Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sakot ja sossu- onhan tämä vitsi?

Vierailija
21.06.2015 |

Juhannuksena kuulin jutun jonka toivon olevan huono vitsi. Samoissa juhlissa ollut nainen kertoi että heilläkin olisi ollut ankeat ajat jos mies olisi joutunut istumaan vankilaan. Siinä selvisi että SOSSU olisi maksanut käräjäoikeuden määräämät sakot, jotka oli jo muutettu vankeudeksi. Onhan tämä huono vitsi? Meilläkin tekee tiukkaa miehen jäätyä työttömäksi mutta euroakaan emme ole toimeentulotukea saaneet..

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ollut vitsi. Tuollaistahan se on.

Vierailija
2/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi vaikka pitäisi paikkansa. Kaikkihan täällä rikollisille maksetaan. Tiedätkö mitä oli tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Sakkoja ei olla muutettu vankeudeksi aikoihin

Vierailija
4/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölönpölö, älkää nyt uskoko kaikkea.

Vierailija
5/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeuden määräämät sakot muunnetaan vankeudeksi. Oliko rikollisella suojaväri?

Vierailija
7/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että sakkoja ei enää muuteta vankeudeksi?

No toivottavasti on vitsi kuitenkin.

Vierailija
8/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sakot menevät ulosottoon, huomioidaan ulosotto toimeentulotukilaskemassa menona. Tällöin yhteiskunta maksaa sakot. Sama koskee toki muitakin ulosottovelkoja - ne huomioidaan menoina eli maksetaan k'ytännössä toimeentulotukena... Reilu meininki.

Vierailija
9/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuitenkin hakeneet toimeentulotukea, jos teillä tiukkaa on?

Vierailija
10/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti! Sain meinaan just sakot

Vierailija
11/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:57"]Käräjäoikeuden määräämät sakot muunnetaan vankeudeksi. Oliko rikollisella suojaväri?
[/quote]
No ei!! Ihan suomalainen tyyppi ja koko perhe.. meinasin kilahtaa kyllä jo paikanpäällä kun kuulin mutta ajattelin että pakko olla vitsi.. en ole ikinä kuullut että rahaa tuhlataan jonkun sakkoihin. Nainen kertoi että mies oli saanut käräjillä sakot, ei oltu saatu perittyä ulosoton kautta joten olivat jotkut muuntokäräjät (?), sai sossun tämän jälkeen maksamaan sakot, kuuluma. Vituttaa jos näin todellakin on..
Ap

Vierailija
12/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:03"]Oletteko kuitenkin hakeneet toimeentulotukea, jos teillä tiukkaa on?
[/quote]
Ollaan haettu, tyttärellä on säästötili joka katsotaan tuloksi (tilin tytär saa käyttöön kun on 18v). Mutta kyllä me pärjätään kun karsitaan menoja..
Ap

Vierailija
13/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa wt-piireissä liikut?

Vierailija
14/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille aikoinaan, kun asui nuorisokodissa, sossu maksoi sakot. Mutta tästä on aikaa.
Toisenkin väitetyn tapauksen tiedän, mutta eihän näihin huhupuheisiin voi aina luottaa.

Sossun ei pitäisi maksaa kenenkään ulosottoja. Tähän olisi helppo ratkaisu: Ulosoton suojaosan voisi korottaa sossun minimitoimeentulon tasolle. Ulosotto ei huomioi asumiskuluja, vuokralla asuvalle ei välttämättä jää käteen juuri mitään muuhun elämiseen. Tähän sitten saadaan tt-tukea.

Vierailija
15/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:11"]Minkälaisissa wt-piireissä liikut?
[/quote]

Jos samoissa juhlissa,missä on n.40 muuta vierasta,on yksi pariskunta, jonka toisella osapuolella on rikollistaustaa, tekee minusta wt: n?
Ap

Vierailija
16/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuhan maksaa toimeentulotukea vankilassa oleville, joten kai nyt sakotkin maksetaan...

Vierailija
17/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vain mitään ulosottoja huomioitu tt-tuessa. Todettiin vain, että pistä maksut katkolle jos tekee tiukkaa. Ei ulosottomies mistään tuista automaattisesti mitään ulosmittaa, itsekin olin käynyt sopimassa maksusuunnitelman.

Vierailija
18/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:52"]Provo. Sakkoja ei olla muutettu vankeudeksi aikoihin
[/quote]

Ainoa vain, että käytäntö otettin takaisin ihan tässä parin vuoden sisään.

Vierailija
19/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:50"]Ei mulla vain mitään ulosottoja huomioitu tt-tuessa. Todettiin vain, että pistä maksut katkolle jos tekee tiukkaa. Ei ulosottomies mistään tuista automaattisesti mitään ulosmittaa, itsekin olin käynyt sopimassa maksusuunnitelman.
[/quote]
huomioidaan toimeentulotuessa menoina, jos lähtee suoraan palkasta.

Vierailija
20/46 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:50"]Ei mulla vain mitään ulosottoja huomioitu tt-tuessa. Todettiin vain, että pistä maksut katkolle jos tekee tiukkaa. Ei ulosottomies mistään tuista automaattisesti mitään ulosmittaa, itsekin olin käynyt sopimassa maksusuunnitelman.
[/quote]
Niin. Ero on siinä, meneekö ulosotto pakolla, vai onko se vapaaehtoista. Pieni palkka, siitä pakolla ulosotto -> jää niin vähän rahaa, että sossu auttaa.

Aina kun puhuu yleisellä tasolla, löytyy joku sisälukutaidoton jankkaaja huutamaan, että ei mulla vaan noin mene!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä