Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelias! Tiedostatko kertovasi samoja juttuja monta kertaa? Miksi teet niin?

Vierailija
11.02.2022 |

Itse kyllä muistan, mitkä jutut olen kertonut kenellekin, enkä kerro samoja juttuja.

Jotkut sitten kertovat samoja juttuja vaikka montakin kertaa. Kuin lämpimikseen. Miksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun mielestä ne on huonomuistisia, ei mitenkään erityisen puheliaita.

Vierailija
2/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä papupadat kertovat samoja juttuja uudestaan, etkö ole huomannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankulukseni porisen, vaikka tiedänkin kertoneeni samat jutut. Kun eivät muutkaan mitään puhu, pidän tunnelmaa yllä.

Vierailija
4/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään puhelias, mutta tunnen paljon ihmisiä, ja aina en kerta kaikkiaan vain muista mistä on jo kenenkin kanssa ollut puhetta.

Vierailija
5/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheluaat juoruavat paljon, kertovat sukulaisistaan, työkavereistaan, naapureistaan ja läheisistään henkilökohtaisiakin asioita.

Eivät ymmärrä mitä voi kertoa ja mitä ei.

Vierailija
6/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheluaat juoruavat paljon, kertovat sukulaisistaan, työkavereistaan, naapureistaan ja läheisistään henkilökohtaisiakin asioita.

Kyllä. Mistä johtuu, että jotkut osaavat "salassapidon", mutta toiset eivät?

Vierailija
7/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että kerron samoja juttuja samoille ihmisille välille huomaamattani, mutta silloin kun arvelen sanovani jotain sellaista mitä olen jo aiemmin kertonut, sanon, että "olen saattanut kertoa tämän aiemminkin..." yleensä se juttu siis liittyy keskusteltuun asiaan.

Vierailija
8/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko työkavereitasi?

Vierailija
9/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on tuttava joka ei erityisen paljoa juttele, mutta taatusti kuitenkin aina samat asiat. Näemme viikottain, viime viikon kohokohta on sitä myös tällä viikolla, uutena asiana tietenkin.

Vierailija
10/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaverina oikea moottoriturpa joka suoltaa puhetta tauotta ja puhuu ne samat jutut moneen kertaan. Ei mun mielestä ole kyse huonosta muistista vaan siitä että minäminäminä haluan olla äänessä.

Vierailija
11/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mistä johtuu, että jotkut osaavat "salassapidon", mutta toiset eivät?

Mulla on kaksi tällaista tuttua, kumpikin kertoo eteenpäin pienimmätkin kuulemansa asiat. En puhu heille enää mitään muuta kuin ympäripyöreitä latteuksia.

Vierailija
12/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi et haluavat olla äänessä? Nämähän usein on niitä jotka eivät vahingossakaan kysy mitä toiselle kuuluu vaan toimittavat omia asioitaan niin että sylki lentää.

Vierailija
13/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä tarinankerronta on hieno laji, ja pienistäkin asioista kehitetään saagoja, joita kerrotaan kerta toisensa jälkeen. Mieheni karjalaisessa suvussa on ollut tällainen traditio, kaikki tuntevat ne jutut, mutta silti niitä kierrätetään. Kai se on heidän oma Kalevalansa, mutta kuoleva sellainen, kun nuoremmat eivät jatka sitä. Ja ne jutut ovat luokkaa 'kerran loisteputki meni rikki ja se oli kuulemma tosi vaarallista', ja sen kertomiseen meni puoli tuntia. Huh huh. Kokonaan toinen ryhmä ovat ne sosiaaliset tyypit, jotka eivät vain muista, mistä ovat kenenkin kanssa joskus puhuneet.

Vierailija
14/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautatko heille että olet kuullut asian jo

Vierailija
15/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän olla hauska, ja toisinaan olenkin.

Vierailija
16/16 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomautatko heille että olet kuullut asian jo

Mun isä on tällainen ja hänelle huomautan, se ei vain tehoa, juttu jatkuu.

Ystäville olen alkanut sanomaan et ”niin joo, kerroitkin jo että kävit hiihtämässä” kun en jaksa kuunnella moneen kertaan samoja asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän