Miksi välillä kun menen suihkuun maistan makean?
Aina sillöntällöin kun menen suihkuun vesi maistuu suussa todella makealta, mutta useimmiten ei miltään... missä mahtaa olla syy?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
Mikä ero sillä on vaikka keittiönhanasta tulevaan..? :D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
Keittiöhanan edessä ei olla alasti, se ei ole tilassa missä ollaan alasti, en tiedä oonko ite jotenkin liian tarkka tässä mutta mä ajattelen et siinä hanassa on bakteereita jotka sä sit juot sen veden mukana.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
Keittiöhanan edessä ei olla alasti, se ei ole tilassa missä ollaan alasti, en tiedä oonko ite jotenkin liian tarkka tässä mutta mä ajattelen et siinä hanassa on bakteereita jotka sä sit juot sen veden mukana.
[/quote]
Voi hyvää päivää....
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitähän alastomuus vaikuttaa? Itse nukun alasti ja käyn myös yöllä joskus juomassa keittiön hanasta vettä ilman vaatteita. Mahtaa bakteerit intoilla... ;)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitähän alastomuus vaikuttaa? Itse nukun alasti ja käyn myös yöllä joskus juomassa keittiön hanasta vettä ilman vaatteita. Mahtaa bakteerit intoilla... ;)
[/quote]
Mua vaan ällöttää juoda sellasesta hanasta joka on samassa tilassa jossa käydään kusella ja paskalla, ok? Älkää ruvetko tästä jankkaamaan vaan vastatkaa kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mua vaan ällöttää juoda sellasesta hanasta joka on samassa tilassa jossa käydään kusella ja paskalla, ok? Älkää ruvetko tästä jankkaamaan vaan vastatkaa kysymykseen.
[/quote]
paskot suihkuun? O.ö
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
paskot suihkuun? O.ö
[/quote]
Eipä kaikilla suihku ja vessanpönttö edes ole samassa tilassa. Ja eihän ap:kaan kai juonut suihkuvettä, vaan huuhteli suutaan. Itse pesen hampaat aina suihkussa, mutta ei tulisi mieleenkään juoda lämmintä hanavettä.
Onko se lämmin vesi jotenkin aavistuksen makean makuista? En juo koskaan suihkusta enkä varsinkaan lämmintä vettä hanasta, mutta joskus mullakin on tullut suihkussa vähän makea maku suuhun kun olen pessyt kasvoja
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..? [/quote] Mikä ero sillä on vaikka keittiönhanasta tulevaan..? :D [/quote] Keittiöhanan edessä ei olla alasti, se ei ole tilassa missä ollaan alasti, en tiedä oonko ite jotenkin liian tarkka tässä mutta mä ajattelen et siinä hanassa on bakteereita jotka sä sit juot sen veden mukana.
[/quote]
Kodin likaisimmat paikat top 30
Määrät on laskettu 6,5 senttimetrin alueelta.
1. Vessanpönttö: 3,2 miljoonaa bakteeria
2. Tiskialtaan viemäri: 567 845 bakteeria
3. Pesusieni ja tiskiliina: 134 630 bakteeria
4. Kylpyamme viemärin kohdalta: 17 964 bakteeria
5. Tiskiallas viemärin kohdalta
6. Keittiön hana: 13 227 bakteeria
7. Kylpyhuoneen hana: 6267 bakteeria
8. Kylpyhuoneen allas viemärin kohdalta: 2773 bakteeria
9. Lemmikin ruoka-astiat 2110 bakteeria
10. Keittiön lattia tiskialtaan kohdalta: 830 bakteeria
11. Kylpyhuoneen lattia vessanpöntön kohdalta: 764 bakteeria
12. Keittiön työtasot: 488 bakteeria
13. Kylpyhuoneen työtasot: 452 bakteeria
14. Roskis: 411 bakteeria
15. Keittiöpyyhe: 408 bakteeria
16. Lasten lelut: 348 bakteeria
17. Ruokapöytä: 344 bakteeria
18. Puhelimet ja jääkaapin ovi: 319 bakteeria
19. Vessanpöntön istuinosa: 295 bakteeria
20. Kylpyhuoneen valonkatkaisin: 217 bakteeria
21. Mikroaaltouunin painikkeet: 214 bakteeria
22. Leikkuulauta: 194 bakteeria
23. Lasten potta: 191 bakteeria
24. Vauvan alusta ja ruokatuoli: 190 bakteeria
25. Keittiön puhelin: 133 bakteeria
26. Kylpyhuoneen sisäpuolella sijaitseva ovenkahva: 121 bakteeria
28. Television kaukosäädin: 70 bakteeria
29. Tietokoneen näppäimistö: 64 bakteeria
30. Tietokoneen hiiri: 50 bakteeria
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:41"]Kissat ei maista makeaa
[/quote] Tämä selittää kaiken.
10 jatkaa: ja lämmintä vettähän ei saa juoda hanasta koska siihen on liuennut raskasmetalleja, niin olisikohan se makea todellisuudessa joku kuparin- tms. maku?
Englantilaisten tutkijoiden mukaan hammasharjassa piileksii runsaasti bakteereja. Suojaamattomassa hammasharjassa saattaa pesiä jopa yli sata miljoonaa bakteeria, joihin kuuluvat esimerkiksi ripulia aiheuttava kolibakteeri ja ihotulehduksia aiheuttava stafylokokkibakteeri.http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288339234664.html
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:00"]Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vau. Mä otan suuhuni jopa mieheni kikkelin. Se vasta onkin ollut lähellä vessanpönttöä ja paskomista :D suihkusuutin on varmasti puhtaampi, kuin ihminen. Ihminenkin on aina samassa tilassa kusen ja paskan kanssa, kun käy vessassa. Uskaltaako sitä enää pussata ketään. Mun miehen suukin on lähempänä paskomistilannetta, kuin suihkun suutin. Ja joo. Lämmin vesi maistuu makeammalta, kuin kylmä. Tuli sitten hanasta suoraan tai kattilan kautta. Joskus suihkuun astuessa vesi on melkein makeutusaineella lantratun tuntuista kielellä.
Makuvirheet
Makuvirheet ovat vaikeampi ongelma, koska makuaisti on subjektiivinen. Päätä ensim-
mäiseksi onko maku makea, karvas, suolainen tai hapan. Makeus saattaa aiheutua
natriumbikarbonaatista, joka on seurausta korkeasta pH:sta. Makea maku saattaa olla
myös merkki metaanikaasusta, bakteeritoiminnasta tai teollisuuden saasteista. Vesi, jos-
sa on korkea liuenneen kiintoaineen pitoisuus tai paljon natrium-, kalsium- tai magne-
siumkloridia maistuu suolaiselta. Myös epäkuntoinen vedenpuhdistuslaite (ioninvaihdin)
voi aiheuttaa suolan maun.
Karvas maku on yleensä seurausta mineraaleista, kuten mangaanista, magnesiumista,
raudasta tai sulfaateista ja tanniineista.
Hapanta makua esiintyy yleisesti alueilla, joissa veden pH on alhainen johtuen korkeasta
hiilidioksidipitoisuudesta, tai alhaisesta liuenneiden mineraalien pitoisuudesta.
Katso tuolta http://www.alveus.fi/vesitietoa.htm
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:52"]10 jatkaa: ja lämmintä vettähän ei saa juoda hanasta koska siihen on liuennut raskasmetalleja, niin olisikohan se makea todellisuudessa joku kuparin- tms. maku?
[/quote]
Eikö muka saa? :Dd
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:52"]10 jatkaa: ja lämmintä vettähän ei saa juoda hanasta koska siihen on liuennut raskasmetalleja, niin olisikohan se makea todellisuudessa joku kuparin- tms. maku?
[/quote]
Eikö muka saa? :Dd
[/quote]
Saa varmasti mutta ei suositella. Saahan sitä vettä hörppiä vaikka pöntöstä jos siltä tuntuu.
Älä juo sitä vetää nii ei tarvitse ihmetellä. Miksi joku edes joisi suihkuhanasta tulevaa vettä..?