Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on viettää (lapsen) syntymäpäiviä maaliskuun lopulla/huhtikuun alussa?

Vierailija
11.02.2022 |

Millaista on viettää lapsen syntymäpäiviä maaliskuun lopulla/huhtikuun alussa? Onko juhliin tullut vieraita (kesäaikana kuulemma voi olla vaikeaa, kun ihmiset on lomilla)? Oletteko juhlineet synttäreitä ulkona vai viettäneet juhlia sisällä? Jos sinulla on synttärit noihin aikoihin, oletko ollut tyytyväinen? Meille syntyy vauva noihin aikoihin ja olisi hauska kuulla, miten synttärien juhliminen tuolloin sujuu? :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä ehdottomasti päivän omituisin kysymys.

Vierailija
2/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista pakkopullaa se sukulaisille on kaikkina vuodenaikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maaliskuun puolivälissä syntynyt lapsi, ihan on voitu juhlat järjestää joka kerta ja porukka on tullut paikalle. Asutaan Suomessa, niin ei olla noita kyllä ikinä ulkona pidetty.

Vierailija
4/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen osuu usein tuohon ja silloin ei kukaan tule.

Vierailija
5/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuule, ei voi viettää synttäreitä muulloin kun kesällä. Ei tuu vieraita muihin vuodenaikoihin eikä voi leipoa kakkua eikä kahvitella saatikka ostaa lahjoja lapselle. Olis ny kuule pitänyt vähän miettiä mihin aikaan sen muksun syntymän ajoittaa.

Vierailija
6/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on syntynyt huhtikuun alussa ja hyvin on synttärit onnistuneet. Vieraita on ollut ja hauskaa on ollut. Ollaan juhlittu sekä sisällä että ulkona.

Vierailija
7/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan jotain erilaista eikä ilkeää.

Vierailija
8/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain usein pääsiäiseen liittyviä lahjoja. Posliinipupuja yms.

Vierailija
9/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala aika, ei kukaan halua lähteä mihinkään ipana juhliin, yök.

Vierailija
10/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona synttärit? Kevätloskassa?

Vierailija
11/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joo mutta mun mielestä ihan hauskasti keksitty! Vähän erilainen vaihteeksi kaikkien muiden tylsien ja mitäänsanomattomien trollien seassa  :D

Vierailija
12/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vuodenaika. On valoisaa ja kevät. Vähän säistä riippuu, voiko järjestää ulkona. Meille on osunut huonot loskakelit useampana vuonna, huhtikuinen poika kyseessä. Hyvin saa sisällä järjestettyä juhlat. Ei ole kovin isoja juhlia järjestetty, kummit ja isovanhemmat.

Vierailija
13/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin hämmästellä palstaa, kun tällaistakin aihetta väitetään trolliksi ja haukutaan :D Mistä täällä pitäisi kirjoittaa, ettei tulisi haukkumista ja trollivihjailuja?

Vierailija
14/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt omasta lapsuudesta mieleen kevään synttärit. Ihanaa aikaa. Ulkona voi leikkiä pitkään ja valoa riittää kivasti. Huonoimpia hetkiä synttäreille on varmaan joulukuu ja kesäkuukaudet. Ja sukulaisena/ystävänä ei nykyään ole silleen väliä. Enemmän mietin lapsen kannalta, koulukuukausina on helpompi järkätä synttärit.

Vierailija
15/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttäreitä aatellen, niin ainaki omassa lapsuudessa ihan samalla tavalla niitä pidettiin elokuun lopun ja toukokuun lopun välillä syntyneillä. Kesä- ja heinäkuussa sekä elokuun alussa syntyneet ei pahemmin pitäny isoja kaverisynttäreitä.

Vierailija
16/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kamala aika, ei kukaan halua lähteä mihinkään ipana juhliin, yök.

Ei ne lasten synttärit ole vieraille mitenkään pakollisia. Pidät vaan huolen, että et suostu kummiksi eikä kukaan tuttusi raskaudu.

Vierailija
17/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreiden viettämiseen voi aina liittyä jotain juhlapyhiä ja muita vaikeuksia, oli mikä vuodenaika vain. Esim. lapsen syntymäajankohtaa ei siis kannata kummemmin miettiä tältä kannalta.

Itse olen syntynyt keskikesällä, eikä vieraiden osallistumisessa ollut koskaan mitään ongelmia lapsuudessa tai nuoruudessa. Oikeastaan vasta kolmenkympin lähestyessä kaverisynttäreiden pitäminen isolla porukalla alkoi olla hankalaa, kun kaikkien aikataulut menivät ristiin: ihmiset olivat töissä, reissasivat tai olivat muuttaneet eri paikkakunnille. Lakkasinkin sitten pikkuhiljaa pitämästä synttäreitä ja juhlistan niitä nykyisin vain puolison kanssa.

Vierailija
18/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että onpa synttärit mihin tahansa aikaan vuodesta, niin päivänsankari tykkää tuosta vuodenajasta. Mulla on muutama marraskuussa syntynyt kaveri ja tuo vuodenaika on heistä parasta ikinä! Mulle tuo on harmaata ja loskaa. Eli turha stressin aihe. Hyvä just niin kuin on.

Vierailija
19/19 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen viereen, mutta mulla osui kouluaikana synttärit aina hiihtolomaan helmi-maaliskuussa. Tosi pienestä voi siis olla kiinni, että ajankohta on kaverisynttäreille hankala. Synttärijuhlia voi kuitenkin hyvin lykätä hieman, jos osuu vaikka pääsiäislomaan tms.