Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nöyryyttävä tilanne, jossa olet ollut

Vierailija
23.06.2015 |

millaisissa nöyryyttävissä tilanteissa olet ollut?

tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa juuri kukaan häävieras ei ollut vastannut kutsuun (vaikka varmasti olivat tulossa). mutta siis, onhan näitä, että lasta ei kutsuta synttäreille eikä kukaan tule lapsen omille synttäreille (karmeaa).

millaisissa nöyryyttävissä tilanteissa sinä olet ollut elämäsi aikana?

itselleni tulee mieleen liikuntatuntien huutojaot. viimeinen valittu.

Kommentit (427)

Vierailija
381/427 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain keskenmenon ja jouduin kaavintaan. Jonkin ajan päästä kaavinnasta alkoi alavatsalla tuntua kipua ja oli juuri viikonloppu ja menin terveyskeskuspäivystykseen. Kerroin vastaanottotiskillä ongelmani ja istuin odottamaan täpötäyteen odotushuoneeseen.

Kun pääsin lääkärin vastaanottohuoneeseen, niin normaaleista käytännöistä poiketen (läkäri kysyy aina mikä on käynnin syy) lääkäri alkaa huutamaan, että vai olet abortissa käynyt ja nyt on sitten kipuja! Sanon siihen, että kävin keskenmenon jälkeen kaavinnassa ja on tosiaan kipuja. Lääkäri jatkaa huutamista, että epäilee kipujen johtuvan sukupuolitaudeista ja miettii hoitajien (huoneessa oli jostain syystä kaksi hoitjaa) kanssa kuinka monta tautia mulla mahtaakaan olla. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja otti kaikki mahdolliset kokeet mitkä vain sai tikuilla ja lastoilla alapäästäni tökittyä. Lääkäri puhui koko ajan tympeällä äänellä abortistani ja kehotti jatkossa huolehtimaan ehkäisystä vaikka tällä kertaa tiesinkin kuka lapsen isä olisi ollut.

Kun toimitus oli ohi ja tein lähtöä kaikki kolme toljotti mua säälien ja inhoten. Astuin ulos huoneesta ja silloin lääkäri vielä huutaa perään, että sun kannattais harkita vakituista seksikumppania, niin ei tulis tälläsiä juttuja enää.

Uskokaa, niin muutama potilas kääntyi katsomaan mua päin. Olo oli kuin puulla päähän lyöty. Hävetti ja itketti.

Olin tuolloin 20 vuotias, onnellisesti naimisissa ensimmäisen seurustelu- ja seksikumppanini kanssa. Lisäksi perheenlisäys oli harkittu ja toivottu. Se taisi luulla, että olen joku 15 v. horo. Mä näytin kyllä ikäistäni nuoremmalta ja ehkä siltä jäi ikä tarkistamatta ruudulta. En keksi mitään muuta syytä sen naislääkärin käytöseen. Ja vaikka mun tausta ja tilanne olisi ollut mikä, niin ei se olisi saanut tolla lailla käyttäytyä.

Ai nii, ei löytynyt kuin hiivatulehdus niistä testeistä. Toivttavasti se lääkäri kävi myös katsomassa ne tulokset. Vituttaa etten tehnyt mitään valitusta siitä eukosta, en vaan hoksannut tehdä.

Vierailija
382/427 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa oma aviomies haukkuu ettei mulla kostu heti kun hän koskettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/427 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella ollessani kaikki muut luokkalaiset saivat kutsun erään luokkalaisen synttäreille paitsi minä. Kuitenkin myöhemmin kutsun sain minäkin, varmaan joku käskenyt kutsua kun kerta kaikki muutkin?

No synttäreillä sitten sain kuulla päin naamaa että olen kuokkavieras.

:D

Vierailija
384/427 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella ollessani kaikki muut luokkalaiset saivat kutsun erään luokkalaisen synttäreille paitsi minä. Kuitenkin myöhemmin kutsun sain minäkin, varmaan joku käskenyt kutsua kun kerta kaikki muutkin?

No synttäreillä sitten sain kuulla päin naamaa että olen kuokkavieras.

:D

Niin ja siis itse synttärisankari sanoi tämän minulle kaikkien kuullen

Vierailija
385/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin nuo koulun tanssitunnit, kun kukaan ei halunnut koskea minuun ja opettaja tuli huutamaan kaikkien kuullen minulle, että minun pitäisi pakottaa se pari tanssimaan kanssani. Ihan kuin ei olisi kuullut siinä pienessä liikuntasalissa ihan kirkkaasti niitä huuteluita, että olen niin ruma ja oksettava, että minuun ei voi edes koskea.

Samoin koulussa ryhmätyöt, joissa minulle ei koskaan ollut ryhmää ja opettajan mukaan piti vain reippaasti mennä kysymään, että saanko mennä johonkin ryhmään ylimääräiseksi. Kaikki oppilaat tuijottavat siinä inhoten ja pelkäävät, että tulen kysymään heiltä, ihan kuin en muka tajuaisi, etteivät he halua olla missään tekemisissä kanssani. Enkä itse edes nähnyt tässä tilanteessa silloin mitään väärää, koska olinhan niin ruma ja oksettava, että minuun ei voi edes koskea. Eli tietysti muiden reaktio oli tuollainen.

Oli melko pitkät kouluvuodet. Enkä vieläkään voi kertoa esimerkiksi miehelle tai ystäville näitä juttuja, koska tuntuu siltä, että peittelen vain omaa oksettavuuttani heiltä ja jos he saavat sen selville, niin siihen loppuu se parisuhde tai ystävyys.

Ajattelin itse ennen samalla tavalla kiusaamisen jälkeen. Nyt olen kuitenkin tavannut sisäisesti ja ulkoisesti kauniita ihmisiä, joita on kiusattu kouluaikana. Sympatiat on olleet täysin kiusattujen puolella enkä voi edes ymmärtää miksi heitä on kiusattu. Ja jos ystäväsi/miehesi jättäisi sen vuoksi että sinua on kiusattu, niin olisivatko he olleetkaan sinun arvoisiasi?

Vierailija
386/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin teini-ikäinen enkä tiennyt, että bussimaksu oli noussut.. tarjosin lastenlipun hintaa siinä sitten ja  kuski rupesi kailottamaan että " et kyllä ole alle 12!" ja kun hämmentyneenä kaivelin lisää rahaa, virnuili muille matkustelijille että " kaikkea ne yrittää"" .tms

Vierailija
387/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain keskenmenon ja jouduin kaavintaan. Jonkin ajan päästä kaavinnasta alkoi alavatsalla tuntua kipua ja oli juuri viikonloppu ja menin terveyskeskuspäivystykseen. Kerroin vastaanottotiskillä ongelmani ja istuin odottamaan täpötäyteen odotushuoneeseen.

Kun pääsin lääkärin vastaanottohuoneeseen, niin normaaleista käytännöistä poiketen (läkäri kysyy aina mikä on käynnin syy) lääkäri alkaa huutamaan, että vai olet abortissa käynyt ja nyt on sitten kipuja! Sanon siihen, että kävin keskenmenon jälkeen kaavinnassa ja on tosiaan kipuja. Lääkäri jatkaa huutamista, että epäilee kipujen johtuvan sukupuolitaudeista ja miettii hoitajien (huoneessa oli jostain syystä kaksi hoitjaa) kanssa kuinka monta tautia mulla mahtaakaan olla. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja otti kaikki mahdolliset kokeet mitkä vain sai tikuilla ja lastoilla alapäästäni tökittyä. Lääkäri puhui koko ajan tympeällä äänellä abortistani ja kehotti jatkossa huolehtimaan ehkäisystä vaikka tällä kertaa tiesinkin kuka lapsen isä olisi ollut.

Kun toimitus oli ohi ja tein lähtöä kaikki kolme toljotti mua säälien ja inhoten. Astuin ulos huoneesta ja silloin lääkäri vielä huutaa perään, että sun kannattais harkita vakituista seksikumppania, niin ei tulis tälläsiä juttuja enää.

Uskokaa, niin muutama potilas kääntyi katsomaan mua päin. Olo oli kuin puulla päähän lyöty. Hävetti ja itketti.

Olin tuolloin 20 vuotias, onnellisesti naimisissa ensimmäisen seurustelu- ja seksikumppanini kanssa. Lisäksi perheenlisäys oli harkittu ja toivottu. Se taisi luulla, että olen joku 15 v. horo. Mä näytin kyllä ikäistäni nuoremmalta ja ehkä siltä jäi ikä tarkistamatta ruudulta. En keksi mitään muuta syytä sen naislääkärin käytöseen. Ja vaikka mun tausta ja tilanne olisi ollut mikä, niin ei se olisi saanut tolla lailla käyttäytyä.

Ai nii, ei löytynyt kuin hiivatulehdus niistä testeistä. Toivttavasti se lääkäri kävi myös katsomassa ne tulokset. Vituttaa etten tehnyt mitään valitusta siitä eukosta, en vaan hoksannut tehdä.

Noh, kai se karma kostaa ellei tämä ollut provo.

Vierailija
388/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nousemassa ensimmäistä kertaa suuremman suuremman kaupungin, Turun paikallisbussiin. Tervehdin kuskia - en saanut vastausta. Ojensin kuskille kolikoita, koska en tiennyt, ettei niitä anneta käteen vaan ne laitetaan siihen tasolle. Kuski katsoi minua pitkään vihaisella ilmeellä ja löi sitten kämmenellään sitä tasoa, jolloin ymmärsin, että raha pitää laittaa siihen. Kuski otti rahan siitä, kirjaimellisesti löi kuitin käteeni ja huokaisi teatraalisesti ja kaasutti heti niin, että olin heilahtaa nurin.

Samalla kerralla ylitin vahingossa suojatien pyöräilijöiden puolelta, jolloin minut takaa ohittava pyöräilijä huusi "Ei vittu! Tää on pyörille!" ja mulkaisi vihaisesti.

Nim. Maalainen

Hä, mäkin muutin maalta 5v sitten Turkuun enkä kyllä vieläkään tiennyt, että rahat pitää pistää siihen tasolle 😁 No se selittääkin, miks moni kuski laittaa rahat siihen tasolle. Itse olen puistellut siinä vaiheessa päätäni ja pitänyt hiukan epäkohteliaana

Hygieniasyyt?

Rahastuspöytä. Siinä pöydän reunassa on lokerot kolikoille, joista siis menevät renkiin, jossa vaihtorahat on. On paljon helpompi vetää kolikot siitä pöydältä niihin koloihin, kuin yrittää kädestä lajitella. Samalla myös näkee rahat ja pystyy laskea helpommin.

Meillä pohjakassa on 100e, ni ei oikeasti pysty ottamaan ainakaan vuoron alussa kovinkaan montaa 20e seteliä... parin kakskymppisen jälkeen viiskymppinen on jo paljon helpompi.. mutta ei ole oikeutus tietenkään nöyryyttää asiakasta.

Tosin asiakkaissakin on niitä, jotka käyttää hyväks sitä, että vaihtorahaa ei juurikaan ole. Yks mm. tuli monena aamuna peräkkäin 50e setelin kans, ku tiesi, ettei kuski pysty vastaa ja luotti, että pääsee sit ilmaiseks. Kävikin niin, että yhtenä aamuna kuski otti 50e setelin ja sano, että vaihtorahat voi käydä lunastamassa kuitin kanssa toimistolta...

Omia noloimpia on, ku olin huoltsikan kassalla, enkä ymmärtäny, mitä miesasiakas halus, ku se pyys "punainen ob". En tiiä kumpi meistä oli lopulta nolompi... isä ei ole ikinä suostunu edes maksamaan kuukautissuojia tai vaikka sukkahousuja, ni en tajunnu, että suunnillee isäni ikäinen mies vois hakea tampooneja.

Vierailija
389/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin hieman "henkselit" paukkuen ystävien kanssa elokuviin ja sanoin että minä tarjoan!

Ennen elokuvia käytiin kuitenkin syömässä hampurilaiset ja kassalla neiti tuumasi että korttini ei käy.

Olin unohtanut että lainan lyhennys meni sinä päivänä ja tilini tulisi vasta parin päivän päästä.

No siinä ei auttanut muu kuin ottaa pikavippi ja maksaa sillä.

Mutta kyllä nolotti kun oli antanut kaikkien ymmärtää että rahaa on... ei sitten ollutkaan =)

Vierailija
390/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nöyryyttävin tilanne on se perinteinen ääneen pieraiseminen täysin väärässä paikassa =)

Vierailija
391/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nöyryyttävin tilanne on se perinteinen ääneen pieraiseminen täysin väärässä paikassa =)

Tuo nyt on käynyt jokaiselle.

Vierailija
392/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut koulussa se "jämä", joka otetaan mukaan, muttei kuitenkaan mukaan. Onhan se nöyryyttävää ja jättänyt jälkensä.

Olen aina ollut herkästi punasteleva, ihan mitättömistäkin asioista. Joka kerta joku huomauttaa, jopa oma mies! Se ei helpota, kun tunnen sen itsekin. Punastun vain entistä enemmän, kun asiasta huomauttaa. "Oot ihan punanen", "Tiedätkö minkä värinen on paloauto", "Huomasitko, että oot punanen?", "Miks punastut, täs ei oo mitään noloo." Joo... :( 

Myös äitin haukkuminen huoraksi, läskiksi ja nistiksi tuntuivat pahoilta ja nöyryyttäviltä.

Kerran mieheni ja minun yhteinen tuttu sanoi humalassa miehelleni: "Kuka muka tommosen perään juoksee?", kun lähdin edeltä baarista. Mies tosin vastasi: "Minä ainakin." :) 

Vierailija
393/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan jonkinasteinen ADD, tavarat tahtoo eksyä vääriin paikkoihin ja mieli kiitää jo muualla.

Viimeisin nolohko juttu oli työmatkalla bussissa. Pois noustessa miespuolinen työkaveri huomautti, mitä mun kassinpohjasta roikkuu.

No siihen laukun leveään tarranauhaan oli takertunut tietysti mun valkoiset pitsialushousut, jotka olivat olleet sattumalta olohuoneen lattialla laukun vieressä.

Vierailija
394/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran paikallisbussissa jouduin maksamaan 20€ setelillä. Matkakortin omistan mutta töiden puolesta lähdin liikkumaan ja työpaikalta sain tuon kyseisen setelin jolla maksaisin Helsingin sisäisen lipun ja asiat jotka minut laitettiin hoitamaan. Kun pääsin bussiin, kuski karjaisi että eikö sitten yhtään isompaa seteliä läytynyt. Kaikki matkustajat kääntyivät tietty heti katsomaan minuun, ja piipitin siinä sitten kuskille että no töistä tää kakskymppiä annettiin. No kuskihan alkoi siinä paiskomaan vaihtorahoja niin että kolikot sinkoili lattioille, ja keräsin niitä siitä ja itkua jo pidättelin. Jos ei olisi firman rahoja olleet niin olisin jättänyt siihen, nyt tietty tarvitsin kuitit ja täsmällisen rahan viedä takaisin. Lopuksi kuski äsähti vielä, että takiani nyt ollaan myöhässä ja että myy minulle kalliimman seutulipun kun pienempää en voinut antaa. Ja kaikki matkustajat tuijotti ja yksi nainen vielä sätti erikseen kuinka olen oikea maanvaiva kun tällä tavalla kierrän busseja hidastamassa. Ja tietenkin tässä vaiheessa olin ihan häpeissäni ja itkuissani ja naama punaisena.

Tiedän että 20€ on iso raha maksaa kolmen euron lippu mutta tiedän myös että se käy maksuvälineenä. Ei tämä varmaan kirjoitettuna kauhean dramaattiselta kuulosta mutta tuntui siltä kyllä!

Itse sanon aina vastaavassa tilanteessa:

"Eikös tämä ole bussi eikä pajatso?"

Vierailija
395/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, kai se karma kostaa ellei tämä ollut provo.

En ihan ymmärtänyt mitä toi kommentti tarkoitti. Niinku, että kenelle kostaa? Tää edellä kertomani tapahtuma on kyllä ihan todellinen tilanne.

Vierailija
396/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukuin esimiestä kovaan ääneen epäpäteväksi kusipääksi ja tämä epäpätevä kusipää seisoikin mun selän takana kuuntelemassa :)

Vierailija
397/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään tajuta nöyryyttävän ja nolon eroa.

Vierailija
398/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja tilanteita muistellessa tulee mieleen se, että kun uppoudun omiin ajatuksiin, esimerkiksi käyn mielessä lävitse jotakin (mennyttä tai tulevaa) keskustelua.. Saatan tupista ääneen. Noh, ala-asteella kerran ruokailujonossa mietin jotakin kiivasta keskustelua ja suunnittelin mitä aikoisin sanoa. Kohta havahduin että jupisen itsekseni ja toisen jonon porukka katsoo minua kuin jotakin kahjoa, suut ammollaan silmät pyöreinä. Vilkaisin heitä ja käänsin pääni pois. Ei hyvää päivää, kamalan häpeällinen tilanne!! :D Varmaan pitivät jonkin sortin hulluna. 

Vierailija
399/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki kakkasi kaverini päälle. Hän sekosi ja menetti hallintansa täysin! Hän alkoi huutaa ja kirkua ja juoksi minua kohti sormi ojossa, halusi minun pyyhkivän sen. Pelkäsin että hän koskee minuun paskaisella sormellaan ja juoksin selkä edellä piikkipensaaseen. Löydettyänit yhtäkkiä itseni pensaasta sain kamalan huutonaurukohtauksen enkä sen vuoksi päässyt ylös. Olimme kaupungin keskustassa ja kadulla oli jonkun verran ihmisiä. Eräs nainen tuli kysymään mikä meillä on hätänä. Hän sanoi, että huuto oli kuulunut kauas ja sen tähden hän tuli kysymään olemmeko kunnossa. Kaverini ei vieläkään ollut saanut koottua itseään ja juoksenteli ympyrää kuin päätön kana. Selitin tilanteen ja pyytelin nolona anteeksi. Minun teki mieli työntää pää pensaaseen(vaikka siellähän jo olinkin).

Vierailija
400/427 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskajussi kirjoitti:

Lokki kakkasi kaverini päälle. Hän sekosi ja menetti hallintansa täysin! Hän alkoi huutaa ja kirkua ja juoksi minua kohti sormi ojossa, halusi minun pyyhkivän sen. Pelkäsin että hän koskee minuun paskaisella sormellaan ja juoksin selkä edellä piikkipensaaseen. Löydettyänit yhtäkkiä itseni pensaasta sain kamalan huutonaurukohtauksen enkä sen vuoksi päässyt ylös. Olimme kaupungin keskustassa ja kadulla oli jonkun verran ihmisiä. Eräs nainen tuli kysymään mikä meillä on hätänä. Hän sanoi, että huuto oli kuulunut kauas ja sen tähden hän tuli kysymään olemmeko kunnossa. Kaverini ei vieläkään ollut saanut koottua itseään ja juoksenteli ympyrää kuin päätön kana. Selitin tilanteen ja pyytelin nolona anteeksi. Minun teki mieli työntää pää pensaaseen(vaikka siellähän jo olinkin).

Huhhuh, melko koominen tilanne sanoisin! Lokin paska on kauhea kokea, voin sanoa kokemuksen rintaäänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän