3 kk vauva valvoi 2 h ja sekosi
En saanut vauvaa nukahtamaan kun hän vaan tuijotteli ja hymyili. Laskin vauvan hetkeksi maahan ja kokeilin nukutusta 10 min myöhemmin taas tuloksetta. Tämä toistui muutaman kerran ja nyt vauva huutaa pää punaisena kun yritetään häntä nukuttaa.
Kommentit (31)
Pakkaa vauva lämpimästi ja lähde pienelle auto ajelulle tai ainakin vaunulenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todella paha vauvakuume, koska tämäkään ei vie sitä pois ja kokemusta on ennestään jo kolmen vauvan verran. Mutta nää alkaa olla jo niin isoja ja itsenäisiä että kyllä kaipaisin taas pientä nyyttiä tähän taloon..
Ei yhden perheen tarvi täyttää koko maata, pienenä hienovaraisena vinkkinä.
Minä en ota edes hienovaraisia vinkkejä nimettömiltä vauvapalsta. Teen kun tulee vauvavakuume. Kyllä tänne mahtuu ja ruokaa ja rakkautta riittää.
Tämä. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys, ja väestön ÄO laskeekin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
3kk vauva nukkuu kun nukkuu. Nuku itse vauvan rytmissä.
Kyllä se vauva sitten vähitellen nukkuu kun muutkin. Mutta tämä voi kestää vuodia.
Niin ja nyt se on siis 3v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vauva sitten vähitellen nukkuu kun muutkin. Mutta tämä voi kestää vuodia.
Niin ja nyt se on siis 3v.
Siis 4v.
Ihan kuule normaali valvomisjakso 3 kk ikäiselle. Jos et anna hänen valvoa päivällä, hän alkaa valvomaan yöllä.
Valitse taistelusi.
3 kk kuluttua saat olla tyytyväinen, jos hän nukkuu 2 tunnin päiväunet.
Kahden tunnin valvominen on 3 kk:n ikäiselle vauvalle normaali valveillaoloaika. Tuollalailla hän oppii nukkumaan öisin.
Jos on syönyt, vaippa vaihdettu, hygieniat ja vaatteet ok niin sylittelyä. Tarjoa rintaa jos ottaa ja pidä sylissä, heijaa rennolla tahdilla hämärässä.
Muistan kun tyttöni oli tuon ikäinen, otin syliin kapalossa ja heijasin sohvan reunalla pehmeästi, vähän kuin kiikkustuolissa oltaisiin istuttu. Kyllä se tutti alkoi siitä hiljakseen väpättää ja nukahti.
Muistan, kun tenava vain leikki ruoalla, eikä syönyt. Olin ihan varma, että hän kuolee nälkään. Ei kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun tenava vain leikki ruoalla, eikä syönyt. Olin ihan varma, että hän kuolee nälkään. Ei kuollut.
Suomalaiset ovat keskimäärin ylipainoisia, mutta siihenkään ei kuole jos ei ole.