa Salkkarien kesätauko koville. Hengitä vaan syvään ja katso vaikka Satulaa, kyllä se Heikin murhaaja sitten syksyllä selviää. <3 Tai katso Muumeja, niistäkin tulee hyvälle mielelle. [/quote] HAISTA KUULE ISO PASKA! Minulla on kuule kaikki salkkari dvdt että ihan turha tulla väittämään etten voisi katsoa salkkareita kesälläkin!!! Muumeja taas ei nää mistään enää ikinä ja sehän teitä muumihulluja vituttaa niin pitää tulla tänne uhoomaan ja matkimaan! Ja salkkarit voittaa tän sodan helposti!!!11 [/quote] minkä sodan? o.O miten muumit vaikuttavat salkkareihin? [/quote] Salkkarit vs paskamuumit välisen sodan!!! Muumit on täyttä paskaa ja tekin tiedätte sen, siksi teidän pitää matkia salkkariketjua!!! Ette ikinä edes voi saada tuhatta viestiä ja salkkariketjussa on jo yli 100 sivua että eiköhän siitä jo näe kumpi on parempi!
[/quote]
mitä ihmettä sinä oikein sekoilet? jos tahdot katsoa salkkareita niin katso
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"]
[/quote]Et ole. Olenkin ihmetellyt mistä se Nuuskamuikkusen aikuisuus oikein tulee.. on omanlaisensa, melko introvertti ja ihana kulkuri mutta ei minustakaan aikuinen. Ja on aina, pikkutytöstä nyt yli nelikymppiseksi ollut aina ehdoton suosikkini Muumeissa <3
[/quote]
Mutta Nuuskamuikkusella on kuitenkin niin paljon vastuuta, osaa elättää itse itsensä ja reissaakin yksinään. Lisäksi Nuuskamuikkunen tuntuu olevan joskus ainoa tolkun mies/poika koko laaksossa, tietää paljon asioita. Asuuhan toisaalta Nipsukin yksinään, mutta Nipsu tuntuu kuitenkin lapsellisemmalta ja vähemmän omavaraiselta. Ehkä Nuuskis on teini-ikäinen?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"]
[/quote]
kun olin lapsi niin se vaikutti minusta aikuiselta, mutta sitä mukaa kun minä kasvoin niin nuuskamuikkunen nuoreni :D nyt pidän sitä sellaisena ehkä 16-vuotiaana.
Siinä jaksossa, missä Muumilaaksoon kasvaa viidakko ja on ne lihansyöjäkasvit, niin miten ne lihansyöjäkasvit eivät yritä sen kellariluukun kautta tunkeutua Muumitalon keittiöön, kun vasta sitten, kun Muumit on ne lihansyöjäkasvit ensimmäisen kerran löytäneet?
Muumithan laittavat esteitä sekä kellarinovelle ja kellarinluukulle vasta aivan jakson lopussa ja sitä ennen se kellarinluukku keittiöön on täysin vapaana. Sitten ne laittaa painoksi siihen luukulle vain sellaisen yhden ainoan tynnyrin, vaikka kellarin ovella niillä on joukollakin ollut täysi taistelu pitää ovea niitä lihansyöjäkasveja vastaan. Sinne kellarinovelle laittavat kokonaisen röykkiön erilaisia huonekaluja, mutta kellarinluukkua pitelee yksi ainoa tynnyri.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:44"]
Salkkariketjussa on paljon paremmat jutut ja aikuismaisempia ihmisiä. Täällä taas on lapsen tasolle jääneitä aikuisia! Salkkarit voittaa tän sodan kevyesti! Nauran teille muumihulluille!!!!11
[/quote]Ja sinä olet siis Salattuja Elämiä katsomalla kehittynyt tuolle tasolle jota ilmaiset kommenttiesi sisällössä ja ilmaisuasussa?
Voinee tehdä johtopäätelmiä millaiset aikuiset niitä salkkareita katsovat.. ja koita vihdoin ymmärtää että tätä ketjua ei ole aloitettu kilpailumielessä tavoitteena voittaa salatut elämät-ketjun pituus. Ajatus Muumi-vastaavasta vain tuli siitä salkkariketjusta, mitään muuta yhtymää ei ole. Terv ei Ap
Ja tiedoksi sinulle: Muumit on alunperin tehty aikuisille ja niissä on paljon piilomerkityksiä jotka eivät ole rautalangasta väännettyinä joka tollon tajuttavissa, siinä niiden "suola" ja viehätys. Sopivat myös lapsille jotka kokevat ne oman kehitystasonsa mukaan. Sellaista on laadukkain viihde/taide/kulttuuri.
Miten Nuuskamuikkunen muuten päätyi hengailemaan sinne Muumilaakson liepeille (sehän tapaa Muumipeikon ekaa kertaa Pyrstötähdessä)? Unohtiko se vastuuton äiti-Mymmeli sen vaan jonnekin, vai lähtikö Muikkunen ihan itse pois kotoa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]
99.9% ihmisistä pitää salkkareita parempana ohjelmana kuin muumeja, joka ei oikeastaan ole ohjelma ollenkaan vaan L A S T E N O H J E L M A!!!!!11!!1
[/quote]Mistähän tuon tilastotiedon löysit? Epäilen vahvasti sen paikkansapitävyyttä.
Mikä sinun ongelma oikeasti on, olet saanut jonkun mission "Muumit tuhottava" ja pelastettava aikuiset niiden voimallisilta haittavaikutuksilta? Sinähän olet kuin pahinkin uskonhihhuli salkkareittesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:48"]
Huvittaa, kun Poliisimestarilla on aina yllään sininen mantteli ja vielä kaulaliina kaulan ympärillä. Eikö luulisi tulevan kuuma? :D
[/quote]
No mutta täytyyhän poliisin pitää virkapukua säällä kuin säällä :D Toisaalta luulisi,että kypärä riittää,onhan muillakin laakson tyypeillä tyyliin yksi vaatekappale tai asuste.
[/quote]Niin mutta eikö voisi olla muita vaihtoehtoja virkapuvuiksi? Ja miksi Poliisimestarilla on vielä kaulaliina? :D
[/quote]mä veikkaan että toi virka-asu on oikeastaan osa Poliisimestarin kehoa, ja tyyppi itse on outo mutantti.
[/quote]eikö muumit yleensäkkin ole outoja mutantteja :D