Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sopii ruman muovimattolattian päälle?

Vierailija
23.06.2015 |

muutto kävi elämäni ensimmäiseen opiskelija-asuntoon. Hinta ja sijainti ovat enemmän kuin kohdallaan, mutta se lattia... se beige muovimatto vasn on niin helvetin ruma. Yleensö en ole pitänyt mattoja hirveesti kun halusin antaa enemmän oikeutta kauniille parkettilattialle, mutta nyt ei kai aita muu kuin lähteä mattokaupoille. Mitään omakustanteisia laminaatteja en aio alkaa naputteleen, koska tässä asunnossa asun korkeintaan vuoden.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems...

Vierailija
2/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin luonnonvalkoiset matot tai jotkin sinertävät, tuovat raikkautta. Itseäni nyppii myöskin jos asunnossa on ruma lattia. Oli yksi syy miksi muutimme opiskelija-asunnosta pois. Lattia ei ollut paitsi ruma vaan myös rikki ja pinttyneen likainen. Oli myös vaarallisen liukas joistain kohdin kun oli niin kulunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:46"]Ei maailmassa suurempia murheita kun teiniopiskelija vinkuu lattian rumuutta. Hommaa vittu työ ja rahaa äläkä ulise jos toisen lattia ei ole mielesesi. Ei se ole sun lattia eikä oikeus, muuta pois jos ei kelpaa.
[/quote]

Aika katkeraa :D mäkään en tiedä mitä ap haki tällä, kun joka tapauksessa menossa ostamaan mattoja, mutta miksi ihmeessä ei saisi valittaa rumasta lattiasta? Muovimatot on auttamatta kamalan näköisiä.

Vierailija
4/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään teini, olen ollut ennen työelämässä kokoaikaisesti ja silloin oli varaakin vuokrata omaa silmää miellyttävä kämppä. Nyt kuitenkin aloin jatko-opiskelemaan vuodeksi joten tulotaso hiukan tippuu ja kun näin halpaa vuorka-asuntoa tarjottiin niin hyvällä sijainnilla niin tietysti suostuin :)

Ei tämä nyt elämää kaatava ongelma ole ollenkaan, mutta kun olen jo vähän vanhempi henkilö, enkä jaksa bilettää, kai mussa on vähän kotihiiren vikaa niin kyllä se ruma lattia ärsyttää jollain tasolla.

Olen valmis ostamaan jonkin isomman maton lattialle, koska sellaisen nyt saa myytyäkin aika helposti pois mutta käytettyä laminaattia varmaan vaikeampaa myydä eteenpäin enkä osaa sellaista itse asentaa ja aika monta sataa euroa sellaiseenkin menis jos miettii et vaan vuoden täs korkeintaan oon.

Kiitos teille, jotka olette vinkkejä jo antaneet. Olen ajatellut enemmän vaaleita kuin tummia sävyjä, mutta se voi kyllä olla ihan totta, ettei vaalee matto kovin kivalta näytä tossa beigellä lattialla.

ap

Vierailija
5/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin Ikean ns. blogimaton eli sen mustavalkoraidallisen maton peittämään rumaa korkkilattiaa. Jep, opiskelija-asunnossa minäkin, enkä edes ole opiskelija (mieheni siis on) mutta kyllä tän ruman korkkilattiankin kestää kun tietää, että olen jo ehtinyt aikamoiset säästöt laittaa sivuun tienesteistäni viime vuosien aikana ja kun mieheni valmistuu ensi keväänä niin ostetaan oma asunto keskustasta, jonne sitten saamme laittaa just sellaset lattiat mistä tykätään :)
En olis koskaan pystynyt säästään näin paljon, jos oltain asuttu yksityisellä...

Vierailija
6/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:46"]Ei maailmassa suurempia murheita kun teiniopiskelija vinkuu lattian rumuutta. Hommaa vittu työ ja rahaa äläkä ulise jos toisen lattia ei ole mielesesi. Ei se ole sun lattia eikä oikeus, muuta pois jos ei kelpaa. [/quote] Aika katkeraa :D mäkään en tiedä mitä ap haki tällä, kun joka tapauksessa menossa ostamaan mattoja, mutta miksi ihmeessä ei saisi valittaa rumasta lattiasta? Muovimatot on auttamatta kamalan näköisiä.

[/quote]

Ihan ihmisen omaksi hyväksi olisi hyvä olla valittamatta silloin kun on asiat hyvin. Mutta eipä se minulta ole pois, nauran paskaisesti ajatukselle kun 20-30v nuoria "aikuisia" ahdistaa elämä ja niin poispäin. Kun vuokrananatajan muovimatto on niin karseeee.... :D

Vierailija
7/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maton värillä ei ole niin väliä, mutta hanki mahdollisimman iso matto, joka peittää paljon ja tuo yhtenäisyyttä sekä vie huomiota pois muovimatosta. Esim. Ikeassa myydään isoja, 2m x 3m mattoja. Meillä on kanssa opiskelija-asunto sillä beigellä muovimatolla ja laitoin olohuoneeseen 2 kpl mustavalkoista 230cm x 260cm mattoa vierekkäin yhteen, niin että näyttää yhdeltä jättimäiseltä matolta.

Vierailija
8/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:28"]Maton värillä ei ole niin väliä, mutta hanki mahdollisimman iso matto, joka peittää paljon ja tuo yhtenäisyyttä sekä vie huomiota pois muovimatosta. Esim. Ikeassa myydään isoja, 2m x 3m mattoja. Meillä on kanssa opiskelija-asunto sillä beigellä muovimatolla ja laitoin olohuoneeseen 2 kpl mustavalkoista 230cm x 260cm mattoa vierekkäin yhteen, niin että näyttää yhdeltä jättimäiseltä matolta.
[/quote]

Siis 160 cm x 230 cm...

Vierailija
9/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedostan että elämässäni on kaikki hyvin ja koen olevani onnekas. Sain jopa tilaisuuden jatko-opiskeluun sellaista alaa mikä innostaa mua, ja kun elinkustannuksetkin tippuivat kolmasosaan siitä mitä ne oli ennen. Muutenkin tämä opiskelija-asunto on tosi kiva, sanoisin jopa valoisaksi ja kaikki keittiön ja kylppärin pinnat uusittu vähän aikaa sitten, mutta onhan tää lattia auttamatta ruma. Kyllä mä tän kanssa pystyn nyt elämään, mutta haluaisin ostaa jonkin isomman maton vähän peittämään tätä lattiaa. On tää muovimatto ollut joskus paremmassakin kunnossa mutta nyt on paljon pinttynyttä likaa ja jotain mustia ympyröitä, jotka ovat palojälkiä. Mulla ei ole kokemusta paljoakaan matoista ylipäätään. Hienolla parkettilattialla mun mielestä kaikki matot näyttivät yhtä kivoille. 

ap

Vierailija
10/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:28"]Maton värillä ei ole niin väliä, mutta hanki mahdollisimman iso matto, joka peittää paljon ja tuo yhtenäisyyttä sekä vie huomiota pois muovimatosta. Esim. Ikeassa myydään isoja, 2m x 3m mattoja. Meillä on kanssa opiskelija-asunto sillä beigellä muovimatolla ja laitoin olohuoneeseen 2 kpl mustavalkoista 230cm x 260cm mattoa vierekkäin yhteen, niin että näyttää yhdeltä jättimäiseltä matolta. [/quote] Siis 160 cm x 230 cm...

[/quote]

Kiitos vinkistä :) Millaiset mustavalkoiset matot löysit ikealta tolla koolla?

ap

Vierailija
11/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onkos siihen muuta mahdollisuutta kuin laittaa mattoja lattioille? Tosin eivähän nekään sitä lattiaa kokonaan peitä. Millaisia mattoja, se riippuu ihan omasta maustasi ja lompakostasi. Vaikea täällä on muiden sinulle mattoja valita.

Vierailija
13/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että kaikki matot näyttävät kamalille lattialla... mikä väri sopisi beigehtävän lattian seuraksi?
miten itämaiset matot sopisivat mielestänne?

Vierailija
14/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta harmaa sopii hyvin rauhoittamaan muovimaton väriä ja mieluimmin melko tumma.

Vierailija
15/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Turha siihen on mitään mattoja ostella kun ne menee kiertoon heti muuton jälkeen.

Vierailija
16/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies selälleen...

Vierailija
17/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätänevä ruumis...

Vierailija
18/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon opiskelija-asunnosta.

Nyt vaan bilettämään ja opiskelijaelämää viettämään, kohta se lattia on pienin sun ongelmistas.

Vierailija
19/19 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailmassa suurempia murheita kun teiniopiskelija vinkuu lattian rumuutta. Hommaa vittu työ ja rahaa äläkä ulise jos toisen lattia ei ole mielesesi. Ei se ole sun lattia eikä oikeus, muuta pois jos ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän