Työssäkäynti ahdistaa
Periaatteessa minun pitäisi osata ja tietää mitä teen ja olen saanut normaalit opastukset työhöni. Ja kuitenkin tästä huolimatta tuntuu siltä, että teen jatkuvasti virheitä ja unohtelen asioita ja joudun jatkuvasti pyytelemään apua muilta. Ja lisäksi vielä olen asiakaspalvelutehtävissä, jossa tarkoituksena ei varmaankaan ole se, että asiakkaat joutuvat odottelemaan kun olen taas kerran möhlinyt jotain
Kommentit (6)
Täysin sama juttu, paitsi minulla vielä vuosien kokemus. Jatkuvasti virheitä, unohduksia, vaikka miten yritän. Hävettää ja harmittaa. Tuntuu etten suoriudu työstäni hyvin. Toisaalta monella muulla on ollut sama. Tämä kielii, että perimmäiset ongelmat ovat liian vähäisissä resursseissa ja rakenteellisissa ongelmissa. Kolmen tunnin työtä ei vaan saa tehtyä vartissa, vaikka haluaisi. Aivot tarvitsevat myös aikaa.
Joo niin muakin! Ihan hirveesti saikkuja ja me jäljellä olevat ollaan tosi väsyneitä! Ihan hilkulla on, että täytyy laittaa lappu luukulle joku vuoro. Ei vaan oo tekijöitä!
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama juttu, paitsi minulla vielä vuosien kokemus. Jatkuvasti virheitä, unohduksia, vaikka miten yritän. Hävettää ja harmittaa. Tuntuu etten suoriudu työstäni hyvin. Toisaalta monella muulla on ollut sama. Tämä kielii, että perimmäiset ongelmat ovat liian vähäisissä resursseissa ja rakenteellisissa ongelmissa. Kolmen tunnin työtä ei vaan saa tehtyä vartissa, vaikka haluaisi. Aivot tarvitsevat myös aikaa.
Miten sä jaksa tuollaista työtä? Ja sitä henkistä painolastia mitä siitä seuraa, jatkuvaa häpeää ja harmitusta?
Pyydä ylennystä vaativampiin tehtäviin. Keskijohdossa tyhmyys ei haittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä jaksa tuollaista työtä? Ja sitä henkistä painolastia mitä siitä seuraa, jatkuvaa häpeää ja harmitusta?
En jaksakaan kauhean hyvin. Olen usein aika ahdistunut. En myöskään näe poispääsyä tilanteesta muuten kuin jos saan oman yrityksen pyörimään. On ihan älyttömän vaikea päästä hivuttautumaan mihinkään suuntaan työelämässä.
Kirjoita ihan muistiin kaikki ja käytä kalenteria, niin mikään ei unohdu. Mä kirjoitan ranskalaisilla viivoilla asioita notesiin ja paremmalla ajalla siirtelen niitä yhteen sähköpostiin mitä pidän inboxissa. Siellä on linkkejä, lyhyitä ohjeita, kuvia, muistinvaraisia juttuja ym. sekalaista. Kerran kuukaudessa ehkä silmäilen muistiinpanot läpi ja saatan poistaa sellaiset asiat, mitkä muistan jo unissanikin. Kalenteroin myös tärkeät tehtävät, jotta niille varantuu aikaa ja pidän muistutukset jotteivat unohdu.
Yksi tärkeä juttu on, että älä pyytele liikaa apuja vaan etsi itse tietoa ja tee itse. Siten ne asiat juurtuu mieleen.