Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollain voi olla pohjana pelkkä peruskoulu?

Vierailija
11.02.2022 |

Ymmärrän, jos on erityisihminen tai kehitysvammainen, mutta muissa tapauksissa en. Miten sillä pohjalla voi elää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sukulaistytöllä oli sama, siis kummitytöllä. Ei tarvinnut toisten asteen opintoja kun ikääntyvä suku kuoli pois toinen toisensa jälkeen. Tyttö sai muhkeet perinnöt kun sattui olemaan ainut perillinen.

Vierailija
2/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empiirisen kokemuksen perusteella paremmin kuin minä täysin turhalla/väärällä koulutuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vaan opiskelut kiinnosta ja joku voi olla pelkällä peruskoulupohjallakin näppärä suorittavan työn tekijä. Eräs nelikymppinen sukulaiseni on sellainen, aina on ollut töitä ja nyt vanhempana on alkanut koulunkäyntikin maistua, tekee tällä hetkellä AMK-tutkintoa tehtyään ensin ammattikoulutasoisen. On varmasti aika harvinaista nykyisin, että ihminen, jolla on koulut jääneet kesken, on kuitenkin pärjännyt taloudellisessa mielessä ihan hyvin, mutta nykyisissä kuusikymppisissä sellaisia on paljonkin. Koulua kannattaa käydä, mutta kyllä minä niitäkin ihmettelen, jotka ovat suorittaneet tutkintoa tutkinnon perään, mutta eivät ole ikinä olleet työelämässä kuin pieniä pätkiä kerrallaan.

Vierailija
4/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 30-vuotiaaksi saakka pelkkä peruskoulu käytynä.

T. Vasta aikuisiällä diagnosoitu asperger

Vierailija
5/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä elän, takana kesken jäänyt lukio ja vuosien ajelehtiminen oikein mitään tekemättä. Kohta menen amikseen melkein kolmikymppisenä.

Vierailija
6/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on älyllisesti retardi, mutta syytä ei voi olla. Kaikki tulisikin kaasuttaa, joilla ei ylempää korkeakoulututkintoa.

Vierailija
7/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhen 31v naisen pk seudulta, ei tarvitse nyt töitäkään, koska suvulta peritty metsää ja fiksu likka möi kaiken pois. Ei pidä pienintäkään meteliä rahoistaan. Vaatimaton pukeutuminen ja asuminen.

Vierailija
8/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden ei tarvii pänttää.

Vierailija
9/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- luvulla pääsi usein töihin pelkällä peruskoulupohjalla.

Vierailija
10/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten piti mennä töihin eikä ollut mahdollisuutta elää opiskelijanuoruutta bilettäen.

Vierailija
11/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pärjänny ja rahaakin on niin ettei tiiä minne työntäis.

Vierailija
12/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse osoitus ihmisen vajaavuudesta.

Vierailija
13/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen 36v. ja pelkkä peruskoulu käytynä. Olen kuitenkin ollut 18-vuotiaasta lähtien töissä.

Että ihan hyvin on mennyt =)

Vierailija
14/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsi vielä ysärin alkupuolellakin vaikka kuinka oli lama.

Vierailija
15/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen 36v. ja pelkkä peruskoulu käytynä. Olen kuitenkin ollut 18-vuotiaasta lähtien töissä.

Että ihan hyvin on mennyt =)

Mä menin töihin suoraan peruskoulusta 16-vuotiaana ja työttömänä en ole ollut ennen tätä korona-aikaa.

N45

Vierailija
16/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhen 31v naisen pk seudulta, ei tarvitse nyt töitäkään, koska suvulta peritty metsää ja fiksu likka möi kaiken pois. Ei pidä pienintäkään meteliä rahoistaan. Vaatimaton pukeutuminen ja asuminen.

Mutta mitä elämää tuo on? Jäisin varmasti itsekin pois töistä ainakin väliaikaisesti, jos vaikkapa voittasin lotossa, mutta kyllä minä niitä rahoja kuitenkin haluaisin käyttää enkä mitenkään vaatimattomasti elellä. Enkä tarkoita mitään ökyautoja sun muita, mutta kiva koti, mökki, hyvä auto ja omaan ulkonäköön ja hyvinvointiin panostaminen ovat asioita, joissa en säästäisi, jos rahaa olisi niihin käytettävissä. Nyt ei palkansaajana ihan kaikkeen riitä, vaikka ihan mukavasti elelenkin.

Vierailija
17/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman, jolla on 2. aste jäänyt kesken. Tehdastyössä ovat ja tienaavat ihan siinä missä amiksen käyneetkin.

Vierailija
18/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Paperitehtaissa hyväpalkkaisilla duunareilla yms.

Tiedän monia ihan normaaleja ihmisiä ovat.

Vierailija
19/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pärjää pelkällä peruskoululla, toiset ei. Jos löytää vakihommia ja tekee lujasti töitä, niin hyvinkin pärjää. Nykyisellä pätkätyömallilla ei ehkä niinkään, mutta tosiaan 80-luvulla ja 90-luvun alussa töitä sai kun vaan kävi kysymässä. Jos ei ekassa paikassa natsannut niin seuraavassa tai sitä seuraavassa. Nykyisin pitää osata mainostaa itseään, olla kunnon CV:t sun muut ja työnhaku tapahtuu netissä, ei naamakkain, eikä edes soittamalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän