kuka pelkää ukkosta?
Huomiseksi luvattu ukkosta lähes koko suomeen. Oon jo nyt ihan peloissani. Kahdestaan pojan kanssa ollaan kotona ja meen aina ihan shokkiin kun pauke alkaa kuulumaan. Kohtalo tovereita? Mikä teillä helpottaa tähän pelkoon?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:18"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
Salamointi, ennakoimattomuus ja hallitsemattomuus. Noi on mulle niitä suurimpia syitä pelkoon. Pienenä pelkäsin ääntä myös.
Mutta siis olen mukelona asunut talossa jonne ukkonen tuli pari kertaa sisälle ja tapahtu kaikkee muutaki pelottavaa ukkosten aikaan. Niin en oo koskaan ollu sinut sen luonnonilmiön kanssa. Enkä varmaan koskaan tulekaan olemaan. :(
[/quote]
Salamoinnin ymmärrän hyvin. Ihmetten oikeastaan etten itse pelkää. Täällä keski-suomessa muutama vuosi sitten riehui asta-myrsky, sillon vähän jännitti pienessä saaressa ja miehet oli veneilemässä sillon. Se myräkkä nous niin äkkiä etteivät ehtineet rantaan mitenkää. Kaupungissa taas katselen ihan mielellään terassilta :D
[/quote]
Mä ite asustelen Keski-Suomes myös ja muistan hämärästi ton Asta-myrskyn,mut muistelisin myös ettei se meidän nurkilla juurikaan mitää sen kummosempaa ollu.
Asustelen kohtuu lähellä keskustaa ja pelkään ihan pirusti. Vaikka toki, asun rinteessä, joten ukkonen ei päälle jää, mut monesti rysähtäny kerran tos ihan päällä. Mut se pelko on silti voimakas ja tuskin koskaan tulee laantumaan. :/
10
[/quote]
Meidän lähistöllä tais ne pahimmat tuhot tulla sillon :)
[/quote]
En tosiaa enää muist minne se pahiten iski, mut muistelisin et Karstula, Saarijärvi? Voin toki olla hakoteilläkin.
Vaan mitäpä sillä on väliä. Se tuli ja meni. :)
Nyt kun vaan saisin uskallusta käydä nukkumaan, mut pelkään niin paljon et se ukkonen iskee nyt yön aikana. :(
Tää pelko on kamalaa! Rajottaa hyvin paljon ja olenpahan saanu ihan paniikkikohtauksiakin ukkosen takia. :(
10
[/quote]
Meille päin luvataan vasta illaksi ja sinnekin heikosti. Koitahan saada unta :)
[/quote]
Voi miten ihanan rohkaiseva olet! :)
Yritän tässä nyt tosiaan tehdä tätä ajatustyötä, et saisin nukutuks yöllä. Joten koitan kattella elokuvia tässä ja nukahtaa nìiden avulla.
Ja onneks vieressäni tuhisee pieni ja erittäin rakas kissani. :) Eiköhän se uni vielä joskus tule.
10
En ole koskaan pelännyt ukkosta, minulle se on luonnollista jyrinää. Olen syntynyt hellepäivänä, joka kääntyi ukkoseksi syntyessäni.
Olen pienenä pelännyt ukkosta, mutta teini-iässä innostuin sääilmiöistä ja luin niitä paljon. Entisestä pelkurista tuli bongari. Kunnioitan toki luonnonvoimia ja seuraan niitä turvallisesti. Töissä olen kokenut kerran salamaniskun hyvin lähelle. Ihokarvat nousivat pystyyn hieman aiemmin ja sitten jysähti. Yhdestä koneesta löi puolimetriset lieskat. Otsoni haisi ja korvissa soi. Siitäkään huolimatta en alkanut pelkäämään uudelleen. Asta oli meidän nurkilla todella häijy, tuhoja tuli todella paljon. Muutenkin meidän kuntaan on osunut paljon isoja ukkosia. Sähkölaitteet pois seinästä (ainakin tv, digiboxi, tietokone), älä ole ikkunan vieressä, vaan keskellä huonetta ja ulkosalla hakeudu sisätiloihin. Silloin ei tarvitse pelätä.
En pelkää ukkosta! Sais tulla kunnom rajumyrskyt :D
Te ootte kaikki niin nössöjä. Ei siinä oo mitään vaaraa ellei ole aukealla paikalla tai metsässä tai vesillä. Pelot pois ja terve järki käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
Salamointi, ennakoimattomuus ja hallitsemattomuus. Noi on mulle niitä suurimpia syitä pelkoon. Pienenä pelkäsin ääntä myös.
Mutta siis olen mukelona asunut talossa jonne ukkonen tuli pari kertaa sisälle ja tapahtu kaikkee muutaki pelottavaa ukkosten aikaan. Niin en oo koskaan ollu sinut sen luonnonilmiön kanssa. Enkä varmaan koskaan tulekaan olemaan. :(
[/quote]
Salamoinnin ymmärrän hyvin. Ihmetten oikeastaan etten itse pelkää. Täällä keski-suomessa muutama vuosi sitten riehui asta-myrsky, sillon vähän jännitti pienessä saaressa ja miehet oli veneilemässä sillon. Se myräkkä nous niin äkkiä etteivät ehtineet rantaan mitenkää. Kaupungissa taas katselen ihan mielellään terassilta :D
[/quote]
Mä ite asustelen Keski-Suomes myös ja muistan hämärästi ton Asta-myrskyn,mut muistelisin myös ettei se meidän nurkilla juurikaan mitää sen kummosempaa ollu.
Asustelen kohtuu lähellä keskustaa ja pelkään ihan pirusti. Vaikka toki, asun rinteessä, joten ukkonen ei päälle jää, mut monesti rysähtäny kerran tos ihan päällä. Mut se pelko on silti voimakas ja tuskin koskaan tulee laantumaan. :/
10
[/quote]
Meidän lähistöllä tais ne pahimmat tuhot tulla sillon :)
[/quote]
En tosiaa enää muist minne se pahiten iski, mut muistelisin et Karstula, Saarijärvi? Voin toki olla hakoteilläkin.
Vaan mitäpä sillä on väliä. Se tuli ja meni. :)
Nyt kun vaan saisin uskallusta käydä nukkumaan, mut pelkään niin paljon et se ukkonen iskee nyt yön aikana. :(
Tää pelko on kamalaa! Rajottaa hyvin paljon ja olenpahan saanu ihan paniikkikohtauksiakin ukkosen takia. :(
10
[/quote]
Meille päin luvataan vasta illaksi ja sinnekin heikosti. Koitahan saada unta :)