Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette jakaneet vanhempainvapaan/miten olisitte halunneet sen jakaa?

Vierailija
10.02.2022 |

Meille tulossa lapsi syksyllä ja mietitään vaimon kanssa miten vanhempainvapaa olisi hyvä jakaa että molemmat saisivat viettää aikaa lapsen kanssa.

Terv. Onnellinen tuleva isä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä piti isyyslomaa 3 viikkoa. Siinä kaikki.

Vierailija
2/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyt ei tarvitse isän jatkuvaa läsnäoloa, vaan äidin.

Unohda kotihommat ja keskity työntekoon, yritä edes olla mies.

Terveisin 3 lasta ja 0 päivää vanhempainvapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pitänyt vanhempainvapaita ollenkaan, mutta vietti kaiken vapaa-aikansa perheen kanssa koko vauvavuoden.

Vierailija
4/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ihan hyvä että pystit pois kun et edes ymmärrä mistä puhutaan.

Vanhempainvapaa tulee äitiysloman jälkeen jolloin lapsi ei ole vastasyntynyt.

Ihan hyvä että teillä lapsen äiti on kasvattanut lapset, jos niitä nyt sinun geeneillä oli pakko tehdä.

Vierailija
5/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oli 6kk, menin 50% töihin ja mies vaihtoi myös 50% työaikaan. Puoli vuotta näin ja 1v lapsi hoitoon.

Vierailija
6/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan alustavasti mietitty että vaimo palaisi töihin kun lapsi on vuoden ikäinen ja tekisi lyhennettyä työpäivää vuoden verran ja sitten päätetään meneekö lapsi hoitoon vai jääkö jompikumpi vielä hetkeksi vanhempain vapaalle.

Aloittaja

Vierailija
7/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti piti äitiysloman ja kuukaudem vanhempainlomaa, isä piti lopun vanhempainloman ja isyyslomat.

Vierailija
8/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti jakaa vanhempainvapaa niin, että ensin minä 2 kk (ja silloin vaimo vuosilomalla), sitten vaimo 2 kk ja loput minä, sitten vaimo hoitovapaalle. Työnantajani ilmoitti, ettei saa minulle sijaista tuollaiseksi ajaksi, mutta tietenkin noin voidaan tehdä. En saanut omaa projektia sen jälkeen, kun olin tuosta ilmoittanut ja töihinpalattua päädyin hanttihommiin ilman provisioita.

Vierailija
9/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maillä mentiin vanhalla mallilla kahden kanssa. Isä oli kotona 4 vkoa yhtäaikaa mun kanssa ja isäkuukauden piti kesälomilla. Sen jälkeen olen ollit kotona kohta 9 vuotta. Nykymallin mukaan varmaan jaettaisiin puoliksi pari vuotta ja sit taas jäisin minä kotiin.

Vierailija
10/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että teillä lapsen äiti on kasvattanut lapset, jos niitä nyt sinun geeneillä oli pakko tehdä.

Pieni vauva muodostaa käytännössä suhteen (symbioosi-) vain yhteen ihmiseen ja yleensä se on äiti. Ja hyvä niin. Isien vapaat on aikuisten takia järjestetty.

Vierailija
11/14 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä mieheni ei voinut kaksospoikiensa kanssa olla kotona isyysvapaalla kuin sen, oliko kolme viikkoa, vaikka olisi saanut olla pidempäänkin ja hän olisi mielellään jäänyt inhoamastaan työstä kotiin lasten kanssa. Syy oli se että minulla ei ollut työpaikkaa mihin mennä. Pojat olivat jo viisivuotiaita ennenkuin onnistuin saamaan työpaikan. Se harmittaa mua kyllä eniten siinä, että olen ollut työttömänä pitkiä aikoja ja meidän taloudessa ollaan aina jouduttu pihistelemään, mutta että piti pihistää isän ja lasten yhteisestä ajasta. Minä olisin tykännyt mennä töihin lepäämään, en ole mikään tyypillinen pullantuoksuinen kotihengetär, olen töissä mieluummin kuin kotona siivoamassa ja ruokaa laittamassa. 

Vierailija
12/14 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idiootti! Äitiysloman  jälkeenhän se lapsi tarvitsee varmaankin isän jatkuvaa läsnäoloa ja äiti töihin.

Isän merkittävä vaikutus lapsen elämään alkaa vasta muutama vuosi lapsen syntymästä.

Vierailija
13/14 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä piti viikon isyyslomaa, minä olin kotona siihen saakka, että lapsi oli 1,5 -vuotias. Ideaali olisi varmaan ollut 12 kk + 12 kk eli lapsi olisi voinut olla kotona kaksivuotiaaksi saakka.

Vierailija
14/14 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kotona 3,5 vuotta (kaksi lasta), mies ei ollenkaan. Tämä sopi meille molemmille, onneksi oli vapaus valita.