Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus ja vauvan liikkeet

Vierailija
22.06.2015 |

Viikkoja tänään 29+2 ja vauvan liikkeet olleet nyt pari päivää vaisumpia. Liikkeitä tuntuu kyllä mutta ei kovin napakoita ole. Tiistaina kävin ylimääräisessä ultrassa vähäisten liikkeiden takia ja kaikki oli sillon hyvin ja heti sen jälkeen alkoikin taas liikkumaan mutta nyt taas vähän hiljasempi. Onko syytä huolestua vai otanko ihan rennosti kun alle viikko sitten kaikki ollut vielä hyvin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin saanut ohjeet liikelaskentaan. Soita synnärille, jos et ohjeita saanut ja/tai vauvan vointi epäilyttää.

Vierailija
2/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silleensä epäilytä kun liikkuu ylipäätään kuitenkin ja vasta olen käynyt tarkistuksessa. 10 liikettä tulee täyteen mutta vaisuja ovat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:11"]

Olet varmaankin saanut ohjeet liikelaskentaan. Soita synnärille, jos et ohjeita saanut ja/tai vauvan vointi epäilyttää.

[/quote]

Liikelaskenta ei vielä ole välttämättä ajankohtaista.

Soita äitiyspolille/synnytyssaliin (kumpi synnytyssairaalassasi hoitaakaan akuutit jutut) ja kysy neuvoja. Ei ihan oikeasti kannata täältä kysyä!

Vierailija
4/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt rv 28+0 ja vauvan liikkeet vaihtelee tosi paljon päivästä toiseen. Lauantaina olin itekin jo ihan huolissani, et mitenkäs tyyppi liikkuu niin vähän ja hentoisesti, mutta eilen taas alkoi sellainen potkiminen ja möyryäminen ettei mitään rajaa. Tänään taas selvästi hiljaisempi meno. Ehkä teilläkin on tällaista, jos kerran viimeksikin ultrassa oli kaikki ok, vaikka vauva liikkui vähemmän? Joka tapauksessa mun neuvolan terkkari sanoi, että synnärille saa aina soittaa tai mennä käymään, jos on huolissaan, turhia käyntejä ei ole.

Vierailija
5/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikelaskentaa tehdään vasta viikon 30 jälkeen (joskus olen kuullut sanottavan esim. rv 33), koska sitä ennen sikiö mahtuu pyörimään ja hyörimään siellä kohdussa enemmän. Jos sikiö potkii äidin sisuskaluihin päin, liikkeet tuntuvat vaimeammilta.

Suosittelen, että jos sikiön liikkuminen huolestuttaa, kannattaa soittaa synnärille. Täällähän tarjotaan aina tuota liikelaskentaa jo todella pienillä viikoilla. 

Vierailija
6/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:40"]Mulla on nyt rv 28+0 ja vauvan liikkeet vaihtelee tosi paljon päivästä toiseen. Lauantaina olin itekin jo ihan huolissani, et mitenkäs tyyppi liikkuu niin vähän ja hentoisesti, mutta eilen taas alkoi sellainen potkiminen ja möyryäminen ettei mitään rajaa. Tänään taas selvästi hiljaisempi meno. Ehkä teilläkin on tällaista, jos kerran viimeksikin ultrassa oli kaikki ok, vaikka vauva liikkui vähemmän? Joka tapauksessa mun neuvolan terkkari sanoi, että synnärille saa aina soittaa tai mennä käymään, jos on huolissaan, turhia käyntejä ei ole.
[/quote]

Joo varmaan on vaan hiljaisempi päivä taas. Synnärilläkään en viittis ihan joka viikko ravata kun matkaa reilu 70 km ja viimeksikin piti monta tuntia oottaa että pääsi ultraan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme