Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieleltään sairas mies

Vierailija
21.06.2015 |

Hei. Kirjoitan tämän nyt monien sekavien tunteiden vallassa. En kaipaa kommenttia siitä kuinka tyhmä olen, tiedostan sen itsekin. Rakkaus vaan on sokeaa.

Miehelläni (tai no entisellä) on kaksisuuntainen mielialahäiriö, persoonallisuushäiriö, masennus, amfetamiinikoukku ja diagnosoitu narsismi.

Kertokaa nyt helvetti miksi itken kyseisen miehen perään. Aina otan takaisin, vaikka lupaan itselleni, perheelleni ja terapeutilleni että tämä oli tässä. Miksen voi lakata rakastamasta?
Tällä hetkellä hän on baarissa toisen naisen kanssa, minä itken mustasukkaisuuttani yksin. Erosimme kaksi päivää sitten. Silloin hän löi minua ensimmäistä kertaa. En tiedä johtuiko se jostain maniasta (yritin löytää netistä), mutta ihminen muuttui ihan hetkessä. Kylmä katse silmissä.

Mistä saan vertaistukea ja ennenkaikkea todellista APUA, jotta saan voimia päästä tästä yli/eroon jos vielä pyytää takaisin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin loppuelämä yksin kuin tuollaisen ihmishirviön kanssa! Hyi helvetti.

Vierailija
2/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:44"]

Et jää yksin loppuelämäksi. Jokainen päivä on helpompi. Lupaan sinulle, jonakin päivänä heräät huumasta ja näet kaiken kirkkaasti. Näet kuinka sairas mies on, näet miten elämällesi olisi voinut käydä, tunnet helpotusta. Rakkauden tunne katoaa, uskoa minua. Lopulta näet miehessä vain sairauden runteleman mielen ja tunnet korkeintaan sääliä tai myötätuntoa. Näet myöhemmin kuinka epäarvostavasti mies sinua kohteli ja ymmärrät, että ihminen, joka rakastaa sinua ei kohtele koskaan rakastaan pahoin, eikä lyö. Vaan hän on sinulle kiltti, miettii asioita sinun näkökulmastasi ja haluaa kaikessa sinulle vain hyvää. Mies, joka rakastaa sinua ei yritä nujertaa sinua eikä muistuttaa sinua virheistäsi.

[/quote]

Miksi tätä viestiä alapeukutettiin? En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset jotain muuta ajateltavaa. Uutta seuraa.

Vierailija
4/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:57"]No nyt on tilanne se, että mä en saa häneen otettua itse yhteyttä. Ja toivon ettei hänkään ota minuun, vaikka numeroni löytyy. Toisaalta toivon koko sydämestäni, ettö hän soittaa ja anelee minut taas takaisin sillä kieroutunella mielellään, ja maailman parhailla puhelahjoilla.
Pääsin hänestä vuosi sitten eroon hetkellisesti. Sitten se taas sekosi. Hoidoissa ollaan käyty (mies käynyt, minä tukenut ja ollut vierellä) .. Mikään ei vaan auta.
[/quote]

Vaihda numerosi!

Vierailija
5/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:44"]

Et jää yksin loppuelämäksi. Jokainen päivä on helpompi. Lupaan sinulle, jonakin päivänä heräät huumasta ja näet kaiken kirkkaasti. Näet kuinka sairas mies on, näet miten elämällesi olisi voinut käydä, tunnet helpotusta. Rakkauden tunne katoaa, uskoa minua. Lopulta näet miehessä vain sairauden runteleman mielen ja tunnet korkeintaan sääliä tai myötätuntoa. Näet myöhemmin kuinka epäarvostavasti mies sinua kohteli ja ymmärrät, että ihminen, joka rakastaa sinua ei kohtele koskaan rakastaan pahoin, eikä lyö. Vaan hän on sinulle kiltti, miettii asioita sinun näkökulmastasi ja haluaa kaikessa sinulle vain hyvää. Mies, joka rakastaa sinua ei yritä nujertaa sinua eikä muistuttaa sinua virheistäsi.

[/quote]

Miksi tätä viestiä alapeukutettiin? En ymmärrä.
[/quote]

Syitä voi olla monia. Joku itseään täydellisenä pitävä ihmishirviö tunnistanut piirteitä itsestään, vahinko alapeukutus, jollakin on tylsää tai paha olo ja haluaa "kostaa" jollekkin....

Vierailija
6/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omissa käsissäsi valitsetko kärsimyksen vai haluatko itsellesi hyvää. Suhde tuon miehen kanssa kumpuaa jostain muualta, kuin omanarvontunnosta. Sinä ansaitset olla onnellinen. En usko että voit olla hänen kanssaan syvimmiltäsi, aidosti onnellinen.

Vierailija
7/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisiko valintaasi tämä tieto: narsistia ei kiinnosta kuka tai millainen sinä olet sisimmissäsi. Miksi haluaisit olla ihmisen kanssa, joka ei näe sinua, eikä haluakaan nähdä?

Vierailija
8/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlinja.fi  ja  Narsistin uhrit-sivulta. Sieltä löydät apua ja tietoa. Sekin on ihan ymmärrettävää, että itket miehen perään, sillä narsisti osaa myös koukuttaa ja kääriä toisen pikkusormen ympärille. Voimia sinulle.

Vierailija
9/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan sen pikkuhiljaa itsekin, etten ole tämän miehen kanssa onnellinen. Nyt kaikki vaan tuntuu niin lopulliselta, olen ollut 2 päivää kuin zombi. Menettänyt uskon elämään, ollut syömättä ja nukkumatta.
Tiedön, että jos hän pyytää minua takaisin (mitä en enää usko), niin menen, sitten on taas tämä sama edessä. Mietin päässäni että vitun tyhmä nainen, mikset pystynyt siihen silloin, kun olit jo itkenyt 2 päivää ja osittain jo valmis jättämään kaiken henkisen kidutuksen taakse.
Viidessä vuodessa mies saa ihmeitä aikaan, mielenterveyteni on aivan vuoren reunalla.

Kiitos teille mahtavista viesteistä. Erityisesti numero 3, juuri tuollaista haluan kuulla. Tallensin tän sivun ja heti aamulla kun on henkisesti niin paha olla että tekee mieli oksentaa, niin luen tämän ketjun!
Ja sori mobiili

Vierailija
10/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat mennä takaisin, koska hän on saanut sinut uskomaan ettet ole mitään ilman häntä. Mies on murtanut sinut henkisesti ja emotionaalisesti. Mutta sinä olet erillinen ihminen. Ehkä olet jo ehtinyt unohtaa kuka olet... Ei ole myöhäistä etsiä itseäsi takaisin. Tee se nyt. :)

Vain kaksi aidosti erillistä ihmistä voivat olla tasapainoisessa suhteessa. 

Vierailija
11/17 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita paperille kaikki ne tavat, joilla mies on loukannut sinua. Kohdellut huonosti, satuttanut, pettänyt... Kirjoita kaikki, mistä tulee ilmi, että mies ei välitä sinusta. Teippaa se vaikka jääkaapin oveen.

Vierailija
12/17 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille joka miettii arvostanko itseäni: arvostan. Siksi haluan pois tästä oravanpyörästä. Mutta itsetuntoni on niin nollissa, pelkään jääväni lopunelämän yksin.

Vierailija
13/17 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/17 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hyvin samanlainen tilanne aikoinaan. Menin vielä tekemään lapsia kyseisen ihmishirviön kanssa. No paneskeli muita koko suhteen ajan ja käytti kamaa minkä kerkes. Mitäänhän ei myönnetä vielä tänä päivänäkään vaikka on monta todistajaa. Ei halunnut viettää mun kanssa aikaa eikä panostaa kun olen niin hirveä. No sitten kun oli kaksi pientä vauvaa hoidettavana päätin että nyt riittää.. Ystävät olivat tässä suurena apuna. Vielä reilu vuoden jälkeen tulee välillä mieleen että vastaisin hänen anelu viesteihinsä, mutta poistan viestit heti ja kerron jollekin tunteistani. Hän siis ymmärsi että olen hänen elämänsä rakkaus ja olisi nyt valmis tekemään töitä suhteen eteen. Kun menin hänelle soittamaan kävikin ilmi, että mä olen se jonka pitäisi muuttua.

Vierailija
15/17 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sairaskin mies pystyy rskastamaan, väkivaltaisuus ja vierassa käyminen on hypomaniaa. Mies ei hallitse itse itseään, mutta varjele itseäsi ja pysy siitä miehestä erossa.
Tiedän koska ole ollut samanlainen, minulla on vain kaksisuuntainen ja amfetamiinin sijaan alkoholi.

Vierailija
16/17 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus tuon kaltaisessa tilanteessa. Erään miehen pirireissun aikana sitten sain jostain kaivettua voimaa ja pakkasin pienet määrät tavaroitani ja lähdin pois. Menin asumaa ystävän luokse. Käytännön asiat järjestyivät nopeasti, kun aloin vain niitä järjestää.

Todella kiitollinen olen tuolloisen kaupunkini tarkkanäköiselle sairaanhoidolle. Kun menin erään pahoinpitelykerran jälkeen lääkäriin, minut passitettiin psykologin pakeille. Hänellä oli erittäin suuri rooli selviämisessäni. Jos siis vähääkään tuntuu siltä, ota yhteyttä kuntasi terveydenhuoltoon ja selitä tilanteesi. Olin alkanut epäillä mielenterveyttäni ja kaikkea. Oli tärkeää kuulla jonkun ulkopuolisen sanovan, että mies on toiminut väärin.

Voimia aloittaja! Tärkein neuvo sinulle on: pakene. Ja tee se äkkiä.

Vierailija
17/17 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on tilanne se, että mä en saa häneen otettua itse yhteyttä. Ja toivon ettei hänkään ota minuun, vaikka numeroni löytyy. Toisaalta toivon koko sydämestäni, ettö hän soittaa ja anelee minut taas takaisin sillä kieroutunella mielellään, ja maailman parhailla puhelahjoilla.
Pääsin hänestä vuosi sitten eroon hetkellisesti. Sitten se taas sekosi. Hoidoissa ollaan käyty (mies käynyt, minä tukenut ja ollut vierellä) .. Mikään ei vaan auta.