kuka pelkää ukkosta?
Huomiseksi luvattu ukkosta lähes koko suomeen. Oon jo nyt ihan peloissani. Kahdestaan pojan kanssa ollaan kotona ja meen aina ihan shokkiin kun pauke alkaa kuulumaan. Kohtalo tovereita? Mikä teillä helpottaa tähän pelkoon?
Kommentit (26)
Kyllähän se pelottava on. Pari kertaa ollut aika pahassa tilanteessa...
Pelkään enemmän kuin mitään! Aina ensi jyrähdyksestä alkaen tulee vatsa kipeäksi ja tuskan hiki pukkaa pintaan, kun pelottaa niin. Ikinä ei ole mitään sattunut, mutta minä vaan pelkään niin julmetusti. Talven sai olla rauhassa ja nyt se pelkääminen alkaa taas.
Odotan innolla huomista ukkosta; tänä vuonna ei kunnon ukkosta ole vielä ollutkaan. Todella rentouttavaa pitää parvekkeen ovea auki ja kuunnella sateen ropinaa ja katsella salamanvälähdyksiä.
En pelkää, kun sisätiloissa olen, vaikka äitiini onkin iskenyt muinoin ikkunan edessä salama niin että huuli kärvähti. Ärsyttää lähinnä se, että pakko repiä sähkölaitteet irti, kun en uskalla jättää niitä seinään.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:13"]
En pelkää, kun sisätiloissa olen, vaikka äitiini onkin iskenyt muinoin ikkunan edessä salama niin että huuli kärvähti. Ärsyttää lähinnä se, että pakko repiä sähkölaitteet irti, kun en uskalla jättää niitä seinään.
[/quote]
Uudemmissa taloissa voi huoletta pitää laitteet seinässä koska niin hyvät suojaukset ukkosen varalle.
Viime kesästä asti ole pelännyt tosi paljon. Etenkin jos satun olemaan ukkosen alkaessa ulkona. Viime vuonna uutisoitiin salamaniskuista ihmisiin, niin aloin pelätä. Välillä pelkään juoksulenkillä että yhtäkkiä alkaa ukkoskuuro kun ole kilometrien päässä kotoa jossain aukealla paikalla...
Täällä yksi joka myös hysteerisesti pelkää ukkosta! Huomista kauhulla odottelen ja pelkään jo valmiiks. :(
Oon aina pelänny ukkosta ja mulle on aina naureskeltu tämän pelon takia. Miksi ukkosen pelkoa saa vähätellä? Miksi sille saa naureskella?
En tykkää yhtään, että pelkojani vähätellään ja niille naureskellaan.
Mut ihan sama mitä muut on mieltä, minä pelkään ja sille en voi mitään.
En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
Salamointi, ennakoimattomuus ja hallitsemattomuus. Noi on mulle niitä suurimpia syitä pelkoon. Pienenä pelkäsin ääntä myös.
Mutta siis olen mukelona asunut talossa jonne ukkonen tuli pari kertaa sisälle ja tapahtu kaikkee muutaki pelottavaa ukkosten aikaan. Niin en oo koskaan ollu sinut sen luonnonilmiön kanssa. Enkä varmaan koskaan tulekaan olemaan. :(
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
Salamointi, ennakoimattomuus ja hallitsemattomuus. Noi on mulle niitä suurimpia syitä pelkoon. Pienenä pelkäsin ääntä myös.
Mutta siis olen mukelona asunut talossa jonne ukkonen tuli pari kertaa sisälle ja tapahtu kaikkee muutaki pelottavaa ukkosten aikaan. Niin en oo koskaan ollu sinut sen luonnonilmiön kanssa. Enkä varmaan koskaan tulekaan olemaan. :(
[/quote]
Siis tämä oli 10
Kerran räpsyi sähköt siihen malliin ja tuli kipinöitä pistorasioista että alkoi ihan oikeasti pelottaa. Syttyykö talo tuleen seuraavan salaman jälkeen, entä tuleeko pallosalama sisälle? Tietenkään en ukkosella mene aukealle seisomaan, terve järki on hyvä jokaisella olla.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
[/quote]
Salamoinnin ymmärrän hyvin. Ihmetten oikeastaan etten itse pelkää. Täällä keski-suomessa muutama vuosi sitten riehui asta-myrsky, sillon vähän jännitti pienessä saaressa ja miehet oli veneilemässä sillon. Se myräkkä nous niin äkkiä etteivät ehtineet rantaan mitenkää. Kaupungissa taas katselen ihan mielellään terassilta :D
Pelkään. Luonnonvoimilla on suuret voimat.
Ollaan huomenna koko perhe kotosalla vaan, ihan täällä kaupungissa... eikä tähän ihan päälle ole tullut kuin kerran ukkonen 15 vuoden aikana. ONNEKSI. Silti se pauhu on kamalaa.
Mä makaan itekseni peiton alla ja 12 v tytär saattaa liittyä seuraan ja perheen vanhemmat teinit ja isänsä kanssa menevät ulos nauttimaan ukkosesta. Ihan sairasta porukkaa.
Sulosinta, ne ei ivaa mua. Välillä joku käy tarkistamassa miten mamma pärjää.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:59"]Pelkään. Luonnonvoimilla on suuret voimat.
Ollaan huomenna koko perhe kotosalla vaan, ihan täällä kaupungissa... eikä tähän ihan päälle ole tullut kuin kerran ukkonen 15 vuoden aikana. ONNEKSI. Silti se pauhu on kamalaa.
Mä makaan itekseni peiton alla ja 12 v tytär saattaa liittyä seuraan ja perheen vanhemmat teinit ja isänsä kanssa menevät ulos nauttimaan ukkosesta. Ihan sairasta porukkaa.
Sulosinta, ne ei ivaa mua. Välillä joku käy tarkistamassa miten mamma pärjää.
[/quote]
Mun mummu menee aina pimeään vaatehuoneeseen ja pappa vie sille ruokaa sinne :) Mummulla sodasta traumoja, pelkää sitä ääntä.
Pelkään, paljon. Tässä ihan lähistöllä on viimeisen 6 vuoden aikana palanut 3 taloa ukkosen sytyttämänä. Asumme vanhassa rintamamiestalossa. Pelkään salamointia ja niitä ukkospuuskia.
Kun se tuolta mereltä nousee päälle niin silloin saa pelätä ihan kunnolla. Merenrantaan on meiltä matkaa 400metriä.
Kesässä ei ole mitään muuta inhottavaa kuin juuri ukkonen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
[/quote]
Salamoinnin ymmärrän hyvin. Ihmetten oikeastaan etten itse pelkää. Täällä keski-suomessa muutama vuosi sitten riehui asta-myrsky, sillon vähän jännitti pienessä saaressa ja miehet oli veneilemässä sillon. Se myräkkä nous niin äkkiä etteivät ehtineet rantaan mitenkää. Kaupungissa taas katselen ihan mielellään terassilta :D
[/quote]
Mä ite asustelen Keski-Suomes myös ja muistan hämärästi ton Asta-myrskyn,mut muistelisin myös ettei se meidän nurkilla juurikaan mitää sen kummosempaa ollu.
Asustelen kohtuu lähellä keskustaa ja pelkään ihan pirusti. Vaikka toki, asun rinteessä, joten ukkonen ei päälle jää, mut monesti rysähtäny kerran tos ihan päällä. Mut se pelko on silti voimakas ja tuskin koskaan tulee laantumaan. :/
10
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä ite asustelen Keski-Suomes myös ja muistan hämärästi ton Asta-myrskyn,mut muistelisin myös ettei se meidän nurkilla juurikaan mitää sen kummosempaa ollu.
Asustelen kohtuu lähellä keskustaa ja pelkään ihan pirusti. Vaikka toki, asun rinteessä, joten ukkonen ei päälle jää, mut monesti rysähtäny kerran tos ihan päällä. Mut se pelko on silti voimakas ja tuskin koskaan tulee laantumaan. :/
10
[/quote]
Meidän lähistöllä tais ne pahimmat tuhot tulla sillon :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:47"]En. Nautin ukkosesta, joskus menen terassille katsomaan. Se vaan on parina viime vuonna kiertäny meidät aika tehokkaasti :/ Saanko kysyä mikä teitä siinä pelottaa, salamat vai? Mulla on kaveri jonka puolesta salamoida saa kyllä mutta jyrinää pelkää. Ymmärrettävämpää olis toisinpäin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
10
[/quote]
Meidän lähistöllä tais ne pahimmat tuhot tulla sillon :)
[/quote]
En tosiaa enää muist minne se pahiten iski, mut muistelisin et Karstula, Saarijärvi? Voin toki olla hakoteilläkin.
Vaan mitäpä sillä on väliä. Se tuli ja meni. :)
Nyt kun vaan saisin uskallusta käydä nukkumaan, mut pelkään niin paljon et se ukkonen iskee nyt yön aikana. :(
Tää pelko on kamalaa! Rajottaa hyvin paljon ja olenpahan saanu ihan paniikkikohtauksiakin ukkosen takia. :(
10
Kun tuliskin kunnon rytkeet kerranki meille jopa. Aina luvataan ja luvataan mutta kaukaa se menee. Kuulostaa ehkä oudolta mutta ukkonen parasta kesässä, lähes ainoa asia mistä koko vuodenajassa pidän.